Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Corné van Zeijl - Shorters in de file voor VW

27 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
sting99
0
quote:

!@#$!@! schreef:

ik zie alleen VW turbo's long
Inspelen op Volkswagen
ABN AMRO heeft Turbo’s Long op het aandeel
Volkswagen. Het is ook voor ons zeer lastig
om aandelen Volkswagen te lenen en daarmee
Turbo Shorts te creëren. Op dit moment
hebben wij dan ook geen Turbo’s Short. Indien
u denkt dat de koers van Volkswagen weer
naar ‘normalere’ niveaus terugzakt, kunt u
daar echter toch op inspelen. Dat kan zowel
met DAX Turbo’s Short als met European
Automobiles Turbo’s Short.
Klik hier voor DAX Turbo’s en hier voor
European Automobiles Turbo’s. Er zijn
overigens ook Turbo’s op Porsche. Let er wel
op dat er implicaties kunnen zijn met de pricing
van de Turbo’s. Meer informatie vindt u op onze
website.
En voor de autoliefhebbers onder de
beleggers: kunnen we straks uitzien naar een
nieuwe versie van een Porsche 914, ooit een
samenwerking tussen VW en Porsche
Beperktedijkbewaking
0
Dat onze Duitse vrienden soms met waanideeën in hun kop rond kunnen lopen, leert -met alle tegenwoordig respect- de historie. Wij trouwens ook wel, maar dat is veel langer geleden (tulpenrally, Atjeh, ...).

Maar goed, terzake. Ik snap na het artikel van Corné toch een paar dingen niet:
- Waarom gaat Porsche nu niet een klein deel van VW verkopen? Zijn ze voor jaren binnen, ik bedoel de winsten die ze zo kunnen maken zijn waarschijnlijk groter dan wat de fusie met VW ze als 'gewone fabrikant' de komende jaren oplevert.
- Waarom verkoopt die deelstaat Nedersaksen (de 'burgemeester' in het verhaal van C.) nu niet? Als belastingbetaler of bestuurder in dat Bundesland zou ik nu zeggen: cashen! Die prijs krijg je in 10 jaar niet meer!

Maar nee, de bemoeienis van de overheid met 'gewone bedrijven' is in Dld politiek gemotiveerd. Financieel slim handelen staat dan niet op de agenda. Zie ook de Deutsche Post, waar TNT zoveel last van heeft. Zie ook Frankrijk (Sarkozy) en Berlusconi + Al Italia. Als belastingbetaler zou ik me in die landen vaak zwaar bekocht voelen.

En in NL? Wat te denken van minister Bos in combinatie met Fortis, ING en Aegon? Als kleine aandeelhouder voel ik me bestolen in het geval Fortis, en heb ik m'n vraagtekens bij de andere twee. Zijn die directies te gauw bezweken?
Als belastingbetaler weet ik het nog niet. Mogelijk springen we er over een paar jaar gunstig uit, zoals Bos telkens weer suggereert. Misschien.
Maar alleen als de SP dan geen belangrijke positie in het kabinet heeft. Want die laten, ter wille van invloed, het geld verdampen als het op straat ligt.

Grootheidswaan en jezelf rijk rekenen zijn de moeder van alle debacles. Dat geldt voor Lehman Brothers en, merkwaardig genoeg, ook voor de SP.
Ik ben van nature geen socialistenhater, maar de onkunde en minachting m.b.t. tot gewone economische processen die Agnes Kant (SP) deze week weer bij P&W op tv etaleerde, doet me als (in het midden staande) burger van dit land huiveren.
Helaas ging Peter de Vries (ex-VEB) teveel mee in een haantjesgevecht over details, in plaats van haar zelf de domheid van de SP te laten etaleren. Peter, bedwing je hormonen, en laat haar zelf haar graf graven!
't Is maar een tip van een belastingbetaler...
Bull Super
0
Leuk verhaal, maar niet meer geheel actueel. Lees:

Deutsche Boerse Cuts Volkswagen in DAX Index After Stock Surge

Oct. 29 (Bloomberg) -- Deutsche Boerse AG reduced Volkswagen AG's weighting in the DAX Index, the benchmark for German stocks, to 10 percent after the shares surged more than fourfold in the past two days.

Europe's biggest carmaker represented 27 percent of the DAX following the rally, an increase from 6.8 percent on Oct. 24, according to data compiled by Bloomberg. Volkswagen's weighting is more than triple that of the second-biggest company in the index, E.ON AG.

The share surge meant Volkswagen was having an outsized effect on the DAX. While it was the only company out of 30 in the index that gained on Oct. 27, Volkswagen's 147 percent jump was enough to drive the measure up 0.9 percent.

``This adjustment is an extraordinary measure,'' Deutsche Boerse said in a statement yesterday. The reduction will take place on Nov. 3, and the weightings of other DAX companies will also be adjusted at that time.

Volkswagen closed at 945 euros yesterday, compared with 210.85 on Oct. 24. The surge in market value to $353 billion made the Wolfsburg, Germany-based company the second largest in the world, behind only Exxon Mobil Corp.

The advance occurred after Porsche SE announced plans to raise its stake in the carmaker to 75 percent, forcing short- sellers to cover their bets on a drop in the stock. About 12.9 percent of Volkswagen's common shares were on loan as of Oct. 23, mostly for short sales. That was the highest proportion of any company on the DAX, according to London-based Data Explorers.

Deutsche Boerse, the operator of the Frankfurt stock exchange, and BaFin, Germany's financial-markets regulator, said they are monitoring trading in the company's shares.

martine1
2
Een mooi bericht. Eindelijk vallen de klappen waar ze horen te vallen, bij de hedgefunds en de short sellers.
Verder blijft de afkeer van velen hier tegen de reddingsoperaties van Bos me verbazen. De hele wereld doet niet anders dan Bos. En wel bedenken dat de reddingsoperaties zijn bedoeld om zowel de bedrijven als de spaarders te beschermen en uiteraard niet de aandeelhouders die zelf voor de problemen hebbebn gezorgd. Eerst ABN kapotmaken en daarna jammeren als de koper gered moet worden ? Men moet eens gaan beseffen dat aandelen riscodragend kapitaal vormen. Als belastingbetaler verlang ik van Bos dat hij de door hem gesteunde bedrijven verbiedt om ook nog maar een cent dividend te betalen zolang de steun duurt.
[verwijderd]
0
Het appelverhaal geeft meteen aan waar de kredietcrisis vandaan komt en de gevolgen daarvan. Het manipuleren van de markt zou niet mogelijk moeten zijn. Het is verontrustend dat er zoveel instanties zijn die de hele wereld economie naar beneden kunnen halen met geleend geld en dat de gewone economie en de rest van de wereld daar de gevolgen van moet ondervinden. Het is een en al hebzucht. Ook minister Bos kan daar niets aan doen zolang het systeen niet veranderd.
theo1
0
quote:

HandeR schreef:

- Waarom verkoopt die deelstaat Nedersaksen (de 'burgemeester' in het verhaal van C.) nu niet? Als belastingbetaler of bestuurder in dat Bundesland zou ik nu zeggen: cashen! Die prijs krijg je in 10 jaar niet meer!
Het gaat Nedersaksen er niet om om geld te verdienen op de beurs. Het gaat ze er om de werkgelegenheid te beschermen. Wolfsburg lag vroeger op de grens met Oost Duitsland en dus was het belangrijk om daar industrie te hebben, ook al is de locatie niet heel erg handig. Dus had de deelstaat een groot belang in VW en is er de Volkswagenwet die er voor zorgt dat VW niet kan worden overgenomen en dat ze ook hun fabrieken niet kunnen verplaatsen. Kiezers in die regio hebben daardoor veilige banen en zo'n privilege geef je niet zo maar op. Nu werkt die Volkswagenwet niet meer zo goed, maar het zal politiek nog steeds zelfmoord zijn om die aandelen te cashen. Iedere partij daar heeft de stemmen van VW personeel nodig.
theo1
0
quote:

martine1 schreef:

En wel bedenken dat de reddingsoperaties zijn bedoeld om zowel de bedrijven als de spaarders te beschermen en uiteraard niet de aandeelhouders die zelf voor de problemen hebbebn gezorgd.
Nee, het zijn NIET de aandeelhouders die voor de problemen hebben gezorgd. Dat zijn de directies, die runnen de bedrijven en dus ook de banken. Aandeelhouders kun je hooguit verwijten dat ze niet kritisch genoeg waren toen het goed ging, maar toen was niemand kritisch dus dat kun je iedereen verwijten.
27 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
878,83  -3,44  -0,39%  18:05
 Germany40^ 17.943,60 -0,96%
 BEL 20 3.883,26 -0,09%
 Europe50^ 4.922,13 -1,18%
 US30^ 38.060,98 -0,80%
 Nasd100^ 17.634,67 -0,88%
 US500^ 5.079,82 -0,68%
 Japan225^ 38.318,54 +0,24%
 Gold spot 2.297,24 -1,65%
 EUR/USD 1,0678 -0,40%
 WTI 81,81 -1,08%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

Corbion +2,70%
B&S Group SA +1,20%
Ahold Delhaize +1,17%
ForFarmers +1,04%
OCI +1,00%

Dalers

VIVORYON THER... -13,94%
EBUSCO HOLDING -5,50%
ACOMO -4,69%
Air France-KLM -4,29%
Arcadis -3,88%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront