PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL augustus 2023

841 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 39 40 41 42 43 » | Laatste
Xxxx
0
Niro91
0
Amazon verslaat verwachtingen

(ABM FN-Dow Jones) Amazon.com heeft in het afgelopen kwartaal veel beter dan verwacht gepresteerd. Dit bleek donderdag nabeurs uit de resultaten van de Amerikaanse e-commercereus.

Het operationele resultaat kwam in het tweede kwartaal van 2023 uit op 7,7 miljard dollar, van 3,3 miljard dollar in dezelfde periode een jaar eerder. Amazon rekende vooraf op een operationele winst van 2,0 tot 5,5 miljard dollar.

Onder de streep resteerde voor Amazon een winst van 6,7 miljard dollar of 0,65 dollar per aandeel, waar analisten geraadpleegd door FactSet uitgingen van een nettowinst van 3,6 miljard dollar of 0,35 dollar per aandeel. Een jaar eerder kwam er nog een verlies van 2 miljard dollar in de boeken.

In de verslagperiode steeg de omzet met 11 procent naar 134,4 miljard dollar. De markt ging uit van 131,5 miljard dollar. Amazon zelf rekende op een omzet van 127 tot 133 miljard dollar. Zonder een negatief valuta-effect van 0,3 miljard dollar, steeg de omzet op jaarbasis eveneens met 11 procent.

Bij clouddivisie Amazon Web Services kwam de omzetgroei uit op 12 procent op jaarbasis. Analisten voorspelden een groei van minder dan 11 procent. De omzetgroei bij deze tak lag in het eerste kwartaal nog op 16 procent.

Outlook

Voor het lopende derde kwartaal rekent Amazon op een operationele winst van 5,5 tot 8,5 miljard dollar, tegenover 2,5 miljard dollar in het derde kwartaal van 2022.

De omzet moet uitkomen tussen 138 tot 143 miljard dollar, wat op jaarbasis stijgingen zijn van 9 tot 13 procent. Daarbij rekent Amazon op een gunstig valuta-effect van 120 basispunten.

In juli vond Prime Day plaats, waarbij volgens Amazon meer dan 375 miljoen items wereldwijd werden verkocht. Daarvan zal de retailomzet in het derde kwartaal vermoedelijk profiteren.

Het aandeel steeg donderdag ruim 7 procent in de nabeurshandel op Wall Street na een bescheiden winst in de reguliere sessie.

Bron: ABM Financial News
upsidedown
0
Monique heeft thuis een pakketpunt: ‘70 mensen per dag aan de deur’

Stap het huis van Monique Danker (51) uit Etten-Leur binnen en het eerste wat je ziet zijn honderden pakketjes. Ze heeft een buurtpunt waar pakketjes van bezorgdiensten als DHL, Homer en DPD verstuurd en opgehaald kunnen worden. En daar maken heel wat mensen in de buurt gretig gebruik van. “Hier weet ik tenminste zeker dat mijn pakket veilig aankomt”, vertelt een van de klanten.

Iedere dag om vier uur ’s middags gaat het pakketpunt van Monique open. Maar nog voordat ze haar tafel buiten heeft gezet, staat de eerste klant al voor de deur. “Goedemiddag, u komt een pakketje afgeven?”, vraagt Monique vriendelijk.

Ze begon vier jaar geleden met het buurtpunt, omdat ze altijd de klos was als het ging om pakketjes aannemen. “Na de geboorte van onze tweeling was ik veel thuis en kwam de bezorger de pakketjes van de hele straat altijd bij mij bezorgen. Toen besloot ik om een pakketpunt te starten.”
Gemiddeld levert een pakketpunt van deze grootte vele honderden tot duizend euro per maand op. Monique heeft intussen haar hele gang ervoor opgeofferd. “Dit zijn de pakketjes die opgehaald moeten worden. Hier die van DHL”, vertelt ze terwijl ze voor een grote kast staat. Ook de trap naar boven staat vol met dozen en zakken. Maar dat is nog niet alles. “In de gangkast staan nog grote pakketten en in de woonkamer staat nog een postzak voor de pakketjes van Homer.”

Terwijl ze vertelt blijven er mensen langskomen. Na een tijdje staat er zelfs een rij in de voortuin. “Gemiddeld komen er 70 tot 80 mensen op een dag”, vertelt Monique. “Maar er zijn ook mensen die hele tassen vol komen brengen. Iedere maand komen er tussen de 3500 en 4000 pakketten binnen.”

"Ik ga liever hier naartoe. Dan weet je zeker dat het goed gaat."
Omdat er nog altijd veel pakketjes kwijtraken of op de verkeerde plek worden afgeleverd, vinden veel klanten het buurtpunt van Monique een fijn alternatief. “Bij ons gebeurt het regelmatig dat pakketjes over de poort gegooid worden of beschadigd zijn. Dus ik ga liever hier naartoe. Dan weet je zeker dat het goed gaat”, zegt Bart Koudijs.

Cindy van Dongen woont in een nieuwbouwwijk even verderop, waar de straten voor bezorgers soms lastig te vinden zijn. “Dus stoppen ze de pakketten soms gewoon in een container of je vindt ze vijf deuren verder terug.” Daarom kiest ook Cindy liever voor ‘pakketpunt Monique’, “Heel de straat laat ze hier bezorgen, dus soms haalt een iemand alle pakketten tegelijk op. Ideaal.”

Toch kan zelfs Monique erover meepraten dat pakketten soms gewoon voor de deur neergezet worden. “Zelfs bij ons, ja. We kregen een keer bericht dat het afgeleverd was, terwijl we niks hadden gehoord. Toen keek ik naar buiten en stond het in de stromende regen. Maar gelukkig zijn we bijna altijd thuis, dus komt dat zelden voor.”
Omroepbrabant vandaag.
--------------
Dat aan huis bezorgen gaat toch best wel vaak verkeerd bij alle pakketbezorgers.
Jestbread
0
Het is toch bizar hoe die Belgen toch kwartaal na kwartaal veel meer winst kunnen genereren dan wij.
Xxxx
0
Laat dat Bpost maar Radial verkopen in de vs en weer een mooi bod doen op Post.nl hahaha
prinszicht
0
quote:

Niro91 schreef op 3 augustus 2023 20:10:

[...]

En waarom denk je dat ze niet minstens 100mln rapporteren? Je zegt het zelf. Wij mogen zo een marge halen. Steekt "Herna" het allemaal in eigen zak of deelt ze het misschien wel met Kretinsky?

Kan het niet komen doordat onze MT dit bedrijf toekomstbestendig wil maken? Heb onze jaarrekening doorgebladerd. We investeren veel en we schrijven dus ook veel af. We willen de uitstoot fors verminderen. Laatste twee jaar is de uitstoot per km al met 25% gedaald. Tegen 2030 willen we een schone bedrijf zijn. Dat kost nu misschien wel wat. Maar wij zijn de concurrentie ver voor. De rest moet deze slag nog maken en dat gaat ze misschien wel openbreken in de toekomst als ze het verplicht moeten van de overheid.
Op een omzet van meer dan een miljard op de briefjes mag je een marge maken van 100 miljoen. Dat is inclusief kosten bedrijfsvoering. We moesten 200 miljoen uitgeven aan een failliet Sandd om die marge veilig te stellen middels een solide business case.

In een dergelijke case hou je rekening met investeringen & afschrijvingen. Alsmede volume afname en inflatie. De UPD is een verplichting die voortkomt uit een gunst. We hebben dividend ingeleverd om de gunst te bemachtigen. Dan verwacht ik gewoon marge. Tis heel simpel.

Nu wordt er in de verwachting rekening gehouden met tegenvallende cijfers Briefjes. Dat moet onmogelijk zijn. Een verlies.
Filasoft
0
Beste Prins,
Met die briefjes is volgens mij wat merkwaardigs aan de hand. Namelijk dit:
Omzet loopt terug, marge dus ook. Lijkt me logisch.
Aan het eind van het jaar blijkt dat op een omzet van 1 miljard een winst is gehaald van niet 100 miljoen maar bijvoorbeeld 10 miljoen. Dan mag PostNL de prijs van een postzegeltje verhogen tot de magische grens waarbij 9% rendement mogelijk is. Dat doet PostNL nooit helemaal. Zou een verhoging van 10 cent gerechtvaardigd zijn, dan verhogen ze met 5 cent. De basis voor het niet halen van dat rendement van 9% wordt dus al gelegd op 1 januari van het nieuwe jaar met nieuwe tarieven.
De volumes lopen opnieuw terug en opnieuw wordt die 9% niet gehaald. Dat kan ook niet anders want PostNL stond op 1 januari van het nieuwe tariefjaar al met 1-0 achter.
Dat patroontje blijft zich dus steeds herhalen totdat het volume van de briefjes stabiliseert. Is dat niet het geval dan staat PostNL bij de rust inmiddels op een 2-0 achterstand. Of ze bij PostNL de contractprijzen voor grootverbruikers aanpassen is bepalend of de achterstand niet verder oploopt naar 3-0. Immers wij, het gewone volk, betaalt €1,01 voor een briefje binnen Nederland, maar de postcodeloterij betaalt natuurlijk een heel ander tarief, Piet Particulier kan in zijn eentje natuurlijk niet opdraaien voor het volumeverval van alle briefjes.
Het is dus een kwestie van en ... en ....en ...
En dan verdient een collega van mij ook nog een leuke boterham door het hergebruiken van gebruikte, maar ongestempelde postzegels afkomstig uit de kilowaar van bedrijven die veel particuliere post ontvangen. Over die paar postzegeltjes maakt PostNL zich niet druk, maar als de eerste toeschouwers al het stadion verlaten staat het wel gewoon 4-0.
hvasd2
0
quote:

prince john schreef op 4 augustus 2023 11:23:

...hahaha...de BU staat op 1,86033...
Succes !
mvrgr,

John
Dat bedoel ik John.. zoveel mogelijk cijfers en de koers gaat vanzelf omhoog
GMMRG
0
quote:

prince john schreef op 4 augustus 2023 11:23:

...hahaha...de BU staat op 1,86033...
Succes !
mvrgr,

John
Wat is BU?
prinszicht
0
quote:

Filasoft schreef op 4 augustus 2023 11:06:

Beste Prins,
Met die briefjes is volgens mij wat merkwaardigs aan de hand. Namelijk dit:
Omzet loopt terug, marge dus ook. Lijkt me logisch.
Aan het eind van het jaar blijkt dat op een omzet van 1 miljard een winst is gehaald van niet 100 miljoen maar bijvoorbeeld 10 miljoen. Dan mag PostNL de prijs van een postzegeltje verhogen tot de magische grens waarbij 9% rendement mogelijk is. Dat doet PostNL nooit helemaal. Zou een verhoging van 10 cent gerechtvaardigd zijn, dan verhogen ze met 5 cent. De basis voor het niet halen van dat rendement van 9% wordt dus al gelegd op 1 januari van het nieuwe jaar met nieuwe tarieven.
De volumes lopen opnieuw terug en opnieuw wordt die 9% niet gehaald. Dat kan ook niet anders want PostNL stond op 1 januari van het nieuwe tariefjaar al met 1-0 achter.
Dat patroontje blijft zich dus steeds herhalen totdat het volume van de briefjes stabiliseert. Is dat niet het geval dan staat PostNL bij de rust inmiddels op een 2-0 achterstand. Of ze bij PostNL de contractprijzen voor grootverbruikers aanpassen is bepalend of de achterstand niet verder oploopt naar 3-0. Immers wij, het gewone volk, betaalt €1,01 voor een briefje binnen Nederland, maar de postcodeloterij betaalt natuurlijk een heel ander tarief, Piet Particulier kan in zijn eentje natuurlijk niet opdraaien voor het volumeverval van alle briefjes.
Het is dus een kwestie van en ... en ....en ...
En dan verdient een collega van mij ook nog een leuke boterham door het hergebruiken van gebruikte, maar ongestempelde postzegels afkomstig uit de kilowaar van bedrijven die veel particuliere post ontvangen. Over die paar postzegeltjes maakt PostNL zich niet druk, maar als de eerste toeschouwers al het stadion verlaten staat het wel gewoon 4-0.
Ja. Ik begrijp dat prijs of tarief een rol speelt. Maar dit gaat verder terug naar de kwartaalrapportages die we publiceerden met Sandd. Met UPD en AMM. Elk kwartaal vertelde Herna ons dat AMM ons op jaarbasis 50 tot 70 miljoen kostte. Omdat de postzakken voor de helft gevuld waren en rij de buitengebieden van Sandd moesten lopen.

Volgens het college van beroep hadden we geen AMM ivm substitutie; e-mail. Toch moesten we Sandd redden en 200 miljoen uitgeven om Rutte en Kamp een fiasco te besparen alsmede om bij ING een heel dure lening af te lossen. Welke zij voor een paar maanden hadden uitgeschreven om het failliet van Sandd te voorkomen. Zie daar de bijbaan van Herna.

Zowel Herna als Jantje hadden het expliciet over een solide business case. Zie daar dan ook het onvermogen om onafhankelijk van macro omstandigheden een centje te verdienen. Hier loopt het mank met peers over de grens. In België heb je naast corruptie bijvoorbeeld prijsdifferentiatie. Minder dagen bezorgen. Of heel simpel er voor zorgen dat je geld verdiend aan een gunst. Maandag moet blijken of de briefjes ons niet ten onder brengen.
prinszicht
0
quote:

GMMRG schreef op 4 augustus 2023 11:37:

[...]

Wat is BU?
Dat zijn de eerste 2 letters van BUllshit… ;-)
prince john
0
...nee hoor, die staan voor Bollinger Upper...(iets recenter dan de pisa- en de visjongen ;))heeft mijnheer John die een jaartje of wat gelee ontwikkeld.
Succes !

mvrgr,

John
postnl, wie maakt ze wat
0
Maandag wordt een spannend dagje. Vandaag in de plus aan het einde. Nog even en dan beginnen de goede kwartalen voor PostNL. Volhouden mannen.
Filasoft
0
quote:

prinszicht schreef op 4 augustus 2023 11:44:

[...]

Ja. Ik begrijp dat prijs of tarief een rol speelt. Maar dit gaat verder terug naar de kwartaalrapportages die we publiceerden met Sandd. Met UPD en AMM. Elk kwartaal vertelde Herna ons dat AMM ons op jaarbasis 50 tot 70 miljoen kostte. Omdat de postzakken voor de helft gevuld waren en rij de buitengebieden van Sandd moesten lopen.

Volgens het college van beroep hadden we geen AMM ivm substitutie; e-mail. Toch moesten we Sandd redden en 200 miljoen uitgeven om Rutte en Kamp een fiasco te besparen alsmede om bij ING een heel dure lening af te lossen. Welke zij voor een paar maanden hadden uitgeschreven om het failliet van Sandd te voorkomen. Zie daar de bijbaan van Herna.

Zowel Herna als Jantje hadden het expliciet over een solide business case. Zie daar dan ook het onvermogen om onafhankelijk van macro omstandigheden een centje te verdienen. Hier loopt het mank met peers over de grens. In België heb je naast corruptie bijvoorbeeld prijsdifferentiatie. Minder dagen bezorgen. Of heel simpel er voor zorgen dat je geld verdiend aan een gunst. Maandag moet blijken of de briefjes ons niet ten onder brengen.
Begrijp ik, maar wat ik wilde zeggen is dat je pas een solide businessmodel kunt maken als je niet al bij de start door de werkelijkheid wordt ingehaald. Dus pas als de omstandigheden (lees volume) constant blijven kun je de prijs van een briefje op het niveau brengen waarop een rendement van 9% haalbaar is. Inflatiecorrectie kan achteraf maar de basis is dan in beginsel in orde.
Gelijkblijvende omstandigheden is een utopie, dat weet ik ook wel, maar je begrijpt wat ik bedoel?
Filasoft
0
quote:

GMMRG schreef op 4 augustus 2023 11:37:

[...]

Wat is BU?
www.ig.com/nl/trading-strategieen/han...

Het heeft overigens geen zin om de waarde van de bovenste lijn te noemen. Als indicator voor de markt geldt het smaller of breder worden van het kanaal, De bovenste en de onderste bollinger lijn.
Voor onze John is kennelijk alleen het aantal cijfers achter de komma interessant en hoe minder mensen er iets van begrijpen hoe meer onze charlatan krioelt in zijn genoegen.

De Bollinger bands wordt door technisch analisten intensief gebruikt.
hvasd2
1
quote:

postnl, wie maakt ze wat schreef op 4 augustus 2023 12:25:

Maandag wordt een spannend dagje. Vandaag in de plus aan het einde. Nog even en dan beginnen de goede kwartalen voor PostNL. Volhouden mannen.
Er gebeurt niet heel veel voor een bedrijf dat de volgende handelsdag gaat cijferen. Blijkbaar heeft iedereen zijn positie ingenomen.
prince john
0
Goedemiddag Allemaal :),

Laat je niets wijs maken door een postzegelhandelaartje die een linkje heeft gevonden naar een broker, maar ga zelf op onderzoek uit. Als je geïnteresseerd bent kun je de volgende link aanklikken:
www.bollingerbands.com/
Succes, met welke strategie je het ook doet...met banden of bananen ! :)

mvrgr,

John
Filasoft
0
bananen?
Ja die staan bekend als de meest betrouwbare indicator bij technisch analisten.
ik zeg: doen!
841 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 39 40 41 42 43 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 9 mei 2024 12:12
Koers 1,233
Verschil +0,009 (+0,74%)
Hoog 1,244
Laag 1,227
Volume 268.766
Volume gemiddeld 2.188.355
Volume gisteren 1.321.631

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront