Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

AEX-9/1-man the boats, this is NOT a drill !!

480 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24 » | Laatste
[verwijderd]
23
Of misschien wel, maar we gaan vandaag op z'n minst een evacuatie oefening doen. En we zullen pas na de cijfers van Alcoa weten of het een oefening of menens was. Waar ik dinsdag uitging van een gaapdag (die rond 16.00 ruw werd verstoord door een in- en in- gemeen gerucht dat CountryWide Financial een Chapter 11 ging aanvragen) zijn we na een flinke dip in NL, getrakteerd op een cliffhanger in New York. Nadat CountryWide in alle toonaarden had ontkend, deed NY net alsof er onveranderd op de borden zou komen (gaap dus). Dit duurde tot de consument kredieten niet op 8, maar op 15.5 miljard binnenkwamen (dan zit je er dus als analisten club 100% naast; is mij nog nooit gelukt) ende CEO van AT&T fijntjes liet weten dat breedband en vaste lijnen wat minder goed verkochten. Deze twee fatale navigatie fouten (en de beste stuurlui staan aan wal, ik weet het)hebben ons op 497,23 tegen een ijsberg doen varen. Pas na Alcoa weten we of het hard of zacht ijs is geweest. In elk geval gaan we nu de reddingsboten in en hopen we 491 a 492 aex punten in leven te houden; het kan zijn dat we wat mannen overboord gaan lijden, en, wachtend op Alcoa, 488 zielen overhouden. Misschien hadden we wat illegalen aan boord als verstekeling; als we die ook nog redden, kan 494 wellicht het eindtotaal blijven als de (hopelijk!) oefening morgen om 17.35 voorbij is. We hebben gelukkig bootmaatje Verdonck niet meegenomen dit keer en ook die man met dat rare haar hebben we op de kade achtergelaten vanwege z'n overgewicht, dus de illegalen mogen het overleven.

In het water rond 491 a 492 komen we nog een macro van belang tegen; olievoorraden in de boten om 16.30. Laten we hopen dat we genoeg olie aan boord hebben om 491 te houden!

Een onbekende impact op ons lot zou nog kunnen komen vanuit het ludieke New Hampshire; als Clinton daar toch per ongeluk van Obama wint, gaan we zeker onder 490 open. De professie der beleggers heeft al voor Obama gekozen en als dat in gevaar komt is het laatste navigatie instrument voor onze reddingsboten verloren.

Goud, dat we verzuimd hebben mee te nemen omdat het papierwerk van paniekbankier Middelkoop niet correct was ingevuld, ging dinsdag door een record op 875 dollar. Er zal ons malpractice verweten worden als we ooit aankomen omdat zal blijken dat het papierwerk wel degelijk correct was ingevuld. Rechters zijn net analisten; altijd achteraf correct. Hindsight is 20/20.

En tenslotte is daar de God Neptunus als ons laatste redmiddel. We geloven toch al bijna nergens meer in als we in die reddingsboten ronddrijven in de woeste zee, dus dan maar bidden naar Neptunus (aka Uncle Ben). We zullen moeten smeken om een vat olie op de golven in de vorm van een rente verlaging; misschien moeten we zelfs een paar maagden (voorzover vindbaar) offeren.

Gelukkig heeft de kapitein, voor vertrek, 481 thermo pakken gekocht met zijn 16e credit card (hij is amerikaans). Dat verhoogt in elk geval de overlevingskans van 481 zielen in de komende week.

Maar, ironie der inronieen, dit kan ook slechts een oefening blijken te zijn, met een zeer realistisch scenario.

Dus:

openen op 491 a 492
day lo 488 a 489
waarschijnlijke close rond 492 maar wellicht 494 als er inderdaad "oefening" wordt besloten door de almachtige spelcomputer.

Met een disclaimer als japan op 15.000 opent.

australie inmiddels 1.5% in de min; daarmee lijkt in elk geval onze tewaterlating rond 491 verzekerd.....

reddingsvesten te koop, alleen voor baar goud.
longlubbbers, hebben jullie die zandzakken nog gevuld op mijn verzoek ?

succes allemaal!
[verwijderd]
0
stik, er zit een gat in reddingsboot nr.1. de us futs zakken weer in. Snel, wie heeft er wattenbolletjes in z'n survival kit ?
[verwijderd]
0
Mooooooooi!
Nog geen man overboord.

En over die bank ontkennen hoor!

The word ‘Bankruptcy’ will not be used until a big bank actually files for bankruptcy. The ring of the word Bankruptcy is more accurate, since it implies Hemorrhage, another great word.

[verwijderd]
0
Vind jouw dagvoorspelling aan de positieve kant Illu.

Met vriendelijke groet,

Meneer de Groot
[verwijderd]
1
Voor deze dagopening geldt een entreeprijs van 1 aanbeveling per unieke lezer. 1 keer aanbevelen, en je mag er voor altijd van genieten. Da's anders dan iTunes he ?
[verwijderd]
0
Ik zelf als persoon ook MdG; maar ik moet de longlubbers ook een beetje te vriend houden anders is het snel gedaan met mijn lezerskring.

quote:

Meneer De Groot schreef:

Vind jouw dagvoorspelling aan de positieve kant Illu.

Met vriendelijke groet,

Meneer de Groot
[verwijderd]
0
oeioei, ook reddingsboot 2 vertoont problemen, motor kuren. Zeker niet met Yen betaald die benzine ?

quote:

Lippe schreef:

Nikkei 225 1/9 - 9:01
14,364.71 - 163.96

Bellboy12
2
Voorheen werd altijd gesproken over de transport-index als voorbode van de te verwachten bewegingen van de Dow Jones en Nasdaq.
De ontwikkeling van de economische bedrijvigheid zou hier van af te leiden zijn.
Hier hoor je de laatste tijd opmerkelijk weinig over.
Die index is vanaf oktober bijna 25 % gedaald, dus als het nog steeds een goede graadmeter is staat ons inderdaad nog wel iets te wachten...
[verwijderd]
0
deze poster heeft helemaal gelijk; zie voor meer details over de link tussen DJTI en DJI:

www.businessweek.com

hebben er laatst aandacth aan besteed.

quote:

Bellboy12 schreef:

Voorheen werd altijd gesproken over de transport-index als voorbode van de te verwachten bewegingen van de Dow Jones en Nasdaq.
De ontwikkeling van de economische bedrijvigheid zou hier van af te leiden zijn.
Hier hoor je de laatste tijd opmerkelijk weinig over.
Die index is vanaf oktober bijna 25 % gedaald, dus als het nog steeds een goede graadmeter is staat ons inderdaad nog wel iets te wachten...
[verwijderd]
0
quote:

Bellboy12 schreef:

Voorheen werd altijd gesproken over de transport-index als voorbode van de te verwachten bewegingen van de Dow Jones en Nasdaq.
De ontwikkeling van de economische bedrijvigheid zou hier van af te leiden zijn.
Hier hoor je de laatste tijd opmerkelijk weinig over.
Die index is vanaf oktober bijna 25 % gedaald, dus als het nog steeds een goede graadmeter is staat ons inderdaad nog wel iets te wachten...
En de MoneyTree (M3) was de indicator voor recessie!
[verwijderd]
0
quote:

Illuminati schreef:

Ik zelf als persoon ook MdG; maar ik moet de longlubbers ook een beetje te vriend houden anders is het snel gedaan met mijn lezerskring.
Als U zegt wat u denkt, komt u het meest ver beste Illu. En als u er naast zit zegt U gewoon; ik zat ernaast.
[verwijderd]
0
Hoeveel mensen had Reddingsboot 2 aan boord? Japan op weg naar 2% in de min; nog even en ze worden overspoeld. Neptunus kan in elk geval niet tijdig reageren.

quote:

Illuminati schreef:

oeioei, ook reddingsboot 2 vertoont problemen, motor kuren. Zeker niet met Yen betaald die benzine ?

[quote=Lippe]
Nikkei 225 1/9 - 9:01
14,364.71 - 163.96

[/quote]
[verwijderd]
0
quote:

Bellboy12 schreef:

Voorheen werd altijd gesproken over de transport-index als voorbode van de te verwachten bewegingen van de Dow Jones en Nasdaq.
De ontwikkeling van de economische bedrijvigheid zou hier van af te leiden zijn.
Hier hoor je de laatste tijd opmerkelijk weinig over.
Die index is vanaf oktober bijna 25 % gedaald, dus als het nog steeds een goede graadmeter is staat ons inderdaad nog wel iets te wachten...
Die regel geldt nog steeds Bellboy. Sommigen moeten het eerst ondervinden willen ze er rekening mee houden. Ik denk dat je van een sluipkrach kunt spreken als je naar de transportindex kijkt dit prille jaar. Zo uit mijn hoofd een procent of 10 in die paar handelsdagen.
evr68@hotmail.com
0
quote:

Be schreef:

Mooooooooi!
Nog geen man overboord.

En over die bank ontkennen hoor!

The word ‘Bankruptcy’ will not be used until a big bank actually files for bankruptcy. The ring of the word Bankruptcy is more accurate, since it implies Hemorrhage, another great word.

Ik ook net gelezen :)bron ninuru?
[verwijderd]
0
ik zeg ALTIJD wat ik denk Waarde Heer. Allen in de dagopening tracht ik beide zijden van de medaille in overweging te nemen, hoe frustrerend dat soms ook voor mezelf is. 488 vind ik voor morgen een prima close, heb hem ook genoemd als bodem, maar niet als uiteindelijke close. Zo komt er enig realisme; tenslotte is iedere daling met meer dan 1% aanleiding tot kleine of grotere oprispingen.

als wij 491 bij de opening neerzetten, is dat al meer dan 1%. Vandaar mijn wat voorzichtige insteek.

Maar het gaat uiteindelijk om het verhaal.

quote:

Meneer De Groot schreef:

[quote=Illuminati]
Ik zelf als persoon ook MdG; maar ik moet de longlubbers ook een beetje te vriend houden anders is het snel gedaan met mijn lezerskring.
[/quote]
Als U zegt wat u denkt, komt u het meest ver beste Illu. En als u er naast zit zegt U gewoon; ik zat ernaast.
[verwijderd]
0
En dan zijn er nog geeneens ijsbergen inzicht!

Je weet wel 1/8 boven water de rest beneden!!
[verwijderd]
0
quote:

Illuminati schreef:

ik zeg ALTIJD wat ik denk Waarde Heer. Allen in de dagopening tracht ik beide zijden van de medaille in overweging te nemen, hoe frustrerend dat soms ook voor mezelf is. 488 vind ik voor morgen een prima close, heb hem ook genoemd als bodem, maar niet als uiteindelijke close. Zo komt er enig realisme; tenslotte is iedere daling met meer dan 1% aanleiding tot kleine of grotere oprispingen.

als wij 491 bij de opening neerzetten, is dat al meer dan 1%. Vandaar mijn wat voorzichtige insteek.

Maar het gaat uiteindelijk om het verhaal.

[quote=Meneer De Groot]
[quote=Illuminati]
Ik zelf als persoon ook MdG; maar ik moet de longlubbers ook een beetje te vriend houden anders is het snel gedaan met mijn lezerskring.
[/quote]
Als U zegt wat u denkt, komt u het meest ver beste Illu. En als u er naast zit zegt U gewoon; ik zat ernaast.
[/quote]
en vergeet nooit de man achter het verhaal

vg bouw
[verwijderd]
0
niet het gras voor de dagopening van 10/1 wegmaaien Be!

quote:

Be schreef:

En dan zijn er nog geeneens ijsbergen inzicht!

Je weet wel 1/8 boven water de rest beneden!!
480 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
910,52  0,00  0,00%  22 mei
 Germany40^ 18.651,90 -0,15%
 BEL 20 3.996,70 0,00%
 Europe50^ 5.041,40 +0,32%
 US30^ 39.736,60 +0,15%
 Nasd100^ 18.884,20 +0,87%
 US500^ 5.340,56 +0,55%
 Japan225^ 39.108,50 +1,21%
 Gold spot 2.365,02 -0,57%
 EUR/USD 1,0825 +0,00%
 WTI 76,97 -0,43%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

AALBERTS NV 0,00%
ABN AMRO BANK... 0,00%
Accsys 0,00%
ACOMO 0,00%
ADYEN NV 0,00%

Dalers

AALBERTS NV 0,00%
ABN AMRO BANK... 0,00%
Accsys 0,00%
ACOMO 0,00%
ADYEN NV 0,00%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront