Heijmans « Terug naar discussie overzicht

Heijmans - Juli 2015

201 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 » | Laatste
Brokie Even
0
quote:

cha44 schreef op 29 juli 2015 22:00:

[...]

Als de VS echt gaat corrigeren gaat álles mee omlaag , ook Heijmans. Geloof me....

Dat klopt, maar wanneer gaat dat gebeuren? Die Yanks kunnen de schijn nog jaren hoog houden.

Ik hoop dat het snel gebeurt. Ik houd niet van een dure beurs. Doe mij maar een niveau 2009. Is veel makkelijk geld verdienen. Als je tenminste niet de pech hebt al die jaren in Heijmans te hebben gezeten ;)
Brokie Even
0
quote:

cha44 schreef op 29 juli 2015 17:58:

Als Heijmans eindelijk wil gaan stijgen stort waarschijnlijk de gehele beurs weer in en duurt het opnieuw 7 jaar voordat we omhoog gaan...
Wat een waardeloos kutaandeel. Totaal geen interesse van beleggers en van het management hoor je ook niets positiefs . Afgelopen half jaar nauwelijks nieuwe opdrachten door hen aangekondigd dus cijfers zullen opnieuw teleurstellend zijn.
Aandeel gaat naar de 7 euro !

Lekker toch, 7 euro is mooi prijsje.
Het moet alleen eerst weer eens door de steun van 11 euro zakken. Dan is de weg vrij tot dik onder de 10 euro. Er worden nu steeds mooie lagere bodems en toppen gezet.

Haha hoor mij nou me die TA onzin. Anway ze zitten duidelijk nog in een dalende MT trend.
[verwijderd]
0
Het is bouwvak, ook bij heijmans. Naar een aquarium kijken levert nu meer info op dan de koers volgen. Zwemt de vis naar links, dan gaat Heijmans omhoog, rechts dan gaat de koers naar beneden. Pfff spannend!

Wachten dus tot 19 augustus. En dan gaan we hard omhoog is mijn mening. Hochtief en bam wijzen al de weg. Kleintjes volgen pas later. + Dont fight the ECB, er is zoveel geld in omloop, dat gaat straks naar de achtergebleven fondsen.

Deze fondsen moeten dan wel een worst voor ze hebben klaarliggen. Die worst is de herstellende huizenmarkt en groeiende orderportefeuille. Zoals Bert in februari melde:2015 wordt jaar van herstel. Ik kan geen negatieve reden bedenken waarom het anders is.

Mijn glazenbol? Einde jaar staan we op €14.
[verwijderd]
0
Of in een flink stijgende MT trend of zeer negatieve lt trend. Het is maar net waar je TA lineaal plaatst..

Zoals Bluestar al aangaf: alles draait om weer een fatsoenlijke bezetting van de productiefaciliteiten. Dat is de afgelopen jaren niet gebeurd doordat -op kwartaalbasis- tot 90% van de vraag was weggevallen. Zo'n prefab fabriek kost dan helaas wel gewoon centjes..
Met een mini winstje dit jaar zal de Heijmans belegger dit jaar tevreden moeten zijn, na initieel een verlies over H1. Volgend jaar zien we weer wel.
[verwijderd]
0
quote:

The Matador schreef op 30 juli 2015 10:48:

Waar blijven de orders nu de vooruitzichten zo goed zijn
Eind 2014 hadden ze 65% van dit jaar al vol qua werk. Ze zullen nu op zo'n 70% zitten.
Overigen heb ik liever dat ze orders met lage marges laten schieten dan zich puur op omzetvergroting te richten.
Liever 4% op 1 miljard dan 1% op 4 miljard bij wijze van.
Daexter
0
altijd jammer als mensen niet begrijpen hoe de markt werkt...ja economisch herstel is gaande, ja er worden meer huizen verkocht...opdrachten voor heijmans en consorten lopen achter op deze ontwikkelingen en dat is logisch omdat de " oude voorraad" eerst op moet...de verwachtingen voor de bouwsector dit jaar is stabilisatie tot licht herstel max 3%....en dat is al heel goed na jaren van krimp...volgend jaar zal er een groei mogelijk kunnen zijn van 5 tot 10%...

Als je daarvan wil profiteren moet je nu heijmansen ed hebben...de beurs loopt altijd voor...dus als je pas weer gaat kopen als de orders binnenstromen ben je feitelijk te laat...ik verwacht ook een koers van 14 a 15 euro eind 2015 met tussendoor wellicht een keer een duikeling naar 9, geen 7 omdat er " steun" ligt bij 8, maar de kans is ook groot dat we in een euforische trend naar 17 of 18 stijgen.
De amateur
0
Lees net in de lokale krant dat Heijmans rechtszaak tegen Noordwijk heeft verloren en ze worden gedwongen grond van 30miljoen af te nemen die ze niet kunnen ontwikkelen.
Brokie Even
0
quote:

stockexchangestaartje schreef op 30 juli 2015 11:54:

Of in een flink stijgende MT trend of zeer negatieve lt trend. Het is maar net waar je TA lineaal plaatst..

Zoals Bluestar al aangaf: alles draait om weer een fatsoenlijke bezetting van de productiefaciliteiten. Dat is de afgelopen jaren niet gebeurd doordat -op kwartaalbasis- tot 90% van de vraag was weggevallen. Zo'n prefab fabriek kost dan helaas wel gewoon centjes..
Met een mini winstje dit jaar zal de Heijmans belegger dit jaar tevreden moeten zijn, na initieel een verlies over H1. Volgend jaar zien we weer wel.

Mijn horizon ligt nu van hier tot over een maand of drie. Ik zoek een goed instapmoment. In dat geval kan er nog wel wat vanaf. Ik hoop ook op een flinke correctie van de algehele beurs. Ik vind het allemaal veel te duur. Als de rest gaat dan gaat Heijmans ook. Daarom stap ik liever niet in op een dure beurs. Dat staat los van het resultaat van Heijmans zelf.

Wachten tot de cijfers is nu sowieso verstandig. De verwachtingen zijn niet hoog, dat is gunstig, maar ze hebben in Q1 eigenlijk al wat lijken in de kast aangekondigd. Dus een flinke koersval sluit ik zeker ook niet uit.

Ik wacht het gewoon nog even af. Tijd zat.
Daexter
0
quote:

Chasse Patate(Broke-even) schreef op 30 juli 2015 13:04:

[...]Mijn horizon ligt nu van hier tot over een maand of drie. Ik zoek een goed instapmoment. In dat geval kan er nog wel wat vanaf. Ik hoop ook op een flinke correctie van de algehele beurs. Ik vind het allemaal veel te duur. Als de rest gaat dan gaat Heijmans ook. Daarom stap ik liever niet in op een dure beurs. Dat staat los van het resultaat van Heijmans zelf.

Wachten tot de cijfers is nu verstandig. De verwachtingen zijn niet hoog, dat is gunstig, maar ze hebben in Q1 eigenlijk al wat lijken in de kast aangekondigd. Dus een flinke koersval sluit ik zeker ook niet uit.

Ik wacht het gewoon nog even af. Tijd zat.
ben je lekker op tij :) we zijn net weer begonnen aan een uptrend...na het feeste van varoufakis zijn de beurzen weer met horten en stoten op weg naar voor de aex nieuw jaar hoogte record...dus voor de aandelen veel goedkoper zijn dan nu moet je toch gauw weer een half jaar wachten
Brokie Even
0
quote:

Daexter schreef op 30 juli 2015 13:11:

[...]

ben je lekker op tij :) we zijn net weer begonnen aan een uptrend...na het feeste van varoufakis zijn de beurzen weer met horten en stoten op weg naar voor de aex nieuw jaar hoogte record...dus voor de aandelen veel goedkoper zijn dan nu moet je toch gauw weer een half jaar wachten
Tja, ik ben op 13,35 en 11,80 uitgestapt. Dus ik heb nog even.
We gaan het zien.
[verwijderd]
0
quote:

De amateur schreef op 30 juli 2015 12:55:

Lees net in de lokale krant dat Heijmans rechtszaak tegen Noordwijk heeft verloren en ze worden gedwongen grond van 30miljoen af te nemen die ze niet kunnen ontwikkelen.
Heijmans gaat daar gewoon bouwen hoor. Vermoedelijk gefaseerd van 2016 tot 2021. Ze hadden echter een rechtzaak aangespannen omdat ze inzage wilden in de deals die de gemeente met de bewoners gesloten zou hebben.
www.nieuwsvanhier.nl/bericht.php?beri...
[verwijderd]
0
Momenteel doet de CFO ook de IR van Heijmans. Heb recentelijk een mail gestuurd met wat vragen die ik had en kreeg keurig antwoord van dhr. van den Biggelaar.
Bij o.a. vragen over orders kreeg ik antwoord:
"Wij blijven consistent maar ook selectief meedoen aan tenders die bij ons passen." Ze gaan volgens mij duidelijk voor de orders waar fatsoenlijke marge op zit.
Daarnaast wordt met de mensen waarvoor een ontslagvergunning was geweigerd op individuele basis overeenstemming gezocht, en kreeg de indruk dat dat goed ging.
Daarnaast werd nog benadrukt dat Heijmans sterk is blootgesteld aan de Nederlandse woningmarkt en daar in de laatste 5-6 jaar de grootste daling heeft plaatsgevonden.
Eigenlijk inhoudelijk niets nieuws, maar wel eens goed om te horen van de CFO zelf.
Over het koersverloop: het is komkommertijd; duidelijk te zien aan de volumes. Er is een prikkel nodig om de koers echt in gang te zetten. Wellicht bij de cijfers (1e halfjaar is altijd slechter in de bouwsector) en de vooruitzichten.
Brokie Even
0
quote:

bartvde schreef op 30 juli 2015 16:30:

hoeveel geduld moeten we nog hebben ???
Tot ik weer instap.
Brokie Even
0
quote:

bartvde schreef op 30 juli 2015 14:40:

wat een treurig koersverloop weer, ik twijfel over uitstappen
Doen, vooral doen.
itwm
0
quote:

bartvde schreef op 30 juli 2015 16:30:

hoeveel geduld moeten we nog hebben ???
Denk dat het voorlopig nog even aanmodderen blijft. Misschien dat we rond de cijfers omhoog gaan, maar daarna gaat het weer naar beneden.
Ik verwacht eind September rond de 9,50 en daarna omhoog tot circa 13 euro eind dit jaar.
[verwijderd]
0
Wel een beetje raar Heijmans wilde er een paar uitknikkeren maar werd door het UWV terug gef;oten, en kijk hier eens vandaag Shell 6500 eruit en het bedrijf maakt winst haha
201 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 17,440
Verschil +0,480 (+2,83%)
Hoog 17,560
Laag 17,040
Volume 73.342
Volume gemiddeld 116.059
Volume gisteren 111.638

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront