PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL augustus 2023

841 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 39 40 41 42 43 » | Laatste
prinszicht
0
quote:

SAHR-0310 schreef op 2 augustus 2023 22:27:

[...]

Omroep Brabant doet het overkomen als een nieuwsartikel maar is een betaald bericht met oud-PostNL betrokkenen in de hoofdrol en teksten die inhoudelijk niet kloppen. Staat er niet bij maar een beetje zelf zoeken en je vindt bevestiging.
We zeggen hetzelfde. Het klopt niet!

Maar we weten allemaal dat bol.com afhankelijk is van het aantal resellers. Dit om het product aanbod zo groot mogelijk te maken. Het is de Amazon strategie. Die uiteindelijk de meest succesvolle producten in haar eigen portfolio opneemt en de reseller naar achteren drukt in de resultaten.

Om dit proces te versnellen, kun je logistiek verstoren voor die webshops die autonoom succesvol zijn. Die kunnen dan heel aantrekkelijke logistieke voorwaarden krijgen op het bol.com platform. En daar gaan adverteren voor hun commerciële succes. Wat een bol.com uiteindelijk het meeste geld oplevert. Logistiek geven ze gratis weg en laten PostNL het puin opruimen.
upsidedown
0
Aegon keerde 12 cent dividend uit in 2020. All time low in 2020 was 1,56. Voorjaar 2021 alweer op 4,30.
Ik verwacht van postnl een dividend tussen 10 en 12 cent over 2023. Eind 2023 3 euro koers zit in t vat.
Laagste punt in 2023 plusminus 1,45.
Man 2 a 3 maanden geleden wilde ik nog een plukje bijkopen voor 1,25.
Ofwel. Heb wel vertrouwen in de 'sociale werkplaats'
Xxxx
0
Nou dat vertrouwen heb ik pas als ze weer eens laten zien dat hetgeen ze doen ook betrouwbaar is. Ik blijf er van overtuigd dat de koers te veel in handen van bepaalde partijen wordt gemanipuleerd en zodra dat voorbij is, en de resultaten weer naar boven krullen, dan komt er weer echt vertrouwen. Nu zit ik er nog in voor de gok dat ik een deel van mijn centen nog terugkrijg maar anders was ik er lang uit met dit management.
prinszicht
0
www.beleggen.nl/nieuws/778308/Beursbl...,omzet%20van%20746%20miljoen%20euro.

Met 300 miljoen omzet briefjes, moet er toch 30 miljoen winst zijn? In 1 kwartaal. De UPD schrijft toch een marge voor van 9 procent. Op jaarbasis is dat 100 miljoen. We hebben toch Sandd gekocht met als voorwaarde de “solide” business case. We leggen geld toe, zo het lijkt. Klaar er mee en afstoten.
upsidedown
0
quote:

Daytripper schreef op 3 augustus 2023 17:12:

Nou dat vertrouwen heb ik pas als ze weer eens laten zien dat hetgeen ze zeggen doen ook betrouwbaar is. Ik blijf er van overtuigd dat de koers reveal in handen van bepaalde partijen wordt gemanipuleerd en zodra dat voorbij is, en de resultaten weer naar boven krullen, dan komt er weer echt vertrouwen. Nu zit ik er nog in voor de gok dat ik een deel van mijn centen nog terugkrijg maar anders was ik er lang uit met dit management.
Op welke koers ben je ingestapt gemiddeld? Ik zit er gemiddeld voor 2,18 in. De beurs overdrijft in t positieve en... in t negatieve. Ik denk dat dat de koers van postnl in t negatieve door geslagen is.
Er is getransformeerd van een brievenbusfirma 10 jaar terug naar een pakket-vervoerdersbedrijf anno 2023 onder h verhagen. En dat gaat met vallen en opstaan. Postnl heeft zichzelf inmiddels opnieuw uitgevonden.
Xxxx
0
Och ik ben op allerlei koersniveaus ingestapt, zelfs nog op 4,50 maar ook destijds op 1 euro. Ik ben echter compleet onderuit gegaan bij de steeds maar dalende koers omdat ik niet kon geloven dat het nog verder iedere keer zou zakken en heb uiteindelijk mijn verlies genomen. Ontzettend stom van mij, een echte dikke plank voor mijn kop gehad om niet op 5 euro te verkopen en tonnen verloren maar eigen schuld, dikke bult . Natuurlijk ben ik daar net zo gefrustreerd over zoals anderen op dit draadje maar er in blijven hangen, is slecht voor mijn gezondheid.Kortom ik probeer weer enigszins terug te krabbelen maar met deze koers ben ik er nog lang niet hahaha.Zoals gezegd, er ligt het een en ander op de plank, onder het stof en daarboven op nog wat andere rotzooi en ik wacht de komst af van een overname want Post.nl gaat het alleen niet redden. Er zullen mensen zeggen, dat ik dan lang kan wachten maar daar heb ik dan de tijd voor . Er zijn voldoende potentiële prikkels om de koers omhoog te doen jagen .
hejobo
0
Xxxx
0
Dat ik een groot gedeelte met verlies heb afgebouwd en er nu nog met 70.000 stuks in zit
upsidedown
0
quote:

Daytripper schreef op 3 augustus 2023 17:49:

Och ik ben op allerlei koersniveaus ingestapt, zelfs nog op 4,50 maar ook destijds op 1 euro. Ik ben echter compleet onderuit gegaan bij de steeds maar dalende koers omdat ik niet kon geloven dat het nog verder iedere keer zou zakken en heb uiteindelijk mijn verlies genomen. Ontzettend stom van mij, een echte dikke plank voor mijn kop gehad om niet op 5 euro te verkopen en tonnen verloren maar eigen schuld, dikke bult . Natuurlijk ben ik daar net zo gefrustreerd over zoals anderen op dit draadje maar er in blijven hangen, is slecht voor mijn gezondheid.Kortom ik probeer weer enigszins terug te krabbelen maar met deze koers ben ik er nog lang niet hahaha.Zoals gezegd, er ligt het een en ander op de plank, onder het stof en daarboven op nog wat andere rotzooi en ik wacht de komst af van een overname want Post.nl gaat het alleen niet redden. Er zullen mensen zeggen, dat ik dan lang kan wachten maar daar heb ik dan de tijd voor . Er zijn voldoende potentiële prikkels om de koers omhoog te doen jagen .
Op tijd verlies nemen is een kunst.
Maar vergeet niet je motieven om toen ter tijd in postnl te stappen. Online is en blijft een groeimarkt. Het is de vraag of postnl geld kan verdienen met haar bedrijfsvoering. Ik vind komende maandag 7 augustus 2023 dan wel een belangrijke datum om in t aandeel wel of niet te blijven zitten.
Vooralsnog heb ik er nu nog alle vertrouwen in.
Xxxx
0
Het is vooral de hebberigheid die me de das om heeft gedaan . Als je op tonnen winst staat en je denkt dat je nog meer kan krijgen en niet op 5 euro verkoopt, dan moet je alleen maar naar jezelf kijken en zeggen dat je wel heel erg de weg kwijt was . Enfin we zien wel hoe het verder gaat. De brievenpost blijft dalen en daar blijft niet veel van over , dat voegen ze bij de kleine pakketjes want dat doen ze nu al gedeeltelijk . De pakketten zie ik stijgen door steeds meer online verkopen ( we volgen gewoon de VS) maar zullen onvoldoende de concurrentie aan kunnen met DHL of UPS opeen duur . Vandaar dat ik een keer een overname verwacht en niet voor een spoelen een ei want Post.nl is dan een lekker hapje voor de grote partijen.
upsidedown
0
quote:

Daytripper schreef op 3 augustus 2023 19:06:

Het is vooral de hebberigheid die me de das om heeft gedaan . Als je op tonnen winst staat en je denkt dat je nog meer kan krijgen en niet op 5 euro verkoopt, dan moet je alleen maar naar jezelf kijken en zeggen dat je wel heel erg de weg kwijt was . Enfin we zien wel hoe het verder gaat. De brievenpost blijft dalen en daar blijft niet veel van over , dat voegen ze bij de kleine pakketjes want dat ze je nu al gedeeltelijk . De pakketten zie ik stijgen door steeds meer in mline verkopen ( we volgen gewoon de VS) maar zullen onvoldoende de concurrentie aan kunnen met DHL of UPS opeen duur . Vandaar dat ik een keer een overname verwacht en niet voor een spoelen een ei want Post.nl is dan een lekker hapje voor de grote partijen.
Brievenbus kijk ik al niet eens meer naar.
Infrastructuur is vorig jaar nog fors in geinvesteerd. Postnl had de verwachting in januari 2022 dat online bestellen nog fors zou groeien. Oorlog oekrainie, hoge gasprijzen, laag consumentenvertrouwen, hogere benzine- en personeelskosten en daardoor minder online-bestellingen deden de postnl koers geen goed.

Ben echt benieuwd naar komende maandag 7 augustus 2023.
Cedar
0
quote:

upsidedown schreef op 3 augustus 2023 16:32:

Aegon keerde 12 cent dividend uit in 2020. All time low in 2020 was 1,56. Voorjaar 2021 alweer op 4,30.
Ik verwacht van postnl een dividend tussen 10 en 12 cent over 2023. Eind 2023 3 euro koers zit in t vat.
Laagste punt in 2023 plusminus 1,45.
Man 2 a 3 maanden geleden wilde ik nog een plukje bijkopen voor 1,25.
Ofwel. Heb wel vertrouwen in de 'sociale werkplaats'
Ja, je kunt Aegon 1 op 1 vergelijken met Postnl. Stabiele business, stabiele marge, goed management etc.
Aegon zal wss 2023 naar dividend tussen 0,25 en 0,30 gaan( Aegon zegt zelf 0,30 te verwachten, 0,35 in 2024 en 0,40 in 2025), dus ja dat kan Herna ons dan ook wel beloven :/
Herna zou zo mee kunnen spelen in de fabeltjeskrant.
upsidedown
0
quote:

Cedar schreef op 3 augustus 2023 19:14:

[...]

Ja, je kunt Aegon 1 op 1 vergelijken met Postnl. Stabiele business, stabiele marge, goed management etc.
Aegon zal wss 2023 naar dividend tussen 0,25 en 0,30 gaan( Aegon zegt zelf 0,30 te verwachten, 0,35 in 2024 en 0,40 in 2025), dus ja dat kan Herna ons dan ook wel beloven :/
Herna zou zo mee kunnen spelen in de fabeltjeskrant.
Dividend vergelijking aegon versus postnl.
Moet kunnen.
BoterbijdeVis
0
quote:

Cedar schreef op 3 augustus 2023 19:14:

[...]

Ja, je kunt Aegon 1 op 1 vergelijken met Postnl. Stabiele business, stabiele marge, goed management etc.
Aegon zal wss 2023 naar dividend tussen 0,25 en 0,30 gaan( Aegon zegt zelf 0,30 te verwachten, 0,35 in 2024 en 0,40 in 2025), dus ja dat kan Herna ons dan ook wel beloven :/
Herna zou zo mee kunnen spelen in de fabeltjeskrant.
Ja, als juffrouw Ooievaar
hvasd2
0
quote:

BoterbijdeVis schreef op 3 augustus 2023 19:31:

[...]

Ja, als juffrouw Ooievaar
Het wordt nu echt tijd voor de cijfers van maandagochtend…
Niro91
0
quote:

Cedar schreef op 3 augustus 2023 19:14:

[...]

Ja, je kunt Aegon 1 op 1 vergelijken met Postnl. Stabiele business, stabiele marge, goed management etc.
Aegon zal wss 2023 naar dividend tussen 0,25 en 0,30 gaan( Aegon zegt zelf 0,30 te verwachten, 0,35 in 2024 en 0,40 in 2025), dus ja dat kan Herna ons dan ook wel beloven :/
Herna zou zo mee kunnen spelen in de fabeltjeskrant.
Haha grapjas. Als er een aandeel niet stabiel is, is het aegon wel. Heb er sinds 2016 af en toe in gehandeld. Ooit had je daar op het forum iemand met alias 2012dewegomhoog ofzoiets. De koers had harde klappen gekregen tijdens de kredietcrisis. Die kerel hoopte sinds 2012, zoals zijn naam doet vermoeden, dat de koers weer naar €10 ging. Het is nu 2023 en ze staan onder de €5. Heeft meer ups en downs gehad dan postnl. Zelfs met CEO Lard Friese weten ze geen hogere koersen te bereiken. Volgens velen, net zoals velen hier over onze CEO Herna Verhagen zeggen, was oud CEO wynaendts de schuldige en zou een nieuwe CEO het beter doen. Maar lard flikte het zelfs om een koers van €2 aan te tikken.

Het is heel menselijk. Men wil een schuldige aanwijzen. Maar soms heeft niemand er schuld aan dat de koers niet omhoog gaat.
Niro91
1
quote:

prinszicht schreef op 3 augustus 2023 17:27:

www.beleggen.nl/nieuws/778308/Beursbl...,omzet%20van%20746%20miljoen%20euro.

Met 300 miljoen omzet briefjes, moet er toch 30 miljoen winst zijn? In 1 kwartaal. De UPD schrijft toch een marge voor van 9 procent. Op jaarbasis is dat 100 miljoen. We hebben toch Sandd gekocht met als voorwaarde de “solide” business case. We leggen geld toe, zo het lijkt. Klaar er mee en afstoten.
En waarom denk je dat ze niet minstens 100mln rapporteren? Je zegt het zelf. Wij mogen zo een marge halen. Steekt "Herna" het allemaal in eigen zak of deelt ze het misschien wel met Kretinsky?

Kan het niet komen doordat onze MT dit bedrijf toekomstbestendig wil maken? Heb onze jaarrekening doorgebladerd. We investeren veel en we schrijven dus ook veel af. We willen de uitstoot fors verminderen. Laatste twee jaar is de uitstoot per km al met 25% gedaald. Tegen 2030 willen we een schone bedrijf zijn. Dat kost nu misschien wel wat. Maar wij zijn de concurrentie ver voor. De rest moet deze slag nog maken en dat gaat ze misschien wel openbreken in de toekomst als ze het verplicht moeten van de overheid.
win some...
3
quote:

Niro91 schreef op 3 augustus 2023 19:56:

[...]

Haha grapjas. Als er een aandeel niet stabiel is, is het aegon wel. Heb er sinds 2016 af en toe in gehandeld. Ooit had je daar op het forum iemand met alias 2012dewegomhoog ofzoiets. De koers had harde klappen gekregen tijdens de kredietcrisis. Die kerel hoopte sinds 2012, zoals zijn naam doet vermoeden, dat de koers weer naar €10 ging. Het is nu 2023 en ze staan onder de €5. Heeft meer ups en downs gehad dan postnl. Zelfs met CEO Lard Friese weten ze geen hogere koersen te bereiken. Volgens velen, net zoals velen hier over onze CEO Herna Verhagen zeggen, was oud CEO wynaendts de schuldige en zou een nieuwe CEO het beter doen. Maar lard flikte het zelfs om een koers van €2 aan te tikken.

Het is heel menselijk. Men wil een schuldige aanwijzen. Maar soms heeft niemand er schuld aan dat de koers niet omhoog gaat.
Lard Friese werd op 15 mei 2020 CEO bij Aegon. De koers was die dag 2,08 euro. Een paar maanden later is de koers intraday inderdaad even onder de 2 euro gedaald. Maar dat is dus niet veel minder dan de koers waarmee hij begon. Bovendien is Friese wel een goede CEO, maar geen tovenaar. Binnen een paar maanden kun je een bedrijf niet 'fixen'. Inmiddels staat de koers weer op 4, 89 en dat is wel degelijk een verbetering t.o.v. de koers waarmee FRiese begon.

Dit is zeker ook te danken aan de veranderingen die Friese heeft ddorgeveoerd. Hij komt over als iemand met visie die de juiste dingen doet om aandeelhouderswaarde te creëren, dit in tegenstelling tot zijn voorganger. Aegon is een duidelijk voorbeeld dat een goede of een slechte CEO wel degelijk verschil maakt voor een bedrijf. Friese heeft overigens ook bij andere bedrijven zijn sporen verdiend met aandeelhouderswaarde creëren.

Herna Verhagen
-12 jaar geleden begonnen als CEO van Postnl in de AEX, nu s Postnl een smallcap
-3 Capital Marketsday's gehad in die 12 jaar, 3x de uitgesproken meerjarendoelstelling bij verre na niet gehaald
-diverse investeringen mislukt of te duur; Internationaal, direct marketing, food, Sandd,

geschikt
ongeschikt v
junior192
2
[quote alias=Daytripper id=14935849 date=202308031906]
Het is vooral de hebberigheid die me de das om heeft gedaan . Als je op tonnen winst staat en je denkt dat je nog meer kan krijgen en niet op 5 euro verkoopt, dan moet je alleen maar naar jezelf kijken en zeggen dat je wel heel erg de weg kwijt was . Enfin we zien wel hoe het verder gaat. De brievenpost blijft dalen en daar blijft niet veel van over , dat voegen ze bij de kleine pakketjes want dat doen ze nu al gedeeltelijk . De pakketten zie ik stijgen door steeds meer online verkopen ( we volgen gewoon de VS) maar zullen onvoldoende de concurrentie aan kunnen met DHL of UPS opeen duur . Vandaar dat ik een keer een overname verwacht en niet voor een spoelen een ei want Post.nl is dan een lekker hapje voor de grote partijen.
[/quote

Wij dachten bijna allemaal zo, dar het ver boven de 5 euro zou komen met de koers, de gang zat erin, dus het was geen domme gedachte om te blijven zitten, zelfde geld had ie naar de 7 euro gegaan, wat had je dan gezegd?
Hopelijk komt het weer goed, ik heb er ook teveel en te duur gekocht zoals meerdere...
Hopen maar op consolidatiegolf dat we nog wat verlies goed kunnen maken
841 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 39 40 41 42 43 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 9 mei 2024 11:18
Koers 1,237
Verschil +0,013 (+1,06%)
Hoog 1,244
Laag 1,227
Volume 264.152
Volume gemiddeld 2.188.355
Volume gisteren 1.321.631

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront