Spyker N.V. « Terug naar discussie overzicht

Spyker D8 to return in 2014

47 Posts, Pagina: « 1 2 3 | Laatste
greenspanalan
0
Mid-engined, 4wd. Uhuh. Zeker twee keer een 4-cylinder, eentje vooruit en eentje achteruit. Interessant concept, zou ik patenteren als ik Muller was.

Dit lijkt mij technisch onmogelijk. Maar ik heb er natuurlijk niet zoveel verstand van als Muller he?
greenspanalan
0
“No one has put in the marketplace a mid-engined supersports vehicle with four doors and four-wheel drive,”

Nee dat klopt. Ga lekker een avondje nadenken waarom niet Vic!
AX lover
0
quote:

greenspanalan schreef op 13 augustus 2013 00:13:

[...]
Ax, mid-engined???
Dat kan op zich prima.

Als de motor achter de voorwielen ligt, maar voor de passagiers/inzittenden dan is het ook een middenmotor. Zo heeft een Mercedes SLS AMG ook een middenmotor die voorin ligt.

Jij dacht waarschijnlijk dat een middenmotor perse achter de passagiers moest liggen, maar voor de achteras. Zoals bijvoorbeeld bij een Lamborghini Gallardo of een Spyker C8 Aileron.

Als een motor achterin, maar achter de achter as, zoals bij een Porsche 911, spreken we ook niet meer over een middenmotor maar over een motor die achterin ligt.

Voor de liefhebbers wat leesvoer:

Motor achterin:
en.wikipedia.org/wiki/Rear-engine_design
Middenmotor:
en.wikipedia.org/wiki/Mid-engine_design

Spyker kiest voor de D8 P2P dus een FM4 layout – Front Mid-engine / Four-wheel drive configuratie.
greenspanalan
0
Klopt, dat leek mij nogal onmogelijk. Als ze dat een middenmotor noemen dan kan ik het nog volgen. Lijkt mij overigens nog steeds geen standaard oplossing.
AX lover
0
quote:

greenspanalan schreef op 13 augustus 2013 09:29:

Klopt, dat leek mij nogal onmogelijk. Als ze dat een middenmotor noemen dan kan ik het nog volgen. Lijkt mij overigens nog steeds geen standaard oplossing.
Ach, een Hummer H1 had het ook ;)
Het gevolg van deze keuze is wel dat de D8 een relatief lange neus zal krijgen.
[verwijderd]
0
quote:

AX lover schreef op 13 augustus 2013 09:48:

[...]

Ach, een Hummer H1 had het ook ;)
Het gevolg van deze keuze is wel dat de D8 een relatief lange neus zal krijgen.
Aangenomen dat hij ooit verder komt dan de tekentafel en een mockup.

AX lover
0
quote:

AX lover schreef op 12 augustus 2013 11:07:

Lieve kinderen dit is OUD NIEUWS. Lees onderstaand bericht uit maart 2013 maar even:
www.edmunds.com/car-news/new-crossove...

[...]

Volgend jaar komt er dus een "nieuwe" D8 conceptcar en pas in 2016 zal er een definitieve productieversie verschijnen. Dat was altijd het 'plan' en dat is nog steeds het plan.

Jullie laten jezelf weer blij maken met een dode mus.
Ik herhaal het niet ook nog maar even, speciaal voor mijn grote vriend Chiddix.
47 Posts, Pagina: « 1 2 3 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
878,95  +8,68  +1,00%  12:59
 Germany40^ 18.050,00 +0,74%
 BEL 20 3.861,99 +0,10%
 Europe50^ 4.973,24 +0,69%
 US30^ 38.104,67 -0,05%
 Nasd100^ 17.586,03 +0,90%
 US500^ 5.080,30 +0,70%
 Japan225^ 37.893,05 +0,45%
 Gold spot 2.348,17 +0,69%
 EUR/USD 1,0729 0,00%
 WTI 84,01 +0,31%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

ASMI +7,46%
EBUSCO HOLDING +5,80%
Corbion +4,35%
Alfen N.V. +3,85%
ADYEN NV +3,37%

Dalers

IMCD -7,68%
Wereldhave -7,33%
SIGNIFY NV -7,30%
BESI -4,45%
ABN AMRO BANK... -3,97%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront