Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

7.893 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 ... 391 392 393 394 395 » | Laatste
marique
2
quote:

jammerrrrrrr schreef op 6 december 2021 21:13:

[...]
apart. Bij mij nog niets. Stond die van jou op de 28e of op de 4e?

@marique: bij jou al iets te zien?
28e is niet uitgevoerd,
4e gedeeltelijk, vandaag pas.

Het is wel zoeken naar waar de verrekening is te vinden. De site is een doolhof.
Uiteindelijk wel gevonden. Geen kosten berekend, zoals het hoort.

Al met al een onoverzichtelijk gedoe.
Ik ga Fundcoach leeghalen en een andere broker zoeken voor periodiek beleggen.

Louis Pasciuto
0
Ìnloggen bij Saxo kan nu ook via authenticator-app, dat is wel handig, hoef je niet meer elke keer een sms-te ontvangen.
Overigens jammer dat ze dat niet even laten weten, nu kwam ik er toevallig achter via de beveiigingsmogelijkheden.
ramptoerist
0
wat wel apart is , is dat je bv een valuta pair kan aanvragen als die ontbreekt, maar men daar 200 € voor in rekening brengt, tenzij je een vip (?) account hebt?
The Duck Master
0
[Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd.]
ValueChaser
2
quote:

matige belegger schreef op 7 december 2021 10:13:

[...]

Ik heb er meerdere keren achteraan gezeten, maar uiteindelijk zijn die van de 28e bij mij achteraf (ergens in het weekend) op de 3e ingeboekt. Dit is alleen niet te zien onder het tabje orders, maar wel in de activiteitenlog, en het kassaldo. Wat ook opvalt is dat ze per order 8 euro transactiekosten rekenen, terwijl het gratis hoort te zijn binnen het fundcoach pakket. Uiteraard ook weer achteraan gegaan. Dit zou opgelost worden, maar is (zoals bij Saxo inmiddels te verwachten) tot op heden nog niet gebeurd.
Saxo had van te voren gemeld dat orders van de 28e eenmalig op de 2e zouden worden uitgevoerd. Bij mij zijn ze ook op de 3e ingeboekt, maar wel tegen de koersen van de 2e.

Om de verwarring nog groter te maken stond de activiteitenlog ("meldingen") dat voor elke order 8 euro aan transactiekosten was ingehouden, terwijl dit volgens het transactieoverzicht maar bij 2 van de 5 orders was.

Dat klopt nog steeds niet uiteraard, periodieke orders zouden gratis moeten zijn voor ex Fundcoach klanten. Vandaag na lang gewacht te hebben iemand hierover kunnen spreken over de live chat. Aan de vreemde zinsopbouw te zien was dit iemand uit het buitenland die via Google Translate communiceerde, maar dat terzijde.

Deze persoon wist mij te melden dat het issue van onterechte transactiekosten bij Fundcoach bekend is en aan een correctie en oplossing gewerkt wordt. Jammer dat Saxo hier niet pro-actief over communiceert en elke klant hier zelf maar contact over moet zoeken met een zwaar overbelaste servicedesk.

Ik geef Saxo nog een maand de tijd, maar als het dan niet gecorrigeerd is en voor de volgende periodieke stortingen weer kosten worden berekend, zijn ze weer een klant kwijt.

WM77
1
quote:

ramptoerist schreef op 7 december 2021 13:26:

wat wel apart is , is dat je bv een valuta pair kan aanvragen als die ontbreekt, maar men daar 200 € voor in rekening brengt, tenzij je een vip (?) account hebt?
Ze hebben mij bevestigd dat het opzetten van fondsen voor voormalig binck klanten gratis is.
Battigolia
0
Bij gebrek aan contact met klantenservice van Saxo stel ik mijn vraag ook hier - hopelijk kan iemand dit bevestigen:
- Bij Binck kon ik de prijshistorie van een optie terugzien d.m.v. grafiek .. zowel intraday, als week / maand .. binnen Saxo heb ik dit nog niet teruggevonden .. weet iemand of dit mogelijk is?
- Bij Binck kon ik 's avonds (na sluiting) voor alle optie de verschillende Grieken terugzien - d.w.z. de waarde bij sluiting van de markt bleef zichtbaar .. bij Saxo zie ik enkel de sluitingsprijs van de optie, maar zijn de velden met overige info (Delta, Theta etc) standaard leeg na sluiting van de markt .. weet iemand of ik deze waardes nog terug kan vinden?
Baksteen
0
quote:

Battigolia schreef op 7 december 2021 19:06:

Bij gebrek aan contact met klantenservice van Saxo stel ik mijn vraag ook hier - hopelijk kan iemand dit bevestigen:
- Bij Binck kon ik de prijshistorie van een optie terugzien d.m.v. grafiek .. zowel intraday, als week / maand .. binnen Saxo heb ik dit nog niet teruggevonden .. weet iemand of dit mogelijk is?
- Bij Binck kon ik 's avonds (na sluiting) voor alle optie de verschillende Grieken terugzien - d.w.z. de waarde bij sluiting van de markt bleef zichtbaar .. bij Saxo zie ik enkel de sluitingsprijs van de optie, maar zijn de velden met overige info (Delta, Theta etc) standaard leeg na sluiting van de markt .. weet iemand of ik deze waardes nog terug kan vinden?
Op de dag kan het wel volgens mij, weet het niet100% zeker, maar omdat je geen opties aan je watchtlijst kan toevoegen is gelijk de kans om een grafiek te bekijken weg, als je b.v een turbo of index in je lijst zet, kan je die oproepen en dan zie je een grafiek.
helaas geeft Euronext de data na 17.31 niet meer door, en daardoor zie je bij elke broker of site, dat je geen grafiek meer kan oproepen
Wiseguy1977
0
Saxo heeft vorige maand nog bevestigd dat er nog een koers historie van opties op te vragen zijn. Wel dat ze hier aan gaan werken.

Zolang dat niet kan kan je ook geen grafieken zien. Het lukt mij trouwens wel via Prorealtime vanuit Saxo.
rationeel
0
SERVICE:

Uitgebreide digitale helpchat en telefonische ondersteuning 24/5

Wie weet hoe je in contact kunt komen via een en ander?
MOEdig Voorwaarts
0
Het is hier wellicht al behandeld, maar in de "diarree" aan berichten zal ik het niet terug kunnen vinden; volgende week vrijdag is de expiratie van reguliere december opties. Ik heb een paar aandelenposities met geschreven calls die, afhankelijk van de ontvangst van het nieuwe ontkenningsverhaal van Christientje (ECB meeting & persco op donderdag 16 dec) wel of niet "in-the-money" zullen eindigen. Tot die tijd zit er een dikke premie op, ik wacht dus het liefst tot vrijdag om een beslissing te nemen (terugkopen/doorrollen/waardeloos af laten lopen).

Ik las hier eerder al enge verhalen over dat je op expiratiedag niet meer in opties zou kunnen handelen? Heb er een support ticket over geopend, maar het antwoord op mijn vorige vraag liet precies 1 maand op zich wachten. Nu een bericht ontvangen dat beantwoording waarschijnlijk een week of 2 op zich zal laten wachten, vermoedelijk tot net na de expiratie dus.

Kortom hierbij in het kort mijn vraag aan u als ervaringsdeskundigen:

Mag je bij Saxo nog handelen in opties op expiratiedag of welke debiele regels hanteert Saxo daaromtrent?
objectief
0
quote:

MOEdig Voorwaarts schreef op 8 december 2021 09:38:

Kortom hierbij in het kort mijn vraag aan u als ervaringsdeskundigen:

Even je hoofd onder de kraan en op de website van Saxo kijken!!
Ron Kerstens
1
Je kan gewoon handelen in opties op de expiratiedatum (closen, doorrollen), je kan alleen niet exercisen op de laatste dag. Verder zijn er wat regels rondom de margin:

www.help.saxo/hc/nl/articles/36002609...
MOEdig Voorwaarts
0
Hartstikke bedankt voor je antwoord Ron, daar kan ik wat mee!

@objectief: jij ook een fijne dag ;-)
Baksteen
0
quote:

MOEdig Voorwaarts schreef op 8 december 2021 09:38:

Het is hier wellicht al behandeld, maar in de "diarree" aan berichten zal ik het niet terug kunnen vinden; volgende week vrijdag is de expiratie van reguliere december opties. Ik heb een paar aandelenposities met geschreven calls die, afhankelijk van de ontvangst van het nieuwe ontkenningsverhaal van Christientje (ECB meeting & persco op donderdag 16 dec) wel of niet "in-the-money" zullen eindigen. Tot die tijd zit er een dikke premie op, ik wacht dus het liefst tot vrijdag om een beslissing te nemen (terugkopen/doorrollen/waardeloos af laten lopen).

Ik las hier eerder al enge verhalen over dat je op expiratiedag niet meer in opties zou kunnen handelen? Heb er een support ticket over geopend, maar het antwoord op mijn vorige vraag liet precies 1 maand op zich wachten. Nu een bericht ontvangen dat beantwoording waarschijnlijk een week of 2 op zich zal laten wachten, vermoedelijk tot net na de expiratie dus.

Kortom hierbij in het kort mijn vraag aan u als ervaringsdeskundigen:

Mag je bij Saxo nog handelen in opties op expiratiedag of welke debiele regels hanteert Saxo daaromtrent?

Je kan ze wel verkopen, maar uitoefenen moet je een dag eerder doen, houd wel rekening dat je 100 % margin op je account moet hebben
rationeel
0
Voor de zekerheid heb ik alles met waarde er op maar uitgeoefend. Nu alleen nog waardeloos aflopende.

Dit denkend aan de storing gisteren;)
rationeel
0
SERVICE:

Uitgebreide digitale helpchat en telefonische ondersteuning 24/5

Wie weet hoe je in contact kunt komen via een en ander?

Wie geeft hier nog even antwoord op?
Ron Kerstens
1
@rationeel;

Je kan gezellig gaan chatten met een chatbot, je kan mails sturen die nooit worden beantwoord, een support ticket aanmaken die vaak pas na een week of 3 worden beantwoord of je kan gaan bellen met 20 wachtenden voor je en uiteindelijk krijg je dan een medewerker aan de lijn die het vaak ook niet weet.
ValueChaser
0
quote:

Ron Kerstens schreef op 8 december 2021 11:26:

@rationeel;

Je kan gezellig gaan chatten met een chatbot, je kan mails sturen die nooit worden beantwoord, een support ticket aanmaken die vaak pas na een week of 3 worden beantwoord of je kan gaan bellen met 20 wachtenden voor je en uiteindelijk krijg je dan een medewerker aan de lijn die het vaak ook niet weet.
Via de chatbot kun je ook een echte medewerker te spreken krijgen. Er staat alleen niet bij hoe lang je daar op moet wachten, of hoeveel wachtenden er nog voor je zijn.
rene l
1
quote:

Battigolia schreef op 7 december 2021 19:06:

Bij gebrek aan contact met klantenservice van Saxo stel ik mijn vraag ook hier - hopelijk kan iemand dit bevestigen:
- Bij Binck kon ik de prijshistorie van een optie terugzien d.m.v. grafiek .. zowel intraday, als week / maand .. binnen Saxo heb ik dit nog niet teruggevonden .. weet iemand of dit mogelijk is?
- Bij Binck kon ik 's avonds (na sluiting) voor alle optie de verschillende Grieken terugzien - d.w.z. de waarde bij sluiting van de markt bleef zichtbaar .. bij Saxo zie ik enkel de sluitingsprijs van de optie, maar zijn de velden met overige info (Delta, Theta etc) standaard leeg na sluiting van de markt .. weet iemand of ik deze waardes nog terug kan vinden?

Ik heb ditzelfde punt hier ook al aangekaart en uiteraard ook navraag gedaan bij Saxo d.m.v. een service-ticket.

Het antwoord van Saxo was, we werken aan verbeteringen op het gebied van meerdere functionaliteiten en verwachten dat hiermee uw vraag beantwoord is.
En dat was het, de ticket werd gesloten en beschouwd als afgehandeld, mijn vraag werd min of meer genegeerd.

Via IEX kun je overigens wel de historische grafieken bekijken, wel heel summier, en zonder volumes.
Ook kan dit via Beursgorilla (ook van IEX), deze grafiek is wat uitgebreider maar de volumes ontbreken daar ook.

En betreft al die Grieken, veel te lastig voor mij.

Gisteren was het overigens weer dikke meuk bij Saxo, ik moest opnieuw inloggen wanneer ik even een andere site aangeklikt had, ik had ook het idee dat het platform zeer instabiel was.

Saxo blijft voor mij een slap aftreksel van wat Binck ooit was, man, man, man, wat een baggerzooi.

Ik heb zin om ze vannacht om 2h sharp te gaan bellen, benieuwd of er dan iemand de telefoon opneemt of dat deze persoon achter het bureau ligt te ronken.
7.893 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 ... 391 392 393 394 395 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
882,63  +12,36  +1,42%  26 apr
 Germany40^ 18.177,90 +1,45%
 BEL 20 3.874,87 +0,44%
 Europe50^ 5.011,70 +0,10%
 US30^ 38.211,61 0,00%
 Nasd100^ 17.698,09 0,00%
 US500^ 5.095,29 0,00%
 Japan225^ 38.345,55 0,00%
 Gold spot 2.337,95 0,00%
 EUR/USD 1,0693 -0,34%
 WTI 83,64 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

EBUSCO HOLDING +9,33%
NX FILTRATION +8,77%
ASMI +7,26%
Alfen N.V. +5,89%
PostNL +3,82%

Dalers

SIGNIFY NV -11,28%
Wereldhave -7,62%
AMG Critical ... -5,77%
IMCD -4,90%
ABN AMRO BANK... -4,19%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront