Heijmans « Terug naar discussie overzicht

Heijmans - December 2014

737 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 33 34 35 36 37 » | Laatste
[verwijderd]
0
Pfff wat een omzet...
De lange winterslaap is begonnen.
Er valt niets zinnigs meer te zeggen. Verkeerde keuze op basis van onjuiste informatie en je bent je centjes kwijt. Krimp i.p.v. stabilisatie. En geen enkele garantie voor de toekomst. Ik vrees dat eventuele kopers wachten tot de cijfers, het vertrouwen is weg. Geef ze geen ongelijk.
[verwijderd]
0
Bennyboy
0
quote:

xiut schreef op 3 december 2014 14:56:

Ik zou willen dat ik hier tegenin kon gaan. Gewoon triester dan triest.
Als je geen vertrouwen in de sector en het bedrijf hebt, moet je er niet in beleggen. Kan het niet simpeler maken. Neem dan je verlies, en stop de overgebleven centen in iets anders. Mag ook in een ouwe sok.
Bennyboy
0
quote:

bartvde schreef op 3 december 2014 18:26:

we stampen de bodem goed aan
Hoop wel dat Heijmans nog een cadeau heeft voor onder de boom in de vorm van een mooie opdracht, een innovatieve uitrol of gewoon verschrikkelijk goed nieuws waardoor de koers in beweging komt.
bartvde
0
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
quote:

stockexchangestaartje schreef op 3 december 2014 20:31:

Nou laat ze in 2015 & 2016 lekker zelf herstellen naar een euro of 30.
@stockexchangestaartje,
Door even terug te bladeren zag ik dat je het aandeel Heijmans al heel lang volgt.
gewoon uit nieuwsgierigheid heb je dan in al die jaren posities gehad in Heijmans?
Eind 2010 begin 2011 is de koers in een half jaar tijd omhoog gevlogen naar bijna 25 euro, om daarna een enorme duikvlucht te maken naar iets boven de 5. Ik vind je altijd erg positief over Heijmans, ikzelf heb gespeculeerd op herstel van de bouwsector, maar dat laat vooralsnog op zich wachten. Ik ben wel verbolgen over die verwachting vna de CEO bij de halfjaarcijfers en het vervolg van de Q3 update. Dat heeft mij vooralsnog veel centen gekost. Wat ik echt zorgwekkend vindt is het omzetverlies. Zie dat maar weer eens goed te maken. Ik vind de beurswaardes van de bouwbedrijven erg laag in verhouding tot de omzet. Heijmans nu 160 miljoen met een omzet van 2 miljard, en BAM 550 miljoen met omzet 7 miljard. Vergelijk dat eens met TomTom beurswaarde >1 miljard omzet 1 miljard, of Aperam beurswaarde 2 miljard, omzet 4 miljard. Natuurlijk moet je ook kijken naar de marges en bezittingen en schulden, dus het is het "appels met peren verhaal", maar voor een paar miljard koop je de halve Nederlandse Bouwwereld op. Bizar...
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
quote:

Pexs schreef op 3 december 2014 21:36:

[...]

@stockexchangestaartje,
Door even terug te bladeren zag ik dat je het aandeel Heijmans al heel lang volgt.
gewoon uit nieuwsgierigheid heb je dan in al die jaren posities gehad in Heijmans?
Eind 2010 begin 2011 is de koers in een half jaar tijd omhoog gevlogen naar bijna 25 euro, om daarna een enorme duikvlucht te maken naar iets boven de 5. Ik vind je altijd erg positief over Heijmans, ikzelf heb gespeculeerd op herstel van de bouwsector, maar dat laat vooralsnog op zich wachten. Ik ben wel verbolgen over die verwachting vna de CEO bij de halfjaarcijfers en het vervolg van de Q3 update. Dat heeft mij vooralsnog veel centen gekost. Wat ik echt zorgwekkend vindt is het omzetverlies. Zie dat maar weer eens goed te maken. Ik vind de beurswaardes van de bouwbedrijven erg laag in verhouding tot de omzet. Heijmans nu 160 miljoen met een omzet van 2 miljard, en BAM 550 miljoen met omzet 7 miljard. Vergelijk dat eens met TomTom beurswaarde >1 miljard omzet 1 miljard, of Aperam beurswaarde 2 miljard, omzet 4 miljard. Natuurlijk moet je ook kijken naar de marges en bezittingen en schulden, dus het is het "appels met peren verhaal", maar voor een paar miljard koop je de halve Nederlandse Bouwwereld op. Bizar...

Heb ook gespeculeerd op herstel van de bouwsector. Op zich goed bedacht maar had Amerikaanse/Britse/Duitse bouwers moeten kiezen. Feitelijk is het natuurlijk belachelijk dat Heijmans 8 Euro noteert terwijl de beurzen wereldwijd uit elkaar knappen en mensen van gekkigheid niet meer weten waar ze hun geld in moeten stoppen. Maar goed, de beurs heeft altijd gelijk en ik zal moeten accepteren dat ik al mijn geinvesteerde geld kwijt ben.
[verwijderd]
0
quote:

Pexs schreef op 3 december 2014 21:36:

[...]

@stockexchangestaartje,
Door even terug te bladeren zag ik dat je het aandeel Heijmans al heel lang volgt.
gewoon uit nieuwsgierigheid heb je dan in al die jaren posities gehad in Heijmans?
Eind 2010 begin 2011 is de koers in een half jaar tijd omhoog gevlogen naar bijna 25 euro, om daarna een enorme duikvlucht te maken naar iets boven de 5. Ik vind je altijd erg positief over Heijmans, ikzelf heb gespeculeerd op herstel van de bouwsector, maar dat laat vooralsnog op zich wachten. Ik ben wel verbolgen over die verwachting vna de CEO bij de halfjaarcijfers en het vervolg van de Q3 update. Dat heeft mij vooralsnog veel centen gekost. Wat ik echt zorgwekkend vindt is het omzetverlies. Zie dat maar weer eens goed te maken. Ik vind de beurswaardes van de bouwbedrijven erg laag in verhouding tot de omzet. Heijmans nu 160 miljoen met een omzet van 2 miljard, en BAM 550 miljoen met omzet 7 miljard. Vergelijk dat eens met TomTom beurswaarde >1 miljard omzet 1 miljard, of Aperam beurswaarde 2 miljard, omzet 4 miljard. Natuurlijk moet je ook kijken naar de marges en bezittingen en schulden, dus het is het "appels met peren verhaal", maar voor een paar miljard koop je de halve Nederlandse Bouwwereld op. Bizar...

Ik volg het fonds idd al een hele tijd en zit er lange tijd in. Met een bescheiden positie in 2009 - 2011. Na de dip op regionen rond de alltime low overweighted bijgekocht. Tot op de dag van vandaag geen spijt van. Natuurlijk kun je met de kennis van achteraf soms beter andere beslissingen hebben gemaakt. Maar ik heb geen glazen bol helaas. Hindsight bias kom je niet ver mee.

Ik heb het stukje uit het halfjaarverslag '14 al een paar keer gequote. Als ze gewoon een conservatieve outlook hadden gegeven (paar miljoen verlies tot break even - wat normaal is voor een transitiejaar) hadden we imo nog gewoon rond de 10 a 11 gestaan. Met de uitspraak een positief resultaat te verwachten hebben ze echter teveel verwachtingen opgeroepen.
Je kunt beter positief verrassen dan negatief denk ik dan maar.

Anyway. De vooruitzichten zijn fundamenteel goed. Heijmans opereert op de primaire markt (wonen, wegen). Komende 15 jaar zal er 82 miljard worden geinvesteerd in de infrastructuur. Tel daar een herstellende woningmarkt, grote tekorten in de randstad en noodzakelijkheid van renovatie/vernieuwingen bij op en Heijmans zal zijn inmiddels fors gegroeide orderportefeuille met kwalitatieve orders moeten kunnen gaan werken aan sterke verbetering van de winstgevendheid.

We zitten nu echter nog met het uitzweten van projecten die in 2011 zijn aangenomen en die uitgesmeerd over een aantal jaar nog altijd een negatieve invloed uitoefenen op de winstcijfers van dit jaar. KOmt natuurlijk ook bij dat de reorganisatiekosten van de recente 200 ontslagen volledig op dit fiscale jaar zullen verdisconteren.

Aangezien ze zelf een goede uitgangspositie willen creeeren naar 2015 en 2016 willen ze blijkbaar alle pijn in dit transitiejaar pakken en met een min of meer schone lei aan 2015 beginnen. Dat zal overigens wel het jaar moeten zijn waarin ze zichzelf moeten bewijzen wat ze waard zijn.
Het EIB en ABN hebben in 2013 aangegeven in 2015 pas daadwerkelijk herstel te verwachten in de bouw. Bezien de economie denk ik dat ze daar gelijk in hebben. Dus Heijmans mag het gaan laten zien. Een berichtje dat de HEijmans One gretig aftrek vindt en de glowing lines onder licentie geexporteerd worden naar weet ik niet welk land kan een mooie extra trigger vormen om in no time weer richting de 15 te gaan.

Voor nu opnieuw geduld.
[verwijderd]
0
quote:

xiut schreef op 3 december 2014 22:18:

[...]
Heb ook gespeculeerd op herstel van de bouwsector. Op zich goed bedacht maar had Amerikaanse/Britse/Duitse bouwers moeten kiezen. Feitelijk is het natuurlijk belachelijk dat Heijmans 8 Euro noteert terwijl de beurzen wereldwijd uit elkaar knappen en mensen van gekkigheid niet meer weten waar ze hun geld in moeten stoppen. Maar goed, de beurs heeft altijd gelijk en ik zal moeten accepteren dat ik al mijn geinvesteerde geld kwijt ben.
Heb je een bepaald soort hefboomproducten?
In dat geval heb je idd pech en ben je al je geld kwijt. Risico van het vak denk ik dan maar.
Met enkel aandelen zou ik mij niet al te druk maken.
De beurs is gewoon wat manisch depressief. Heijmans heeft ook vaak genoeg laten zien sterk contrair te kunnen stijgen.
Wolfie67
0
We gaan de 10 euro dit jaar nog zien, vooruitlopend op 2015 zullen de achterblijvers een rally laten zien in de defensieve waardes is nl geen rendement meer te behalen, voordeel is juist de lage omzet dan kan het heel snel gaan...
Costa Invest
0
quote:

Wolfie67 schreef op 4 december 2014 08:18:

We gaan de 10 euro dit jaar nog zien, vooruitlopend op 2015 zullen de achterblijvers een rally laten zien in de defensieve waardes is nl geen rendement meer te behalen, voordeel is juist de lage omzet dan kan het heel snel gaan...
Leuk maar gebaseerd op? Wordt het niet gewoon weer zo een saaie dag rond de 8? Bij lagere koers op einde van de maand mag je minder belasting betalen.
Wolfie67
0
Gebaseerd op het feit dat de liquiditeit in de markt een weg zoekt, vandaag zal Heijmans de 8 euro achter zich laten, de cyclische fondsen zullen inhaalslag gaan maken.
bartvde
0
Leuk dat je dat vertrouwen hebt Wolfie67, mijn porto zit vol met dit soort fondsen. Echter is bij mij de hoop op de inhaalslag inmiddels vervlogen
Ronster
0
quote:

Costa Invest schreef op 4 december 2014 08:46:

[...]
Leuk maar gebaseerd op? Wordt het niet gewoon weer zo een saaie dag rond de 8? Bij lagere koers op einde van de maand mag je minder belasting betalen.
Gelukkig betaal je belasting over 2014 over de beginstand in 2014... wat de eindstand is van dit jaar betaal je pas in mei / juni 2016 eigenlijk.
[verwijderd]
0
737 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 33 34 35 36 37 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 17:35
Koers 17,660
Verschil -0,080 (-0,45%)
Hoog 17,860
Laag 17,560
Volume 85.827
Volume gemiddeld 116.034
Volume gisteren 97.958

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront