Novacyt « Terug naar discussie overzicht

Novacyt de volgende biotech raket!

voda
1
quote:

wErnie schreef op 17 augustus 2020 10:52:

Voda kan jij aub eens naar de live.euronext.com grafiek van Novacyt kijken ? Bij mij loopt dit helemaal fout wanneer ik onderaan de grafiek van vb 1Y neem...
Bij mij lopen de grafieken ook verkeerd. Ligt dus niet aan jou.

Ik heb het gemeld aan Euronext.
[verwijderd]
0
quote:

wErnie schreef op 17 augustus 2020 10:48:

Gebruikt iemand hier de ‘live’ koersen van live.euronext.com?
===> zeer vreemde toestanden wanneer je de grafieken van 1M, 3M, 1Y en verder oproept... lijkt wel of ze daar in de toekomst kunnen kijken....december 2020 (!!!) koers boven de 4€ ...

De rest van de grafiek klopt trouwens ook niet... heel vreemd...
Lijkt wel uit BTTF2 te komen.
Nait Soesen
0
quote:

voda schreef op 17 augustus 2020 10:49:

Het lijkt wel of de handel is stilgelegd (wat het niet is), zo weinig omzet zie je niet vaak:

Novacyt 3,34 -0,045 -1,33 % 10:39:32

Koersdetails
Laatste 3,34 10:39:32 Theor. open 3,39 09:00:14
Bied 3,34 10:47:44 Laat 3,35 10:45:53
Laagste 3,325 09:09:00 Hoogste 3,39 09:00:18
Open 3,39 09:00:18 Vorig slot 3,385 14-08-20
Cum. vol. 165.114 Gem. dagomzet 7.033.039

Stilte voor de storm?
Belegger 86
0
Lees net dat er in amerika een doorbraak is met coronatesten waar je na 3 uur de uitslag al van krijgt.
Dit kan nog wel eens negatief uitpakken voor Nova.
wErnie
0
quote:

Belegger 86 schreef op 17 augustus 2020 11:54:

Lees net dat er in amerika een doorbraak is met coronatesten waar je na 3 uur de uitslag al van krijgt.
Dit kan nog wel eens negatief uitpakken voor Nova.
Bron? Link? ...
Belegger 86
0
Cum infamia
0
NEW YORK - Onderzoekers aan de Amerikaanse Yale universiteit hebben een doorbraak weten te bewerkstelligen in het testen op corona die potentieel even belangrijk is als de ontwikkeling van een vaccin tegen het virus.

Zij hebben een test ontwikkeld die snel en simpel is, weinig kost en breed ingezet kan worden. Daarmee kan het testen wereldwijd een enorme vlucht nemen, waarmee de kans dat het virus zich ongemerkt onder de bevolking verspreidt en alleen kan worden gestopt door een totale lockdown, sterk kan worden teruggebracht.

Spoedprocedure
De Amerikaanse medicijnwaakhond, de FDA, heeft afgelopen zaterdag in een spoedprocedure de nieuwe test al goedgekeurd, waardoor de weg vrij ligt om de test al binnen een paar weken massaal op de markt te brengen. In kringen van epidemiologen wordt de test al omschreven als een ’gamechanger’.

Zij hebben een test ontwikkeld die snel en simpel is, weinig kost en breed ingezet kan worden. Daarmee kan het testen wereldwijd een enorme vlucht nemen, waarmee de kans dat het virus zich ongemerkt onder de bevolking verspreidt en alleen kan worden gestopt door een totale lockdown, sterk kan worden teruggebracht.

Spoedprocedure
De Amerikaanse medicijnwaakhond, de FDA, heeft afgelopen zaterdag in een spoedprocedure de nieuwe test al goedgekeurd, waardoor de weg vrij ligt om de test al binnen een paar weken massaal op de markt te brengen. In kringen van epidemiologen wordt de test al omschreven als een ’gamechanger’.

Een pretje is het niet, de huidige testen voor het coronavirus.? AFP
Het middel heet de SalivaDirect test (directe speekseltest) en is ontwikkeld aan de Yale School of Public Health. Middels een simpel wattenstaafje wordt wat wangslijm afgenomen, dat vervolgens blootgesteld wordt aan een aantal eenvoudige reactieve stoffen die het feitelijke testwerk doen. Bij de huidige test zijn speciale neusstaafjes nodig en houders om de staafjes veilig te vervoeren.

De test kan ook werken met reagens – stoffen die de aanwezigheid van het virus kunnen aantonen – van verschillende producenten. Daarmee is de kans op bottlenecks in de productieketen en het verwerkingsproces sterk afgenomen. De tests kunnen uitgevoerd worden in relatief simpele laboratoria en de uitslag is al na drie uur bekend. De betrouwbaarheid van de test is hoog en staat volgens de onderzoekers op hetzelfde niveau als de neustests die nu worden gebruikt. Eerdere, soortgelijke testen die gebruik maakten van speeksel waren notoir onbetrouwbaar en niet te vergelijken met deze.

Gesimplificeerd
„We hebben de test gesimplificeerd, zodat je alleen maar voor een paar dollar aan reagens nodig hebt. We verwachten dan ook dat laboratoria de test kunnen uitvoeren voor zo’n tien dollar”, aldus Nathan Grubaugh, professor epidemiologie aan de Yale universiteit tegen CNN.

Als goedkope alternatieven zoals SalivaDirect over het hele land worden ingezet, dan kunnen we eindelijk een greep krijgen op de pandemie, zelfs voordat er een vaccin is”, aldus Grubaugh, die verwacht dat de test in de komende weken al massaal beschikbaar zal zijn.

Yale zal het protocol hoe de test te gebruiken ’open source’ maken, wat wil zeggen dat elk geschikt laboratorium ermee aan de slag kan.

De test zal gebruikt worden door de NBA, de Nationale Basketball Association, die daarmee asymptomatische spelers voorafgaand aan een wedstrijd wil testen om uit te vinden of ze besmet zijn. Zonder dergelijke snelle testen zijn sportwedstrijden een vorm van Russische roulette.

Ook voor de internationale reiswereld zal een dergelijke, snelle test een enorme doorbraak betekenen, zeker als die bijvoorbeeld vlak voor het inchecken voor een vlucht wordt afgenomen. En ook voor scholen, bedrijven en universiteiten kunnen dergelijke snelle testen een grote uitkomst betekenen.

Onder epidemiologen wordt al langer gehamerd op het grote belang van veel en vooral snel testen. Daarmee behoren onopgemerkte uitbraken van het virus tot het verleden en kunnen de autoriteiten veel sneller lokaal ingrijpen en er zo voor zorgen dat nationale lockdowns tot het verleden behoren. Veel en snel testen heeft dan hetzelfde effect als een vaccin, het vermindert de mogelijkheid van het virus tot verspreiding.

Jongeren
In de afgelopen tijd heeft het virus in Nederland vooral kunnen huishouden onder jongeren, omdat die minder geneigd zijn zich te laten testen. De kans dat ze ernstig ziek worden van het virus is namelijk veel kleiner. Maar drie uur in quarantaine is veel makkelijker op te brengen dan 48 uur in quarantaine.

Bron: De Telegraaf 17-8-2020

HOBBYMAN
0
Is er een mogelijkheid dat ik de post van De Zwarte ridder kan blokkeren zodat ik die niet meer op mijn scherm krijg.
Begint steeds meer te irriteren. Ik kan best zonder zijn negatieve opmerkingen.
RW1963
0
quote:

Polle schreef op 16 augustus 2020 22:21:

Ik denk dat we van de week serieus UP gaan
Want?
[verwijderd]
0
quote:

Cum infamia schreef op 17 augustus 2020 13:32:

NEW YORK - Onderzoekers aan de Amerikaanse Yale universiteit hebben een doorbraak weten te bewerkstelligen in het testen op corona die potentieel even belangrijk is als de ontwikkeling van een vaccin tegen het virus.

...

Bron: De Telegraaf 17-8-2020

Dat is nu toch niets dat Novacyt nog niet had?
Integendeel we hebben resultaat binnen 1u, niet binnen 3u.

Wat wordt er toch allemaal nutteloos rondgepubliceerd over die remedies, vaccins en testen.
Cum infamia
0
quote:

Pink-Rabbit schreef op 17 augustus 2020 14:17:

[...]

Dat is nu toch niets dat Novacyt nog niet had?
Integendeel we hebben resultaat binnen 1u, niet binnen 3u.

Wat wordt er toch allemaal nutteloos rondgepubliceerd over die remedies, vaccins en testen.
Ik was er ook niet erg van onder de indruk.
[verwijderd]
0
quote:

Polle schreef op 17 augustus 2020 14:23:

Novacyt heeft toch ook speeksel test volgens mij
Ja en een afgewerkte test, geen die op goedkeuring wacht.. Ook speekseltest, mobiele labo’s, max 1u resultaat, zonder zeldzame reagentia. In samenwerking universiteit Cambridge en AstraZeneca.

Die universiteit van Yale komt volledig achter.
Net daarom moet Nova nu de radiostilte doorbreken en veel meer buzz maken.
[verwijderd]
0
quote:

Cum infamia schreef op 17 augustus 2020 14:29:

[...]

Ik was er ook niet erg van onder de indruk.
Er zijn al maanden 101 concurrenten, om de x aantal tijd komt hier wel iets voorbij waarvan ze zeggen dat novacyt er last van zal hebben... als je bij elke test die er op de markt komt denkt dat Novacyt er aan ondergaat dan doe je geen oog meer dicht.
[verwijderd]
0
quote:

Buurvrouw nummer 2 schreef op 17 augustus 2020 14:36:

[...]

Er zijn al maanden 101 concurrenten, om de x aantal tijd komt hier wel iets voorbij waarvan ze zeggen dat novacyt er last van zal hebben... als je bij elke test die er op de markt komt denkt dat Novacyt er aan ondergaat dan doe je geen oog meer dicht.
Tuurlijk gaat Nova er niet aan onder door gaan, maar we slagen er toch mooi in om telkens de media aandacht niet te krijgen, waar de andere er wel krijgen. Zoals die DnaNudge die zelfs hln haalde..
[verwijderd]
0
quote:

Pink-Rabbit schreef op 17 augustus 2020 14:42:

[...]

Tuurlijk gaat Nova er niet aan onder door gaan, maar we slagen er toch mooi in om telkens de media aandacht niet te krijgen, waar de andere er wel krijgen. Zoals die DnaNudge die zelfs hln haalde..
Op dit forum alleen al zijn er meermaals concurrenten hun tests gedeeld met mooie artikels bij om 2 weken later dan te zien dat ze eigenlijk bagger zijn...

Als je kijkt Van welke schuldenberg enkele maanden geleden tot waar nu novacyt staat denk ik wel dat novacyt zich al heeft bewezen...
70.375 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 ... 3515 3516 3517 3518 3519 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:28
Koers 0,819
Verschil +0,023 (+2,89%)
Hoog 0,819
Laag 0,766
Volume 159.483
Volume gemiddeld 178.863
Volume gisteren 131.739

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront