SBM Offshore « Terug naar discussie overzicht

SBM Offshore - on topic - september 2016

395 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 » | Laatste
Advocaat van de Duivel
0
quote:

gpjf schreef op 14 september 2016 14:44:

Een gebed zonder eind!!!
Toepasselijke omschrijving als je Brazilië ziet als een katholiek land en we weten inmiddels dat alles wat niet mag van die kerk toch mag.....
Een grote boevenbende daar en alles draait uiteindelijk maar om een ding: (s(meer)geld!

ff_relativeren
0
SBM Offshore is verheugd dat ze voor het 7e achtereenvolgende jaar een plekje krijgen in de Dow Jones Sustainability Index ;

"delighted to announce"

www.sbmoffshore.com/?news=sbm-offshor... .
voda
0
Onzekerheid over timing Braziliaanse schikking SBM duurt voort

CFO spreekt van solide basis voor verdere discussie.

(ABM FN-Dow Jones) De onzekerheid over een schikking tussen SBM Offshore, de Braziliaanse autoriteiten en Petrobras vanwege een smeergeld affaire in het Zuid-Amerikaanse land duurt voort. Dit zei CFO Peter van Rossum woensdag in Oslo.

"We hebben een solide overeenkomst met vier respectabele partijen, die een solide basis vorm voor verdere discussie", bevestigde Van Rossum aan ABM Financial News. "De timing [van een schikking] is inderdaad onzeker", voegde de financieel directeur daaraan toe.

Begin september werd bekend dat het Braziliaanse federaal parket niet akkoord is gegaan met de schikkingsovereenkomst die SBM Offshore en Petrobras in juli sloten met de Braziliaanse autoriteiten.

Op 15 juli bereikte SBM Offshore een akkoord met de Braziliaanse autoriteiten en Petrobras over een omvangrijke smeergeldaffaire. Destijds werd afgesproken dat de onderneming 162,8 miljoen dollar moest betalen, waarvan 149,2 miljoen dollar aan Petrobras en de rest aan de autoriteiten. Het overgrote deel zou SBM Offshore direct betalen na het afsluiten van de schikking en vervolgens zouden nog twee betalingen van elk 10 miljoen dollar volgen, één en twee jaar nadat de schikking is getekend.

Naast de betaling van krap 163 miljoen dollar werd een bonusbetaling die SBM Offshore ontvangt onder de contracten voor de FPSO's Cidade de Anchieta en Capixaba met 95 procent teruggebracht. Over de periode van 2016 tot en met 2030 ging het daarbij om een nominaal bedrag van 179 miljoen dollar.

Door de schikking zou SBM Offshore weer gewoon zaken mogen doen met staatsoliebedrijf Petrobras, in Brazilië de grootste opdrachtgever van de Schiedamse oliedienstverlener.

Het aandeel SBM Offshore sloot woensdag 0,3 procent lager op 11,89 euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
matad
0
quote:

Advocaat van de Duivel schreef op 14 september 2016 14:53:

[...]

Toepasselijke omschrijving als je Brazilië ziet als een katholiek land en we weten inmiddels dat alles wat niet mag van die kerk toch mag.....
Een grote boevenbende daar en alles draait uiteindelijk maar om een ding: (s(meer)geld!

Beste,

Ik vind zelf dat degene die smeergeld betaalt veel smeriger is dan de ontvanger.
Men zou gewoon niet moeten betalen dan is het einde latijn.
Einde Latijn met de opdrachten? Betwijfel het. Mogelijk even een taai begin. Goede kennis van me die geconfronteerd werd met prijsafspraken in zijn branche weigerde continue daaraan mee te werken. Toen hij merkte dat bijna iedereen in die branche aan deze vorm van "misdadig" gedrag meedeed maakte hij een strijdkreet van zijn beleid op dat gebied. Kennis werd en wordt nog steeds "dood gekeken" in de branche doch heeft intussen met zijn filosofie een miljoenenbedrijf opgebouwd. Opdrachtgevers die zijn principe kennen staan als het ware in de rij. Zo kan het dus ook: Is dit niet het beste voor iedereen?

Dit is waaraan het mankeert bij SMB. Men heeft een nieuw bestuur omdat het oude bestuur totaal niet meer te handhaven was doch het nieuwe bestuur komt (althans op mij) over als niet eerlijk. Het is gekozen op de manier van ouwe jongens krentenbrood en probeert zaken die niet door de beugel kunnen /konden gewoon onder de pet te houden. Het domste wat je kunt doen. Ik zou willen uitroepen: Zuiver je blazoen nu eens duidelijk voor de buitenwereld, kruip door het stof en begin met een frisse wind. Iedereen tikt toch wel eens in: Panama Papers SBM.

Met vriendelijke groet.
Dutchtenor
0
quote:

matad schreef op 14 september 2016 19:23:

[...]
Beste,

Ik vind zelf dat degene die smeergeld betaalt veel smeriger is dan de ontvanger.
Men zou gewoon niet moeten betalen dan is het einde latijn.
Einde Latijn met de opdrachten? Betwijfel het. Mogelijk even een taai begin. Goede kennis van me die geconfronteerd werd met prijsafspraken in zijn branche weigerde continue daaraan mee te werken. Toen hij merkte dat bijna iedereen in die branche aan deze vorm van "misdadig" gedrag meedeed maakte hij een strijdkreet van zijn beleid op dat gebied. Kennis werd en wordt nog steeds "dood gekeken" in de branche doch heeft intussen met zijn filosofie een miljoenenbedrijf opgebouwd. Opdrachtgevers die zijn principe kennen staan als het ware in de rij. Zo kan het dus ook: Is dit niet het beste voor iedereen?

Dit is waaraan het mankeert bij SMB. Men heeft een nieuw bestuur omdat het oude bestuur totaal niet meer te handhaven was doch het nieuwe bestuur komt (althans op mij) over als niet eerlijk. Het is gekozen op de manier van ouwe jongens krentenbrood en probeert zaken die niet door de beugel kunnen /konden gewoon onder de pet te houden. Het domste wat je kunt doen. Ik zou willen uitroepen: Zuiver je blazoen nu eens duidelijk voor de buitenwereld, kruip door het stof en begin met een frisse wind. Iedereen tikt toch wel eens in: Panama Papers SBM.

Met vriendelijke groet.
Meneer Matad, kijk eens verder dan SBM....
Van de grote Nederlandse beursfondsen hebben de vijf AEX-fondsen Akzo Nobel, Boskalis, DSM, Philips en Unilever meer dan tien dochtervennootschappen in landen die als belastingparadijs te boek staan, waaronder tenminste één Panamese vestiging.
Drie andere Nederlandse bedrijven met meer dan tien vennootschappen in belastingparadijzen die het Somo-onderzoek noemt zijn TNT Express, dat nu nog onderdeel uitmaakt van de AEX, maar dat zal worden overgenomen door het Amerikaanse FedEx, het Midkap-fonds Grandvision en het niet-beursgenoteerde SHV Holdings. Deze bedrijven hebben geen Panamese vennootschap maar wel ieder een vennootschap op de Britse Maagdeneilanden of een van de Britse Kanaaleilanden.
matad
0
Beste Dutchtenor,

Sorry, sorry en mijn oprechte excuses dat ik helemaal vergeten was dat het feit dat als mogelijk enkele andere rechtspersonen hetzelfde doen dit misdadig gedrag helemaal geen misdadig gedrag meer is. Ik woon momenteel niet In Nederland doch vraag me wel af of ik daarom iets gemist heb. Is het zo dat dit tot wet verheven is? Begrijp dan eveneens dat er zoveel gevangenissen leegstaan. Zoek rechtspersonen die hetzelfde hebben gedaan en het is geen overtreding meer.

Met vriendelijke groet.
Dutchtenor
0
quote:

matad schreef op 15 september 2016 09:12:

Beste Dutchtenor,

Sorry, sorry en mijn oprechte excuses dat ik helemaal vergeten was dat het feit dat als mogelijk enkele andere rechtspersonen hetzelfde doen dit misdadig gedrag helemaal geen misdadig gedrag meer is. Ik woon momenteel niet In Nederland doch vraag me wel af of ik daarom iets gemist heb. Is het zo dat dit tot wet verheven is? Begrijp dan eveneens dat er zoveel gevangenissen leegstaan. Zoek rechtspersonen die hetzelfde hebben gedaan en het is geen overtreding meer.

Met vriendelijke groet.
Twee keer sorry is voldoende, excuses zijn niet nodig hoor, ieder zijn mening. Het kan natuurlijk altijd dat je zoals je zegt iets mist als je niet in Nederland woont, maar gelukkig was je daar zelf al achter gekomen ;-)
Ik geloof echter wel in het nieuwe beleid van SBM met haar compliency afdeling. Het beleid is juist om de corruptie uit te bannen. En dat ze in het verleden hebben omgekocht, dat is zeker. Maar daarin staan ze niet alleen. Zeker in Brazilië was het gewoonte om om te kopen. Ik meen dat 60% van de kamerleden daar verdacht is van corruptie. Dat is niet simpelweg uit te bannen.
[verwijderd]
0
En hoe heet dat Prachtige Bedrijf? Van die vriend?

Dat Schitterende Bedrijf?

Waarvoor reclame gemaakt wordt, door informerende, inspirerende en motiverende forumleden van het SBM Offshore bedrijf , hier te verjagen?

Welk bedrijf is dát?

Dutchtenor
0
quote:

AdrianaRich schreef op 15 september 2016 10:42:

En hoe heet dat Prachtige Bedrijf? Van die vriend?

Dat Schitterende Bedrijf?

Waarvoor reclame gemaakt wordt, door informerende, inspirerende en motiverende forumleden van het SBM Offshore bedrijf , hier te verjagen?

Welk bedrijf is dát?
Adriana toch!! Foei! Je weet toch dat alleen de corrupte bedrijven genoemd worden. Uit privacy overwegingen kan je natuurlijk geen bedrijven noemen die het wel goed doen. Straks heb je een claim aan je broek. Ps voor degenen die mij niet kennen, dit is sarcastisch bedoeld. Ik zeg het er maar bij...
[verwijderd]
0
quote:

Dutchtenor schreef op 15 september 2016 11:49:

[...]
Adriana toch!! Foei! Je weet toch dat alleen de corrupte bedrijven genoemd worden. Uit privacy overwegingen kan je natuurlijk geen bedrijven noemen die het wel goed doen. Straks heb je een claim aan je broek. Ps voor degenen die mij niet kennen, dit is sarcastisch bedoeld. Ik zeg het er maar bij...
O? Dus een fraai bedrijf, dat ethisch alles goed doet...neemt de moreel juiste beslissingen, door positief ingestelde forumleden van SBM Offshore hier weg te jagen?

Hmmm...interessant. Ik zou wel willen weten wie dat was...kijken of het een beursgenoteerd bedrijf was...zo'n verantwoordelijk bedrijf...je weet nooit of ik daar aandeeltjes van zou willen natuurlijk...zo'n super de luxe, moreel juist handelend bedrijf...

But then... I would need a name.

ff_relativeren
0
Upstream Online meldt, dat SBM Offshore de volgende stap zet in het Fast4ward traject.
(nieuwe aanpak, 2 jaar voor de bouw van een FPSO i.p.v 3 jaar)

SBM Offshore zou nog dit jaar een overeenkomst sluiten met een scheepswerf.

bron : www.upstreamonline.com/live/1444183/s... .
matad
0
quote:

AdrianaRich schreef op 15 september 2016 10:42:

En hoe heet dat Prachtige Bedrijf? Van die vriend?

Dat Schitterende Bedrijf?

Waarvoor reclame gemaakt wordt, door informerende, inspirerende en motiverende forumleden van het SBM Offshore bedrijf , hier te verjagen?

Welk bedrijf is dát?

Beste AdrianaP,

Uiteraard zal ik hier geen naam van een bedrijf noemen om diverse redenen. Ik wil je echter wel een beetje ter wille zijn zodat je bepaalde sectors kunt uitsluiten. Het is geen bedrijf dat handelt in: krokodillen, haaien, kamelen, wilde honden of andere enge beesten. En ik zou het graag hierbij willen laten.

Met vriendelijke groet.
[verwijderd]
0
quote:

ff_relativeren schreef op 15 september 2016 12:36:

Upstream Online meldt, dat SBM Offshore de volgende stap zet in het Fast4ward traject.
(nieuwe aanpak, 2 jaar voor de bouw van een FPSO i.p.v 3 jaar)

SBM Offshore zou nog dit jaar een overeenkomst sluiten met een scheepswerf.

bron : www.upstreamonline.com/live/1444183/s... .

Mooi, positief SBM Offshore nieuws !

Wat denk jij, ff_relativeren? Gaat ze dat lukken, in die 2 jaar?

Gelukkig heb ik een zeer goed geheugen.
In twee jaar kan veel gebeuren. Dus ik geef ze een half jaartje extra. Kan vast wel lukken dan.

Go SBMO !!!

:D

A3aan
0
Wie zonder zonden is, werpt de eerste steen. Heb voor mijn baas leuke opdrachtjes binnen gehaald. Man, man ik had tassen vol met leuke dingen bij mij. Wij mochten de kosten voor het binnen halen van orders gewoon van de vennootschapsbelasting af trekken.
ff_relativeren
0
@ Adriana, SBM Offshore is al enige tijd bezig met het ontwikkelen van de nieuwe generatie FPSO's. De aangekondigde overeenstemming met een scheepswerf laat zien dat het Fast4Ward project al voorbij de tekentafel is.

De 3 vragen die nu beantwoord moeten worden, zijn volgens mij :

1. hoeveel geld spaar je uit met een jaar minder man-uren ;
2. hoeveel meer geld kost het nieuwe ontwerp door de technische specs ;
3. werkt one-size-fits-all in een custom-made market.

Als SBM Offshore een jaar aan uurlonen kan besparen, en de technische specs laten een forse besparing over ... dan kan SBM Offshore heel scherp gaan aanbieden.

Het geeft ze heel wat meer onderhandelingsruimte in Brasil als ze elders marktaandeel kunnen winnen -en minder afhankelijk worden van Salsaland.
Dutchtenor
0
J O Hambro Capital Management Limited breidt haar long positie weer uit van 4,9% (4 sept) naar 5,01%
[verwijderd]
0
quote:

Kostunrix schreef op 15 september 2016 22:23:

Monaco doet onderzoek naar Taylor.

www.vn.nl/klokkenluider-taylor-verdac...
Hmmm... 'wie een draak wekt, moet bereidt zijn tot een barbecue'

:D
[verwijderd]
0
quote:

ff_relativeren schreef op 16 september 2016 00:12:

@ Adriana, SBM Offshore is al enige tijd bezig met het ontwikkelen van de nieuwe generatie FPSO's. De aangekondigde overeenstemming met een scheepswerf laat zien dat het Fast4Ward project al voorbij de tekentafel is.

De 3 vragen die nu beantwoord moeten worden, zijn volgens mij :

1. hoeveel geld spaar je uit met een jaar minder man-uren ;
2. hoeveel meer geld kost het nieuwe ontwerp door de technische specs ;
3. werkt one-size-fits-all in een custom-made market.

Als SBM Offshore een jaar aan uurlonen kan besparen, en de technische specs laten een forse besparing over ... dan kan SBM Offshore heel scherp gaan aanbieden.

Het geeft ze heel wat meer onderhandelingsruimte in Brasil als ze elders marktaandeel kunnen winnen -en minder afhankelijk worden van Salsaland.

Ik ben benieuwd. Klinkt als een logisch verhaal ff_relativeren :D

Salsaland...ja ze blijven om de hete brij heendansen he ;P

:D
395 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 14,090
Verschil -0,010 (-0,07%)
Hoog 14,240
Laag 14,090
Volume 402.837
Volume gemiddeld 531.355
Volume gisteren 379.487

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront