Heijmans « Terug naar discussie overzicht

Heijmans - December 2014

737 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 32 33 34 35 36 37 | Laatste
effegenoeg
0
Heijmans uitblinker vandaag.
Ik zet mijn kaarten op Heijmans en Corbion als de kaskrakers van 2015.
Costa Invest
0
quote:

BliepTuut schreef op 30 december 2014 10:52:

Als we het afgelopen uur nou eens als gemiddeld gedrag voor komend jaar konden wensen...
Wensen kan altijd
[verwijderd]
0
Gedeelte Ballast Nedam verkocht en klein portie Heijmans en Imtech gekocht.
Heijmans nog niet eerder gehad, wel gevolgd.
Impech nog heel veel mee goed te maken.

Nieuw jaar nieuwe kansen.
[verwijderd]
0
Mooi, weer met redelijk volume (het is tenslotte komkommertijd) bijna een procentje gestegen. Het gaat niet heel hard, maar de AEX vandaag -1,24% dus we mogen niet klagen. Weer een dagje dichter bij de jaarcijfers. Wellicht staan we dan al rond de 10 euro.
[verwijderd]
0
quote:

effegenoeg schreef op 30 december 2014 11:55:

Heijmans uitblinker vandaag.
Ik zet mijn kaarten op Heijmans en Corbion als de kaskrakers van 2015.
Waarom Corbion?
Niet cynisch bedoeld maar gewoon informatief.
de storm
0
Heijmans in gesprek met Ballast Nedam?

De overnemende partij..drukt dan vast wat aandelen bij...
Leuk over de 9 euro...maar als bovenstaand waar is....dan staan we zo 7 euro..
Of is dit onzin?
[verwijderd]
0
quote:

leon12345 schreef op 31 december 2014 09:06:

Heijmans in gesprek met Ballast Nedam?

De overnemende partij..drukt dan vast wat aandelen bij...
Leuk over de 9 euro...maar als bovenstaand waar is....dan staan we zo 7 euro..
Of is dit onzin?
Ik geloof niet dat Heijmans de potentiële overnemende partij is voor Ballast Nedam.
Heijmans is weer aan het reorganiseren bij zijn Utiliteitsbouw divisie. Een fusie met Ballast lijkt me niet echt aannemelijk. Ballast zit flink in de problemen en een overname is de enige kans om te overleven denk ik. Aasgieren cirkelen kennelijk al rond...
Iedereen alvast een fijne jaarwisseling en een mooi 2015!
[verwijderd]
0
www.cobouw.nl/nieuws/blogs/martjan-ku...

Blog: Heijmans doet het leuk op feestjes
Algemeen | Laatst gewijzigd:31-12-2014 10:30 | Martjan Kuit |

1/1Klik om de foto te vergroten
Bij deze nomineer ik Heijmans voor de titel ‘Meest inspirerende bouwbedrijf van 2014’. Geen ander bedrijf in de bouwsector kwam dit jaar met zoveel gave projecten. Van een mobiele vrijstaande woning voor hoogopgeleiden tot een rioolbuis die energie opwekt. Is de gele reus uit Rosmalen het bouwbedrijf van de toekomst of ‘slechts’ een aannemer met hippe hobby’s?
Heijmans doet het leuk op feestjes, heb ik gemerkt. Wie bouwvreemde vrienden en kennissen op het hart wil drukken dat de bouw echt niet suf, saai, zieltogend of ouderwets is, komt al snel uit bij de Brabantse bouwer. Je kunt dan vertellen over een slim snelwegproject, een kunstzinnig fietspad, de Heijmans One-woning, SPARK, de Fenixloodsen/lofts en de Hydrea Thermpipe. Stuk voor stuk 'sexy' projecten. Je zou als 'high potential' bijna zin krijgen om in de bouw te komen werken!

Wie de online activiteiten van Heijmans vergelijkt met die BAM, VolkerWessels, Ballast Nedam en Dura Vermeer ziet dat de Brabanders hun vakgenoten lichtjaren voor zijn. Mede dankzij een hippe website, ‘corporate blog’ en fijne graphics, transformeerde het imago van Heijmans in een paar jaar tijd van zielloze ‘kralen rijger’ tot vernieuwende bouwer met frisse ideeën. Knap.



Oké, het is niet op alle vlakken hosanna. Zo wordt het geld ook bij Heijmans nog altijd verdiend met traditioneel aannemerswerk. En op dat vlak presteerde het bedrijf de voorbije crisisjaren zoals menig andere bouwer. Vorige maand nog werd bekend dat er 200 arbeidsplaatsen verdwijnen en voor dit jaar verwacht het concern een nettoverlies. Daar kon geen mooie website of leuke innovatie verandering in brengen.

Weggegooid geld dus, dat hippe gedoe? Nee, zei topman Bert van der Els in een interview in het Cobouw50 magazine (november 2014), innovatie kost nu eenmaal geld. “Veel geld. Dan neem je beslissingen die gebaseerd zijn op een visie over tien, vijftien jaar. Misschien is dat in de bouw nog niet zo gebruikelijk.”

De ‘slimme snelweg’ die Heijmans maakte met kunstenaar Daan Roosegaarde leverde tot nu toe nog geen dubbeltje op, erkent hij. Het is wel goed voor het imago. “Dat betekent dat Waternet naar ons toekomt en zegt: kunnen jullie ook een keer die Thermpipe proberen toe te passen?” Innovatie als marketinginstrument. “Dat je die kennis en kunde bij dat bedrijf presenteert kun je marketing noemen. Maar het leidt ook tot opdrachten.”

Is Heijmans inderdaad meer dan een traditionele aannemer met hippe hobby’s? Hebben we hier te maken met de toekomstige DSM, ASML of Philips van de bouw? De toekomst zal het uitwijzen. Voorlopig is Heijmans een inspirerend voorbeeld voor andere bouwers op het gebied van innovatie en marketing. Dat is in de bouw al heel wat waard.

Martjan Kuit, redacteur Economie bij Cobouw
NabeursInfoCorrectKaderen
0
quote:

Pexs schreef op 31 december 2014 10:54:

www.cobouw.nl/nieuws/blogs/martjan-ku...

Blog: Heijmans doet het leuk op feestjes
Algemeen | Laatst gewijzigd:31-12-2014 10:30 | Martjan Kuit |

1/1Klik om de foto te vergroten
Bij deze nomineer ik Heijmans voor de titel ‘Meest inspirerende bouwbedrijf van 2014’. Geen ander bedrijf in de bouwsector kwam dit jaar met zoveel gave projecten. Van een mobiele vrijstaande woning voor hoogopgeleiden tot een rioolbuis die energie opwekt. Is de gele reus uit Rosmalen het bouwbedrijf van de toekomst of ‘slechts’ een aannemer met hippe hobby’s?
Heijmans doet het leuk op feestjes, heb ik gemerkt. Wie bouwvreemde vrienden en kennissen op het hart wil drukken dat de bouw echt niet suf, saai, zieltogend of ouderwets is, komt al snel uit bij de Brabantse bouwer. Je kunt dan vertellen over een slim snelwegproject, een kunstzinnig fietspad, de Heijmans One-woning, SPARK, de Fenixloodsen/lofts en de Hydrea Thermpipe. Stuk voor stuk 'sexy' projecten. Je zou als 'high potential' bijna zin krijgen om in de bouw te komen werken!

Wie de online activiteiten van Heijmans vergelijkt met die BAM, VolkerWessels, Ballast Nedam en Dura Vermeer ziet dat de Brabanders hun vakgenoten lichtjaren voor zijn. Mede dankzij een hippe website, ‘corporate blog’ en fijne graphics, transformeerde het imago van Heijmans in een paar jaar tijd van zielloze ‘kralen rijger’ tot vernieuwende bouwer met frisse ideeën. Knap.



Oké, het is niet op alle vlakken hosanna. Zo wordt het geld ook bij Heijmans nog altijd verdiend met traditioneel aannemerswerk. En op dat vlak presteerde het bedrijf de voorbije crisisjaren zoals menig andere bouwer. Vorige maand nog werd bekend dat er 200 arbeidsplaatsen verdwijnen en voor dit jaar verwacht het concern een nettoverlies. Daar kon geen mooie website of leuke innovatie verandering in brengen.

Weggegooid geld dus, dat hippe gedoe? Nee, zei topman Bert van der Els in een interview in het Cobouw50 magazine (november 2014), innovatie kost nu eenmaal geld. “Veel geld. Dan neem je beslissingen die gebaseerd zijn op een visie over tien, vijftien jaar. Misschien is dat in de bouw nog niet zo gebruikelijk.”

De ‘slimme snelweg’ die Heijmans maakte met kunstenaar Daan Roosegaarde leverde tot nu toe nog geen dubbeltje op, erkent hij. Het is wel goed voor het imago. “Dat betekent dat Waternet naar ons toekomt en zegt: kunnen jullie ook een keer die Thermpipe proberen toe te passen?” Innovatie als marketinginstrument. “Dat je die kennis en kunde bij dat bedrijf presenteert kun je marketing noemen. Maar het leidt ook tot opdrachten.”

Is Heijmans inderdaad meer dan een traditionele aannemer met hippe hobby’s? Hebben we hier te maken met de toekomstige DSM, ASML of Philips van de bouw? De toekomst zal het uitwijzen. Voorlopig is Heijmans een inspirerend voorbeeld voor andere bouwers op het gebied van innovatie en marketing. Dat is in de bouw al heel wat waard.

Martjan Kuit, redacteur Economie bij Cobouw

Dit is precies de reden dat ik in Heijmans beleg.
[verwijderd]
0
De focus bij Heijmans ligt op cashflow. Het lijkt me sterk dat ze zich nu in grote avonturen gaan begeven nu ze net 200 arbeidsplaatsen hebben geschrapt. Hooguit dat ze een krent uit de pap trachten te vissen mits de prijs aantrekkelijk genoeg is.
Brokie Even
0
Ik heb geen hekel aan innovatie, in tegendeel. Maar niet met luchtbellen-blazers zoals Roosegaarde. Veel praatjes, maar weinig intrinsieke kennis en kunde. Voorlopig is het nog een grote flop die gloeiende lijnen. Daarbij is dat niet mijn definitie van innovatie een lichtgevende verf, kom op zeg... Ik had als kleuter al van die dingen aan het plafond die groen licht gaven, dus hoezo innovatief...

Ik zit dik in Heijmans, ONDANKS Roosgaarde!
[verwijderd]
0
quote:

Broke-even schreef op 31 december 2014 17:01:

Ik heb geen hekel aan innovatie, in tegendeel. Maar niet met luchtbellen-blazers zoals Roosegaarde. Veel praatjes, maar weinig intrinsieke kennis en kunde. Voorlopig is het nog een grote flop die gloeiende lijnen. Daarbij is dat niet mijn definitie van innovatie een lichtgevende verf, kom op zeg... Ik had als kleuter al van die dingen aan het plafond die groen licht gaven, dus hoezo innovatief...

Ik zit dik in Heijmans, ONDANKS Roosgaarde!

Ik had ooit eens een skelet bouwpakket met lichtgevende verf. Ook heel innovatief voor die tijd.... In die smart highway geloof ik ook niet zo.
Maar wel in projecten als de drinkwater kousrelining:

www.heijmans.nl/nl/nieuws/drinkwater-...

Of de Hydrea thermpipe:

www.heijmans.nl/nl/hydrea-thermpipe/

Of het self healing asfalt:

www.heijmans.nl/nl/self-healing-asfalt/

In dat kader plaatst SNSsecurities ook dat Buy advies met koersdoel van 14 euro:

"From the Dutch construction companies, we believe that Heijmans is by far the most innovative. Although creations like the Smart Highway, self-healing asphalt etcetera are not likely to have a substantial contribution to sales in the near term, it certainly adds to Heijmans reputation, and as such may have a positive impact on current sales and the ability to attract staff on the longer term."


www.snssecurities.nl/Research/Actions...

Voor een ieder trouwens de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Mr Greenspan
0
Ik las hier en daar dat Ballast Nedam nogal vaak veel te laag inschreef op projecten, als die verdwijnen dan is er wel een pain in the ass minder. Oke de overnemende partij wordt iets groter maar die concurreren onderling al niet meer voor het zelfde project dus consolidatie in deze sector is alleen maar positief.
Ballast is wel heel vaag in zijn berichtgeving, op de dag met de minste handel komen ze opeens met een bericht dat er dus al een tijdje partijen zich melden, zonder aan te geven wat ze er mee doen. Moest de koers einde van het jaar nog even omhoog of zo?
[verwijderd]
0
Het lijkt erop ja. het bericht in november dat ze geen verklaring hadden voor de koersstijging lijkt me ook gevalletje voorkennis.
www.iex.nl/Nieuws/ANP_ANP-111114-051/...

Maar goed daar hoor je de AFM niet over.
Mr Greenspan
0
quote:

stockexchangestaartje schreef op 1 januari 2015 21:31:

Het lijkt erop ja. het bericht in november dat ze geen verklaring hadden voor de koersstijging lijkt me ook gevalletje voorkennis.
www.iex.nl/Nieuws/ANP_ANP-111114-051/...

Maar goed daar hoor je de AFM niet over.
Dan moeten ze maar eens onderzoeken wanneer de eerste partij interesse heeft getoond want bij Ballast hadden ze zogenaamd geen verklaring voor de koersstijging.
737 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 32 33 34 35 36 37 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 17:35
Koers 17,660
Verschil -0,080 (-0,45%)
Hoog 17,860
Laag 17,560
Volume 85.827
Volume gemiddeld 116.996
Volume gisteren 97.958

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront