Heijmans « Terug naar discussie overzicht

Heijmans - Juli 2015

201 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 » | Laatste
tokajo
0
quote:

Louis Pasciuto schreef op 22 juli 2015 10:38:

'Beide bouwers maakten ook een aantal niet-financiële afspraken. Zo is overeengekomen dat Ballast Nedam juridisch zelfstandig blijft met het hoofdkantoor en centraal management in Nederland. Het huidige bestuur blijft in functie en aan de ,,huidige arbeidsvoorwaarden van de werknemers'' wordt evenmin getoornd.'

Kortom, ik denk dat ze genoeg Ballast Nedam medewerkers aan boord hebben om niet een lading Turken te sturen, los van het gegegeven dat dat volgens mij niet zo makkelijk is. Turkije is geen lid van de EU.
Ik denk ook niet dat dit veel gaat uitmaken. Gezien de halfjaarcijfers van BN is volgens mij het eigen vermogen daar wel ongeveer helemaal weg. De Turken betalen dus 30 mln om een positie te kopen, maar ze zullen er daarna nog heel veel geld in moeten steken om het overeind te houden.
En laten we even wel wezen, er zijn door BN zoveel onderdelen verkocht inmiddels dat de omzet daar wel heel fors moet dalen. Er blijft dus maar een schim over van wat het ooit was en zullen zelfstandig geen grote PPS projecten e.d. meer aan kunnen nemen. In Duitsland en Belgie kom je ze al helemaal niet tegen, wel een paar losse flodders ergens in verweggistan (Suriname e.d.).
Ook het feit dat na de debacles die afgelopen tijd in de infra-wereld hebben plaatsgevonden iedereen nu toch wel ervan doordrongen is dat je op die manier niet kan voortbestaan zal voor betere marges gaan zorgen.
In de woningmarkt staat Heijmans er het best voor van de grote bouwers, en aangezien die nu als eerste aantrekt kan er wel eens een outperformance plaatsvinden van Heijmans.
Een verlies bij de halfjaarcijfers zou me tegenvallen. De organisatie moet ondertussen toch wel aangepast zijn op het huidige omzetniveau en de verliezen zijn genomen. Traditioneel is het eerste halfjaar wel het zwakst maar het moet te doen zijn. Ben wel benieuwd of ze een outlook afgeven.
[verwijderd]
0
Ik reken op een verlies in H1 van zo'n 10 miljoen. H2 15 miljoen winst.
Zoals gezegd tijdens de trading update in mei: ''verbeteringen in de operationele resultaten zullen we pas in de tweede helft van het jaar kunnen zien''
[verwijderd]
0
quote:

stockexchangestaartje schreef op 25 juli 2015 15:17:

Ik reken op een verlies in H1 van zo'n 10 miljoen. H2 15 miljoen winst.
Zoals gezegd tijdens de trading update in mei: ''verbeteringen in de operationele resultaten zullen we pas in de tweede helft van het jaar kunnen zien''
Zou zo maar eens kunnen en als dan de outlook iets sterker wordt en de consensus bij de analisten ook niet te hoog is dan zouden we toch weer eens over de 12 kunnen gaan. In mijn ogen is dat slechts het begin. Woningbouw in NL is echt sterk aan het verbeteren en voor Heijmans was dit historisch een heel groot gedeelte van de totale omzet, veel groter dan bij bijvoorbeeld bij BAM. De CEO heeft in juni nogmaals bevestigd dat hij vanaf Q4 ook de andere BU veel vooruitgang ziet boeken, dus dat beloofd voor 2016 echt significant betere resultaten door bovenstaande, het % oude projecten wordt steeds kleiner, afschrijvingen op grond worden steeds onwaarschijnlijker. Kortom 2016 wordt weer een winstgevend jaar en in 2017 zal de winst ws verder toenemen. Vanaf 2017 zullen alle oude projecten uit de portefeuille zijn, tevens verwacht ik dan dat er extra resultaat geboekt gaat worden omdat tegen die tijd de grondposities meer waard geworden zijn.

Ik wil nog mijn positie verdubbelen maar niet voor de cijfers.
[verwijderd]
0
quote:

itwm schreef op 25 juli 2015 17:42:

Ik durf ook niet in te stappen voor de cijfers.
Ik wel maar ga pas na de cijfers mijn positie met 50-100% uitbreiden. Alle vertrouwen in een goed koersverloop voor bouwers in NL en Heijmans, zie mijn motivatie hierboven, in het byzonder.
Moneyball
0
Operationeel zal resultaat stukken beter zijn. Streep herstructureringslaste uit de 2014 cijfers, geen afschrijvingen meer op perifrere grond-/vastgoedposities en de 11 miljoen van de Energiefabriek en het ziet er groen uit. Alleen Infra blijft tricky. Iedereen wil dat marges in deze deelsector normaliseren, maar ondertussen is er nog steeds flinke overcapaciteit in de markt. Kernvraag die ik graag beantwoord zou hebben is hoeveel beter (risk-reward) de orderportefeuille daarvoor is vergeleken met voorgaande jaren.
Brokie Even
0
quote:

itwm schreef op 25 juli 2015 17:42:

Ik durf ook niet in te stappen voor de cijfers.
Toch goede kans daar ze op de cijfers stijgen. Aangezien iedereen miserabele cijfers verwacht. Lage verwachting is altijd een goed uitgangspunt. Tenzij ze er echt een potje van hebben gemaakt en het nog slechter is dan verwacht. Maar echt vuurwerk verwacht ik niet in positieve zin, aangezien het sentiment waarschijnlijk bar en boos zal zijn.
[verwijderd]
0
Ik ben positief voor Heijmans. Er zijn inderdaad problemen genoeg, maar dat zit grotendeels verwerkt in de koers is mijn mening. Wachten is op lichtpuntjes. Ik denk dat die er nu zijn.

Door wegvallen van BN is de kans groter dat de marges verbeteren en al verbeterd zijn. Minder concurrentie is positief voor Heijmans.

Daarnaast, grondstofprijzen zakken op dit moment fors. Cement, zand, olie, zink, electriciteit,.. hoppa, direct in de marges van de bouwers. Bij aangenomen klussen kan dit voor 1e helft voor een verassinkje zorgen. Meer woningen, grotere orderportefeuille, efficiëntere bezetting van de productie... en goede vooruitzichten voor 2016.

Ik denk juist dat nu een goed moment is om in te stappen. Het kan hard gaan bij dit bedrijf en het is jammer om het feest te missen!
[verwijderd]
0
Als Heijmans eindelijk wil gaan stijgen stort waarschijnlijk de gehele beurs weer in en duurt het opnieuw 7 jaar voordat we omhoog gaan...
Wat een waardeloos kutaandeel. Totaal geen interesse van beleggers en van het management hoor je ook niets positiefs . Afgelopen half jaar nauwelijks nieuwe opdrachten door hen aangekondigd dus cijfers zullen opnieuw teleurstellend zijn.
Aandeel gaat naar de 7 euro !

[verwijderd]
0
Leuk al die noviteiten maar wanneer wordt er een keer geld verdiend ?
Laat Heijmans eerst eens zijn bestaande handel goed op de rit krijgen en die Bert van der Els eruit flikkeren. Deze man presteert niets .
[verwijderd]
0
quote:

chav44 schreef op 29 juli 2015 18:13:

Leuk al die noviteiten maar wanneer wordt er een keer geld verdiend ?
Laat Heijmans eerst eens zijn bestaande handel goed op de rit krijgen en die Bert van der Els eruit flikkeren. Deze man presteert niets .

Ik denk dat het voor jou eenvoudiger is om je aandelen Heijmans er uit te flikkeren daar heb je invloed op, dat andere niet. Ben je direct van je ergernis af.

PS het is geen innovatie van Heijmans waar je nu op leeg liep. Heijmans heeft een heel pragmatische manier, veel,goedkoper en sneller, om wegen te vernieuwen.
[verwijderd]
0
quote:

gerard_ecb schreef op 29 juli 2015 21:08:

[...]
Ik denk dat het voor jou eenvoudiger is om je aandelen Heijmans er uit te flikkeren daar heb je invloed op, dat andere niet. Ben je direct van je ergernis af.

PS het is geen innovatie van Heijmans waar je nu op leeg liep. Heijmans heeft een heel pragmatische manier, veel,goedkoper en sneller, om wegen te vernieuwen.
Ik weet dat Heijmans bezig is met de Smart Highway .Deze bedoel ik ook met hun innovaties. Helaas wordt hier de eerste tien jaar ook geen cent aan verdient (áls het al van de grond komt..)
Mijn irritaties zijn vooral dat we geen reet opschieten met de koers van dit aandeel doordat er 0 winst wordt gemaakt.
Als de beurzen binnen niet al te lange tijd écht zwaar gaan corrigeren gaat Heijmans weer net zo hard mee en staan we in no time opnieuw op 7 euro. Aantrekkende huiznemarkt of niet , dat maakt dan niets uit voor de koers..
[verwijderd]
0
quote:

chav44 schreef op 29 juli 2015 21:46:

[...]

Ik weet dat Heijmans bezig is met de Smart Highway .Deze bedoel ik ook met hun innovaties. Helaas wordt hier de eerste tien jaar ook geen cent aan verdient (áls het al van de grond komt..)
Mijn irritaties zijn vooral dat we geen reet opschieten met de koers van dit aandeel doordat er 0 winst wordt gemaakt.
Als de beurzen binnen niet al te lange tijd écht zwaar gaan corrigeren gaat Heijmans weer net zo hard mee en staan we in no time opnieuw op 7 euro. Aantrekkende huiznemarkt of niet , dat maakt dan niets uit voor de koers..

Een goede remedie, verkopen die handel.
Ik ben nieuw in Heijmans en draag geen 7 jaar verleden mee. Tot nu toe redelijk verdient aan Heijmans door er in- en uit te stappen. Nu ben ik er in voor een langere tijd omdat ik het precies anders zie dan jij.

En waar je op ageerde was geen smart highway maar een plastic weg die erg duur is. Het eerste project, test, is een fietspad in Rotterdam dat 3 jaar in beslag gaat nemen. Dus laat me niet lachen dat dit, zoals Broke ons heeft doen geloven, de doodsteek van wegenbouw van Heijmans gaat worden. Nee Heijmans heeft een nieuwe manier dat ze een nieuwe toplaag kunnen aanbrengen, enige vereiste is een stabiele en harde werklaag. Veel sneller en goedkoper. Daar geloof ik in. En verder woningbouw gaat verder aantrekken en als de VS dan heer gaat dan heeft Heijmans daar weinig tot geen last van.

Dus geloof je er niet in zoek dan een ander fonds met meer potentie, heeft meer zin dan goedkope oneliners op een forum plaatsen.

PS wat ik hier beschrijf is niet de smart Highway!
[verwijderd]
0
quote:

gerard_ecb schreef op 29 juli 2015 21:57:

[...]
Een goede remedie, verkopen die handel.
Ik ben nieuw in Heijmans en draag geen 7 jaar verleden mee. Tot nu toe redelijk verdient aan Heijmans door er in- en uit te stappen. Nu ben ik er in voor een langere tijd omdat ik het precies anders zie dan jij.

En waar je op ageerde was geen smart highway maar een plastic weg die erg duur is. Het eerste project, test, is een fietspad in Rotterdam dat 3 jaar in beslag gaat nemen. Dus laat me niet lachen dat dit, zoals Broke ons heeft doen geloven, de doodsteek van wegenbouw van Heijmans gaat worden. Nee Heijmans heeft een nieuwe manier dat ze een nieuwe toplaag kunnen aanbrengen, enige vereiste is een stabiele en harde werklaag. Veel sneller en goedkoper. Daar geloof ik in. En verder woningbouw gaat verder aantrekken en als de VS dan heer gaat dan heeft Heijmans daar weinig tot geen last van.

Dus geloof je er niet in zoek dan een ander fonds met meer potentie, heeft meer zin dan goedkope oneliners op een forum plaatsen.

PS wat ik hier beschrijf is niet de smart Highway!
Als de VS echt gaat corrigeren gaat álles mee omlaag , ook Heijmans. Geloof me....

bammie
0
Heijmans???

'Verbouwing station Utrecht mogelijk 100 miljoen duurder'

De verbouwing van station Utrecht Centraal loopt een jaar vertraging op en dreigt daardoor tot 100 miljoen euro meer te gaan kosten dan de begrote 270 miljoen. Dat schrijft Het Financieele Dagblad donderdag op basis van interne documenten van het ministerie van Infrastructuur en Milieu.

Bron:
www.volkskrant.nl/economie/-verbouwin...
[verwijderd]
0
quote:

bammie schreef op 30 juli 2015 07:54:

Heijmans???

'Verbouwing station Utrecht mogelijk 100 miljoen duurder'

De verbouwing van station Utrecht Centraal loopt een jaar vertraging op en dreigt daardoor tot 100 miljoen euro meer te gaan kosten dan de begrote 270 miljoen. Dat schrijft Het Financieele Dagblad donderdag op basis van interne documenten van het ministerie van Infrastructuur en Milieu.

Bron:
www.volkskrant.nl/economie/-verbouwin...
Nee, BAMrail, Prorail en Volkerrail...
201 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 17,440
Verschil +0,480 (+2,83%)
Hoog 17,560
Laag 17,040
Volume 73.342
Volume gemiddeld 116.059
Volume gisteren 111.638

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront