TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom december 2022

1.147 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 53 54 55 56 57 58 | Laatste
Wereldbelegger
0
quote:

NewKidInTown schreef op 31 december 2022 12:28:

[...]
"rendement op jaarbasis weet ik niet eens", dat vind ik wel heel bijzonder, singelier zelfs. Moet ik het opvatten als: je doet maar wat, zonder plan, zonder doelstelling, zonder evaluatie achteraf, zonder bijstelling als je je doelstelling niet gaat halen ?

"gaat ook niemand wat aan" dat is zeker waar, niettemin kan het informatief zijn voor anderen, bij onderpresteren zou de gemiddelde (mee)lezer zo'n onderpresteerder dus niet moeten volgen, bij bovengemiddeld eventueel dus wel. Maar je bent tot niets verplicht. Ook kan ik me voorstellen dat als het resultaat tegenvalt, men dit wat minder snel zal melden.

En JA, ik ben blij met mijn behaalde rendement en zou voor volgend jaar al heel blij zijn met de helft van dit percentage. Moet er wel de nodige aandacht en tijd aan besteden, maar met een vaststaande strategie, hoef ik daar niets aan te veranderen, alleen zeer regelmatig opnieuw optie-posities innemen. Ook als de onderliggende waarde geen ruk doet, is het toch elke optie-schrijf-periode weer premie binnenharken. Kost een beetje tijd, maar past mij een stuk beter dan passief een of meerdere aandelen kopen en dan geduldig of ongeduldig zitten wachten totdat de zilvervloot komt binnen varen of dat je geschoren wordt. My view.
Het is duidelijk. U bent een beleggende armoedzaaier.
Ook al rijdt u in een Duitse klasseauto.
Armoedzaaiers dienen te werken voor rendement op TT.
Wat u aandacht en tijd kost.

Meer gefortuneerden en daardoor als slimmer te typeren
kunnen zich permiteren om te investeren in TomTom.
En te wachten dat anderen, in dit geval de heer Goddijn,
de ingestoken pecunia meer waard laat worden.

Het spijt me NKiT
Het is niet anders.
((-;
Alrob2
0
quote:

NewKidInTown schreef op 31 december 2022 10:31:

[...]

Ik zit helemaal hutje mutje vol met:
O'Hare spread - Een buitenproportionele gok nemen met opties en/of futures en dit afdekken (hedgen) met een vliegtuigticket om het land uit te raken. Aan het einde van de dag is men financieel binnen of bankroet en dan is het zaak het land uit te zijn voordat de clearing bank in de gaten heeft wat er gebeurd is. Dit is vernoemd naar Chicago's vliegveld O'Hare International Airport.


GEINTJE natuurlijk, serieus nu.

KOPEN: x calls lange looptijd, lage uitoefenprijs
VERKOPEN: x calls korte looptijd, hogere uitoefenprijs

(Een spread is een optiepositie waarbij tegelijkertijd (meestal in gelijke aantallen) opties worden gekocht en verkocht. Dat kunnen opties zijn met verschillende looptijden (een time spread of een calendar spread), met verschillende uitoefenprijzen (zoals een call spread) of met zowel verschillende uitoefenprijzen als looptijden (diagonal calendar spread). )

Voorbeeld TomTom calls, niet exact wat ik heb openstaan, maar wel het
Toch nog een reactie.
Ieder zal die strategie kiezen die bij hem/haar past.
Jouw strategie is mij te ingewikkeld. Ik hou het een stuk simpeler. Ik beleg in hooguit 3 aandelen, meestal slechts 1 aandeel, waarvan ik om f.a. en r.a. redenen verwacht dat de koers zal stijgen. Ik koop dan aandelen en lange termijn calls. Gaat de koers toch dalen, koop ik gefaseerd bij, eerst aandelen later calls. Als het steeds meer tegen zit, maar ik ervan overtuigd ben dat de koers zich zal herstellen wissel ik aandelen om in calls, totdat ik enkel calls langere termijn heb. Gaat de koers weer herstellen doe ik het omgekeerde.
Short ga ik enkel op de AEX als die in mijn ogen te hoog staat.
Deze strategie is riskant, maar leverde mij in 2020 50% rendement, in 2021 zelfs 160%, en in 2022 25% rendement op..
Nu 80% cash, 20% belegd conform voormelde strategie in voorall ABNAMRO, maar ook Fagron en TomTom.
Succes!
Biofoed
0
quote:

NewKidInTown schreef op 31 december 2022 12:44:

Overnemen tegen 10 p/a of een ruime 54% premie boven de huidige koers, waarom zou een eventuele gegadigde dat gaan betalen, dat is RUIM het dubbele van wat gangbaar is bij overnames.
Omdat het onmogelijk is om TT vijandig over te nemen als gevolg van de hele grote positie van de oprichters/directie die elke overname kunnen blokkeren. Waarom zou HG TT voor een “schijntje” verkopen als hij nu meer voordeel heeft en midden in de ontwikkeling van diverse trajecten zit?

En een dirty-exit door Here zonder notering, tegen een hele lage koers, goedgekeurd door HG, dus met voordeel voor HG en partners maar niet voor de “gewone” aandeelhouders, lijkt mij een juridisch gevecht zonder einde te worden en een knappe rechter die daar geen dikke compensatie voor gaat toekennen ten koste van HG met voorkennis. Dat is een heel ander traject dan terugkopen en drie jaar later doorverkopen.
Dutchy Ron
1
Tesla gebruikt TT voor speedlimits en OSM voor Maps en Google voor UI.

Er gaan steeds meer geruchten dat TT voor meer dan speed limits wordt gebruikt door Tesla

teslamotorsclub.com/tmc/threads/fsd-b...

teslamotorsclub.com/tmc/threads/fsd-b...
JustRevisited
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 31 december 2022 15:01:

Tesla gebruikt TT voor speedlimits en OSM voor Maps en Google voor UI.

Er gaan steeds meer geruchten dat TT voor meer dan speed limits wordt gebruikt door Tesla

teslamotorsclub.com/tmc/threads/fsd-b...

teslamotorsclub.com/tmc/threads/fsd-b...
Laatste AvA benoemde Goddijn Tesla als belangrijke klant.
tatje
0
quote:

JustRevisited schreef op 31 december 2022 15:15:

[...]

Laatste AvA benoemde Goddijn Tesla als belangrijke klant.
Inderdaad laatste AVA.

Dus AVA in 2022.

Harold Goddijn
China is niet echt onze markt, dat is voor de Chinezen. Dat land is zo ingericht dat we daar geen
geld mogen verdienen. Maar in Scandinavië, en Tesla is natuurlijk ook een belangrijke klant van
ons, die zie je groeien en we groeien daar ook in mee.

Jij opent een draadje, Sniklaas opent een draadje, Kid gaat er nog 1 openen.

3 lijkt me wel genoeg :-)
NewKidInTown
1
quote:

tatje schreef op 31 december 2022 16:13:

....Jij opent een draadje, Sniklaas opent een draadje, Kid gaat er nog 1 openen.

3 lijkt me wel genoeg :-)
Wees maar niet bang, bangebroek uit limburg, zie mijn bijdrage op het TWEEDE januari TT-draadje, daar ben ik heel duidelijk over draadjes.
1.147 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 53 54 55 56 57 58 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 22 mei 2024 13:54
Koers 5,560
Verschil -0,030 (-0,54%)
Hoog 5,605
Laag 5,510
Volume 74.464
Volume gemiddeld 278.895
Volume gisteren 343.110

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront