Antonov « Terug naar discussie overzicht

Ocean + Ammaca

2 Posts
Quantocosta
11
www.clubs.nl/community/default.asp?cl... Antonov in the picture [ 26/09/2002 21:29 | ocean | nieuw! ] Vaak is er al op gewezen dat antonovbeleggers die actief zijn op verschillende forums een schat aan informatie hebben verzameld over het bedrijf antonov en haar produkten. Het bleef niet beperkt tot informatie over antonov zelf, maar tevens werd zo'n beetje de gehele autoindustrie onde de loupe genomen, opzoek naar aanwijzingen die betrekking zouden kunnen hebben op antonov. Enkele technische mensen onder ons, hebben zeer degelijk werk verricht en er voor gezorgd dat ook de niet technische mensen toch aardig inzicht kregen in de antonovtechnologie en de voordelen t.o.v. andere transmissies. Analisten die nauwelijks studie hadden en hebben gemaakt over antonov, hebben in het recente verleden stukjes over antonov geschreven die kant nog wal raakten. In sommige stukken die door zgn. analisten van het iex werden geschreven stonden ook gewoon pertinenten onwaarheden in. Ondanks de schat aan informatie die o.a. op deze site te vinden is, zijn er tal van mensen die de inzichten van o.a. de technici onder ons niet vertrouwde. Ook werd er veelal sceptisch gedaan over antonov omdat veel informatie betreffende de antonovtransmissies door antonov zelf naar buiten zijn gebracht. Daarbij gevoegd de constante postings waarin werd vermeld dat antonov een boevenbende was, een bedrijf die de beleggers belazerden mede door het verspreiden van valse informatie. Hoe vaak hebben wij wel niet moeten lezen dat het contract met Honda helemaal niet bestond en/of van geen waarde was. Een beetje slecht beursklimaat ook nog eens erover heen, en de koers ging rap naar beneden. Helaas hebben verschillende mensen de regel op de beurs "als je geschoren wordt moet je stilzitten" niet opgevolgd en zijn in paniek aan het verkopen geslagen. Waarschijnlijk hebben ze daar nu al spijt van. Het artikel in Auto Visie is eigenlijk een bevestiging van alles wat wij al wisten en zelf hadden uitgezocht. In het autoblad wordt de technologie van antonov als een goede en innovatieve technologie beschreven. De schrijver is duidelijk onder de indruk en vermoed waarschijnlijk ook dat vele autofabrikanten zeer geinteresseerd (zullen) zijn in de technologie van antonov. Als je nog niets van antonov zou weten en zijn stuk zou lezen, kan het bijna niet anders dan dat je beseft dat je vandaag al iets gelezen hebt over de nieuwe automatische transmissies die in de (nabije) toekomst in veel auto's te vinden zal zijn. Het kan ook bijna niet anders dan dat velen die het niet vertrouwde nu om zijn en ook beseffen dat 'die jongens en meisjes' op het antonovforum toch echt wel wisten waar ze het over hadden. We zijn er nog niet, de contracten moeten nog komen en niemand kan in de toekomst kijken. Maar velen zullen nu toch echt beseffen dat die Roumen Antonov nu niet bepaald een verstrooide professor is maar een man die al meer dan 10 jaar geleden een schitterende inval kreeg en zich heeft ingezet om zijn droom ook echt te verwezenlijken. Ook gelet op het stuk in autonieuws, kan niemand er meer omheen dat ze bij antonov een puik stukje werk hebben afgeleverd. Het produkt is van hoge kwaliteit, en het enige waar wij op moeten wachten en ook antonov zelf, is dat de autofabrikanten zich gaan aanmelden voor een lucratief en langdurig contract. Zelf ben ik niet zo technisch, maar heb wel veel gelezen over transmissies van andere bedrijven, en nergens maar dan ook nergens ben ik een betere tranmissie tegengekomen. ZF, een leuke 6-speed, maar duur, zwaar, groot en alleen geschikt voor de grotere types. Voordat andere bedrijven zover zijn als antonov, zitten de antonovjes allang in diverse auto's, en de vraag is ook of nieuw te ontwikkelen transmissies nog zonder antonovpatenten ontwikkeld kunnen worden. Autonieuws heeft bevestigd wat wij al tijden vermoeden, heeft ervoor gezorgd dat vele mensen meer vertrouwen hebben gekregen, en daar ligt m.i. ook de oorzaak voor het herstel van de koers van vandaag. Immers, vanuit Parijs is nog niets gemeld, dus daar kan de oorzaak niet liggen. Zoals gezegd, zijn we vanaf nu 'overgeleverd" aan de beslissingen van autofabrikanten. De heren begeven zich vaak in snelle auto's, maar helaas hebben ze hun beslissingssnelheid daarop nog niet afgestemd. Het is dus ook in belangrijke mate een kwestie van geduld hebben. En het recente verleden heeft laten zien dat degenen die dat niet konden opbrengen, zwaar geld hebben moeten inleveren. De technologie is goed, antonov is een paar stappen voor op haar concurrenten, de autoindustrie is op zoek naar nieuwe transmissies en vooral een 6-speed heeft de toekomst. Het wachten is op de contracten en mijn leunstoel staat op de 'laat maar komen" stand. Re: Antonov in the picture [ 26/09/2002 21:38 | ammaca | nieuw! ] Kees, Mooi overzicht, zie onderstaand voor onze Analisten : Gr......Frank. 26-09-2002 14:47 'Analist bijna crimineel beroep' AMSTERDAM - "Wat analisten doen, is pure oplichting. Bijna een crimineel beroep." Aan het woord is P. Lakeman van de Stichting Onderzoek Bedrijfsinformatie (Sobi) in de ConsumentenGeldgids. Al jaren strijdt Lakeman voor een open en eerlijk beursklimaat. "Vaak kunnen mensen beter het omgekeerde doen dan wat hun banken adviseren." Onder meer via rechtszaken probeert Sobi de financiële informatieverstrekking door het bedrijfsleven in Nederland te verbeteren. Zo sleepte hij onlangs Reed Elsevier voor de rechter. Lakemans stichting eiste dat de uitgever met een nieuwe jaarrekening kwam omdat de post goodwill niet zou kloppen. Bovendien zouden er onjuistheden in staan over de dividenddekking. "Je kunt als belegger geen jaarrekening vertrouwen", vindt Lakeman. Vaak zijn ze misleidend. Vooral kleine beleggers lopen volgens hem altijd achter de feiten aan. "Leden van raden van bestuur van beursfondsen die onjuiste jaarverslagen opmaken, kunnen handelen zonder te worden vervolgd", zegt hij. Maar vaak zijn ze simpelweg te optimistisch. "Niettemin weten zij hoe een onderneming er echt voorstaat." Voor de meeste beleggers blijft dat onduidelijk. De strikte scheiding die banken zeggen te hanteren tussen hun analisten en de afdelingen die bijvoorbeeld beursemissies begeleiden, de zogeheten 'Chinese walls', zijn in de ogen van Lakeman een grote verkooptruc. De informatie van analisten wordt er niet betrouwbaarder door, weet hij. Banken verdienen immers veel geld aan het begeleiden van emissies en bedrijfsovernames. "Hun analisten schrijven dan leuke positieve rapportjes over die ondernemingen." Met de Chinese muren wordt het publiek massaal voorgelogen, aldus de SOBI-voorman. "Zelfs al waren die muren van lood, ergens eindigen zij. En zouden ze daar echt gescheiden kantines en toiletten hebben voor al die afdelingen, zodat ze elkaar nooit tegenkomen?", vraagt hij zich af. Om vervolgens zelf het antwoord te geven: "Welnee." Zelf belegt Lakeman overigens niet op de beurs, al wil hij zichzelf geen overtuigd niet-beleggers noemen. "Maar dan zorg ik er wel voor mijn eigen koers te varen en niemand - zeker geen analisten - te geloven."
[verwijderd]
0
2 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
913,56  +0,17  +0,02%  16 mei
 Germany40^ 18.689,80 -0,26%
 BEL 20 3.995,10 -0,85%
 Europe50^ 5.054,38 -0,36%
 US30^ 39.884,50 0,00%
 Nasd100^ 18.562,90 0,00%
 US500^ 5.297,76 0,00%
 Japan225^ 38.553,90 0,00%
 Gold spot 2.378,20 -0,35%
 EUR/USD 1,0867 -0,16%
 WTI 78,78 +0,50%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

Vastned +2,88%
INPOST +2,77%
RENEWI +1,99%
Aperam +1,96%
JDE PEET'S +1,95%

Dalers

SIGNIFY NV -5,53%
Avantium -5,52%
EBUSCO HOLDING -3,28%
IMCD -3,22%
NX FILTRATION -2,37%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront