Amerikaanse aandelen « Terug naar discussie overzicht

Fuel Cell Energy

259 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 9 10 11 12 13 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Maximaal! schreef op 7 december 2013 19:37:

[...]

Er is voor Max q2 geld in huis.

Gr. Ber
Berry, ik verwacht dat er bij deze turn key deals ook betalingen vooraf zijn.

Bij minder ingewikkelde zaken die korter duren kan dat misschien uitblijven, maar zelfs een oud-werkgever van mij rekende bij een doorlooptijd van enkele maanden al met een factuurschema 10-80-10.

Ik zie bij mijn huidige werkgever ook vaak 10-20-40-20-10.

Ga uit van 5% upfront, en twee deals van elk 10 miljoen, dan kan Plug nu al een miljoen in rekening brengen, met een betaaltermijn van 60 dagen.

Als je kijkt hoeveel cash ze hebben in Q2-14, mag je dit miljoen echt meenemen, het is zeer conservatief berekend.
[verwijderd]
0
He Doewap bedankt ook weer voor deze gedachte,zou wel heel mooi zijn als ze ergens in Maart 2014 via een pb aan zouden geven dat ze geen geld hoeven op te halen,leuk voor de koers haha.

gr ber
voda
0
quote:

nobahamas schreef op 8 december 2013 16:26:

Zeer duidelijk filmpje
www.youtube.com/watch?v=8mFzCAYoLVs
Dank voor de tip Doewap
Interessant. Weer wat bijgeleerd. Dank.
[verwijderd]
1
Laten we afspreken dat we er met zijn allen stinkend rijk van worden.

Beter worden we er zeker van, ook als je er niet in belegd.
[verwijderd]
0
quote:

Maximaal! schreef op 8 december 2013 16:12:

He Doewap bedankt ook weer voor deze gedachte,zou wel heel mooi zijn als ze ergens in Maart 2014 via een pb aan zouden geven dat ze geen geld hoeven op te halen,leuk voor de koers haha.

gr ber
Ik ben wel eens eerder verrast door een verwatering, het is iets waar ik me over het algemeen te weinig druk om maak.

Maar ik vraag me bij Plug af waar ze nu extra kapitaal voor nodig zouden hebben. Ze hebben capaciteit voor 2500 units per jaar. En als je wat cash nodig hebt, in deze situatie, waarom dan niet een korte lening bij Air Liquide?
nobahamas
1
quote:

doewap schreef op 8 december 2013 20:14:

Laten we afspreken dat we er met zijn allen stinkend rijk van worden.

Beter worden we er zeker van, ook als je er niet in belegd.
Ik heb een draadje aangemaakt in de koffiekamer om wat interesse te kweken (meedenkers aansporen)
Maar wat ik mis in veel publicaties is dat de algenkweek enorm bijdraagt in het omzetten van CO2 naar O2.
Verontreinigd water en grond omzetten naar schoon...en zuurstof aanmaken etc.
Voordelen alom.
Nog niet kostendekkend, so what, wat is geld?
[verwijderd]
0
Zo is het nobahamas...

Mag ik in het kader van jouw slotopmerking hier de tip van de eeuw weggeven?

En ik zou graag eeuwig herinnerd en geprezen worden voor deze ontdekking.

pilusenergy.com

Zie hier een crowdfunding project van Pilus
www.indiegogo.com/projects/pilus-ener...

En is het niet triest dat een peperduur horloge met celebrity William Shatner al vier keer overtekent is en Pilus nauwelijks geld krijgt?

Kahoona1962
0
quote:

h980577. schreef op 8 december 2013 00:16:

[...]

ps kijk eens naar de shipping sector...die stijgt weer; namen als balt en sblk verwacht ik weer divi + koersstijgingen van als dit doorzet.
Ik zit sinds kort in SBLK, na een analyse die ik las :

Stap 1 : Ken je De Baltic Dry Index ? Dat is een index gebaseerd op vraag en aanbod van scheepsbevrachters die met elkaar de vrachttarieven afspreken. Met ‘dry’ wordt bedoeld : alles wat niet liquide is. Containers dus. Als de prijs voor het containervervoer over onze oceanen aantrekt, dan kan dit een teken zijn van meer economische activiteit. Wel, deze index is aan het aantrekken, wat er kan op wijzen dat we economisch wat uit het slop aan het geraken zijn. We zijn er nog niet, maar de prijzen kunnen – als we naar niveaus van voor de crisis zouden gaan, makkelijk verdubbelen in waarde.

Stap 2 : Al die containers moeten natuurlijk op een schip. ‘Dry bulk ships’. En dan kom je bij rederijen terecht.

Stap 3 : heel wat beroemde rederijen vind je in Griekenland. Inderdaad : het controversiële Griekenland. Griekenland is het zwarte schaap van Europa en de superrijke reders liggen er onder vuur. Maar … indien Griekenland er terug bovenop wil komen, dan zal het haar scheepvaartactiviteiten héél hard nodig hebben.

Stap 4 : en zo kom ik bij de Griekse rederij Star Bulk Carriers terecht, een bedrijf dat 17 schepen heeft maar haar vloot helemaal aan het verjongen, moderniseren en efficiënter aan het maken is. Het heeft 5 nieuwe schepen in aanbouw.

Stap 5 : om dit alles te financieren heeft Star Bulk zopas een financieringsronde achter de rug waarbij het via een nieuwe aandelenuitgifte 71 mio $ heeft opgehaald.

Stap 6 : durfkapitalist Oaktree Capital heeft bijna de hele zwerk gekocht en bezit hiermee nu maar liefst 21,9 % van de aandelen. Qua statement in het vertrouwen naar de toekomst toe van dit bedrijf kan dat tellen.

Stap 7 : het bedrijf noteert 62 % onder de boekwaarde.

Stap 8 : als je al deze voorgaande stappen bij elkaar telt én je gelooft dat de wereldeconomie langzaam uit het dal kruipt, dan kan dit aandeel een mooie return opleveren. Tijdshorizon : 2 à 3 jaar.
Kahoona1962
0
quote:

doewap schreef op 8 december 2013 11:27:

Nu ik er zo over bezig ben, is SZYM misschien wel een draadje waard...

Erg interessant ! ... aan jou de eer voor het nieuwe draadje.
[verwijderd]
0
quote:

Kahoona1962 schreef op 9 december 2013 10:56:

[...]

Ik zit sinds kort in SBLK, na een analyse die ik las :

Stap 1 : Ken je De Baltic Dry Index ? Dat is een index gebaseerd op vraag en aanbod van scheepsbevrachters die met elkaar de vrachttarieven afspreken. Met ‘dry’ wordt bedoeld : alles wat niet liquide is. Containers dus. Als de prijs voor het containervervoer over onze oceanen aantrekt, dan kan dit een teken zijn van meer economische activiteit. Wel, deze index is aan het aantrekken, wat er kan op wijzen dat we economisch wat uit het slop aan het geraken zijn. We zijn er nog niet, maar de prijzen kunnen – als we naar niveaus van voor de crisis zouden gaan, makkelijk verdubbelen in waarde.

Stap 2 : Al die containers moeten natuurlijk op een schip. ‘Dry bulk ships’. En dan kom je bij rederijen terecht.

Ik werk nou 15 jaar in de service aan de scheepvaart en ik heb nog nooit de sectoren Container en (Dry) Bulk door elkaar gehaald zien worden...

zie de bijlagen, een typische bulk carrier (van Star Bulk) en een container carrier (de grootste ter wereld).
Bijlage:
Kahoona1962
0
nobahamas
0
quote:

doewap schreef op 8 december 2013 21:25:

Zo is het nobahamas...

Mag ik in het kader van jouw slotopmerking hier de tip van de eeuw weggeven?

En ik zou graag eeuwig herinnerd en geprezen worden voor deze ontdekking.

pilusenergy.com

Zie hier een crowdfunding project van Pilus
www.indiegogo.com/projects/pilus-ener...

En is het niet triest dat een peperduur horloge met celebrity William Shatner al vier keer overtekent is en Pilus nauwelijks geld krijgt?

online.wsj.com/article/PR-CO-20131209...
www.google.com/finance?q=OTCMKTS%3ATA...
Begrijp niet dat het aandeel hierop daalt, manipulatie?
Kahoona1962
0
FuelCell Energy, Inc. (FCEL) (Nasdaq:FCEL), a global leader in the design, manufacture, operation and service of ultra-clean, efficient and reliable fuel cell power plants, today announced a significant operating milestone with the generation of two billion kilowatt hours (kWh) of ultra-clean and renewable electricity produced by Direct FuelCell® (DFC)® power plants since the first commercial installation in 2003.

"This is a noteworthy achievement highlighting the growing installed base of our clean and efficient power generation solutions that provide continuous power to the electric grid or on-site for large power users that value enhanced energy security and power reliability," said Chip Bottone, President & Chief Executive Officer, FuelCell Energy, Inc.

Two billion kWh of electricity is adequate to power more than 181,000 average size U.S. homes for one year. With more than 110 DFC plants producing environmentally friendly power and usable high quality heat at more than 50 locations globally, DFC plants are eliminating the emission of a significant level of pollutants and substantially reducing carbon emissions compared to the average U.S. fossil-fuel power plant.

Two billion kWh of ultra-clean fuel cell power production configured in a combined heat & power mode (CHP) benefits public health and helps FuelCell Energy customers achieve sustainability goals by virtually eliminating criteria pollutants including nitrogen oxide (NOx) that causes smog, sulfur dioxide (SOx) that contributes to acid rain, and particulate matter (PM10) that aggravates asthma. Compared to the average U.S. fossil-fuel power plant, this level of fuel cell power generation avoided the emission of approximately 16,900 tons of these criteria pollutants as well as approximately 1,068,000 tons of carbon dioxide (CO2), a greenhouse gas, which is equivalent to removing more than 499,000 passenger vehicles from the road.

"We installed our first commercial fuel cell plant in 2003 and announced one billion kilowatt hours of ultra-clean power production in January 2011, which is a time span of eight years," continued Mr. Bottone. "We generated the second billion kilowatt hours in just under two years and the next billion is expected to be generated in less than one year as a 15 megawatt fuel cell park is nearing completion in Bridgeport, Connecticut and a 59 megawatt fuel cell park, the world's largest, is nearing completion in South Korea."

Fuel cells electrochemically convert a fuel source into electricity and heat in a highly efficient process that emits virtually no pollutants due to the absence of combustion. The stationary fuel cell power plants manufactured by FuelCell Energy are fuel flexible, capable of operating on clean natural gas, on-site renewable biogas, or directed biogas. The power plants provide continuous baseload power and can be sited where the power is used, including both on-site applications and electric grid support. The combination of near-zero pollutants, modest land-use needs, and quiet operating nature facilitates locating the fuel cell power plants in urban locations and even within occupied buildings.
h980577.
0
259 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 9 10 11 12 13 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
908,39  +6,71  +0,74%  10:04
 Germany40^ 18.523,60 +0,64%
 BEL 20 3.920,19 +0,02%
 EURO50 4.990,32 +0,04%
 US30^ 38.777,20 +0,22%
 Nasd100^ 18.703,10 +0,29%
 US500^ 5.299,96 +0,20%
 Japan225^ 38.521,00 +0,25%
 Gold spot 2.332,55 +0,24%
 EUR/USD 1,0874 -0,05%
 WTI 73,43 +0,15%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

Alfen N.V. +2,31%
ADYEN NV +2,13%
ASML +1,90%
EBUSCO HOLDING +1,80%
SBM Offshore +1,80%

Dalers

VIVORYON THER... -1,76%
ArcelorMittal -1,43%
Air France-KLM -1,03%
Aperam -0,98%
Philips Konin... -0,70%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront