Heijmans « Terug naar discussie overzicht

Heijmans - Juli 2015

201 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 » | Laatste
bartvde
0
of zou het gewoon dezelfde achterliggende reden zijn als bij
delta lloyd dus dat ze wel moeten?
[verwijderd]
0
Ik denk dat van Lanschot dezelfde reden heeft als DL om het belang af te bouwen. Maar dit heeft ontegenzeggelijk voor flink wat koersdruk gezorgd de afgelopen periodes.
[verwijderd]
0
Zonder de verkoopdruk van de 900.000 stukken van Van Landschot zouden we tijdens de recente AEX correctie (vanwege de Griekse kwestie) nauwelijks gedaald zijn denk ik zo...
Zouden ze wel meegedaan hebben aan de recente emissie op de 11,-?
En dat ze dat deel als enigste aanhouden.
[verwijderd]
0
En het volgende positieve nieuws.

www.nu.nl/ondernemen/4090023/nederlan...

Ik ga mijn positie met 25% uitbreiden.

PS die naar 11,07 dat was ik!

En nog een

www.nu.nl/geldzaken/4089943/kadaster-...

Dit kan op de MT maar een kant op gaan en dat is in mijn ogen omhoog en flink ook.
[verwijderd]
0
Ja, woningmarkt is primaire motor van de economie. Na zo'n 7 á 8 magere jaren tijd voor wat vette.
[verwijderd]
0
quote:

Louis Pasciuto schreef op 17 juli 2015 12:40:

Tja, vraag is hoe utiliteit en wegen het doen...
Dat is niet de vraag, die hebben het nog steeds lastig met de oude projecten die nu langzaam uit de lopende orders aan het lopen zijn.
Verder komt de huizenmarkt van een dermate laagniveau dat wat groei nog niet direct een reden tot een al te uitbundig feest is.

Het gaat in mijn ogen langzaam echt de goede kant op en het lijkt er op dat de bodem zo rond de 11 euro is, (zelfs met de afbouw van van Lanschot kwamen we er niet heel erg ver onder), dus voor mij het signaal om iets verder op te bouwen.
Maar let op, ik ben van nature positief en stap vaker te vroeg dan later in.
Louis Pasciuto
0
Ik weet het niet, Heijmans verkocht vorig jaar ook al een kwart meer woningen en toch waren de cijfers niet al te best. Met name door de slecht presterende infra dus...
Desondanks vind ook ik 11 euro een interessante koers.
[verwijderd]
0
De verloren arbitrage zaak van de klus in Tilburg had een sterk negatief effect op de cijfers van 2014. Er zal ook een sterk naijleffect hebben opgetreden vanuit de sterk gedaalde omzet in de jaren daarvoor. De opbrengsten versus de constante kosten zijn dan sterk ongunstig. Een fabriek die break even draait bij 100 eenheden woningen drukt sterk op het resultaat als er slechts 80 eenheden worden verkocht.
herstel van de woningmarkt is dan ook cruciaal voor een bedrijf als Heijmans.
Gelukkig is nu ook de doorstroming aan het verbeteren op de woningmarkt. Woningmarkt is de primaire motor voor de economie maar van levensbelang voor Heijmans. Nu het herste doorzet biedt dat kansen op een mooi koersherstel komende jaren. Toegegeven, ik zie het soms ook te positief en zag ook de lengte en diepte van de eurocrisis in 2011 niet aankomen.
Brokie Even
0
Straks nog even door de zure H1-appel heen bijten en dan kan het echt omhoog. Als het sentiment dat tenminste toelaat, want dat is nog niet zo zeker. Tot die tijd is het allemaal geneuk in de marge.
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
Hij heeft gelijk. Ik dacht dat DeltaLoyd al die krengen in bezit had.
Maar in het AFM register staat idd ook van Lanschot

www.afm.nl/nl/professionals/registers...
Betekent dus ook dat er de afgelopen tijd geen gewone aandelen zijn gedumpt zoals mijn eerdere veronderstelling.
[verwijderd]
0
Prijzen bestaande koopwoningen gestegen, op niveau november 2003, 17,5% onder top aug. 2008, 5% boven dal juni 2013

[verwijderd]
0
www.iex.nl/Nieuws/ANP_ANP-220715-031/...

Lekker voor de Nederlandse bouwwereld met de flinterdunne marges nu ook nog een Turkse prijsvechter op de markt...
Heijmans mocht geen dure arbeidskrachten ontslaan, maar zo'n Turkse prijsvechter (want waarom stap je anders in de Nederlandse markt?) plaatst gewoon wat "personeel" vanuit Turkije.
Lijkt me geen goede ontwikkeling voor de Nederlandse bouwers. Er zijn er te veel en de marges te dun.
Louis Pasciuto
0
'Beide bouwers maakten ook een aantal niet-financiële afspraken. Zo is overeengekomen dat Ballast Nedam juridisch zelfstandig blijft met het hoofdkantoor en centraal management in Nederland. Het huidige bestuur blijft in functie en aan de ,,huidige arbeidsvoorwaarden van de werknemers'' wordt evenmin getoornd.'

Kortom, ik denk dat ze genoeg Ballast Nedam medewerkers aan boord hebben om niet een lading Turken te sturen, los van het gegegeven dat dat volgens mij niet zo makkelijk is. Turkije is geen lid van de EU.
[verwijderd]
0
quote:

Pexs schreef op 22 juli 2015 09:37:

www.iex.nl/Nieuws/ANP_ANP-220715-031/...

Lekker voor de Nederlandse bouwwereld met de flinterdunne marges nu ook nog een Turkse prijsvechter op de markt...
Heijmans mocht geen dure arbeidskrachten ontslaan, maar zo'n Turkse prijsvechter (want waarom stap je anders in de Nederlandse markt?) plaatst gewoon wat "personeel" vanuit Turkije.
Lijkt me geen goede ontwikkeling voor de Nederlandse bouwers. Er zijn er te veel en de marges te dun.
Grote bouwers werken al jaren met goedkope polen en zuid-Europeanen. Zelfs tegen zulke lage lonen dat ze er afgelopen tijd regelmatig voor op de vingers zijn getikt. Veel goedkoper zal dat Turkse bedrijf geen (lagergeschoolde) arbeid kunnen leveren. Als BN werkelijk zo interessant was dan had VolkerWessels of zelfs Heijmans BN wel overgenomen. Want 1,55 per aandeel waardeert het bedrijf nog op slechts iets meer dan 30 miljoen euro. Bijna net zoveel als Heijmans recent heeft opgehaald om 40% van de prefs terug te kopen.
[verwijderd]
0
Vanmiddag 26k stuks offbook market verhandeld. Zojuist weer 2x 13k
Totaal 52k offbook market.
201 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 17,440
Verschil +0,480 (+2,83%)
Hoog 17,560
Laag 17,040
Volume 73.342
Volume gemiddeld 116.059
Volume gisteren 111.638

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront