Amerikaanse aandelen « Terug naar discussie overzicht

Ballard Power

242 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 » | Laatste
nobahamas
0
5.28
+0.20 (3.94%)
Pre-market: 6.14 +0.86 (16.29%)

p.s. zomertijd in de USA; een uurtje eerder open.
[verwijderd]
0
6,14 premarket... laat je geen zand in de ogen strooien hoor. Ik weet het niet. Het gaat wel heel erg hard de laatste tijd.

Los van de fundamentele overtuiging over Ballard en plug is er toch ook veel gekte in de PPS geslopen. Het risico is dat de marketing en PR stroom ophoudt en er een stilteperiode komt, bijvoorbeeld in de vakntietijd, en dat er dan ineens een heleboel lucht uit loopt.

Iemand schreef dat Ballard gewaardeerd wordt tegen 40 keer de VERWACHTE omzet... Dat is wel heeeeel erg veel!
[verwijderd]
0
quote:

nobahamas schreef op 10 maart 2014 11:28:

p.s. zomertijd in de USA; een uurtje eerder open.
Kijk, dat is welkom, ik had dat dus weer helemaal niet in de gaten...
[verwijderd]
0
quote:

doewap schreef op 10 maart 2014 11:53:

6,14 premarket... laat je geen zand in de ogen strooien hoor. Ik weet het niet. Het gaat wel heel erg hard de laatste tijd.

Los van de fundamentele overtuiging over Ballard en plug is er toch ook veel gekte in de PPS geslopen. Het risico is dat de marketing en PR stroom ophoudt en er een stilteperiode komt, bijvoorbeeld in de vakntietijd, en dat er dan ineens een heleboel lucht uit loopt.

Iemand schreef dat Ballard gewaardeerd wordt tegen 40 keer de VERWACHTE omzet... Dat is wel heeeeel erg veel!
Bedoel je dat de omzet niet hoger is dan 15 miljoen?

gr ber
[verwijderd]
0
quote:

doewap schreef op 10 maart 2014 14:02:

Ballard en FCEL stijf bovenaan, geen Plug in top tien vandaag

www.nasdaq.com/extended-trading/prema...
He Doewap,

Als je ff tijd hebt,zou je mij ff kort kunnen toelichten waarom je BLDP nog grootser inschat dan PLUG? Het is mij nog niet helemaal duidelijk.

gr ber
[verwijderd]
0
Over tijd, he. Plug loopt voorlopig hard omdat ze een goede markt hebben gevonden. Maar Plug is een integrator van brandstofcellen. En een bijzonder goede, hoor.

Ballard heeft veel meer intellectueel eigendom op de FC techniek. En daar komt uit steeds meer hoeken vraag naar.

Dus als je het mij vraagt, op de LANGE termijn, is Ballard het best.

Eerst Plug. Ik heb 5 keer zoveel aandelen in plug als in Ballard.
[verwijderd]
0
quote:

Maximaal! schreef op 10 maart 2014 13:45:

[...]

Bedoel je dat de omzet niet hoger is dan 15 miljoen?

gr ber
Ik heb gezocht naar de post op SA maar er zijn nu zoveel artikelen, ik kan het niet vinden.

het punt van de schrijver was dat er geen enkele gebruikelijke rekenmethode is die de huidige waardering van Plug of Ballard ondersteunt. En dat is ook gewoon waar.

Wat moeten we daarmee? ieder voor zich.
[verwijderd]
0
Als we het puur over muntjes hebben denk ik dat PLUG veel eerder en sneller zijn omzet gaat genereren,dat gaat volgens mij echt vanaf nu in een stroomversnelling,100000k is straks niks meer.Dat zie ik nog niet bij BLDP en FCEL gebeuren op dezelfde termijn.Daarom vind ik ook de stijging van BLDP en FCEL erg veel.De laatste cijfers van FCEL vielen ook tegen,en men gaf ook niet aan dat het eerst volgende kwartaal veel beter zal zijn.
kortom:de situatie van PLUG vind ik heel anders op dit moment.Daarom kan PLUG ook qua koers last krijgen van de resultaten van FCEL en BLDP.

Gr ber
[verwijderd]
0
FCEL snap ik ook niet ber, met die voorsortering op een enorme verwatering van ze. Ze hebben de aandeelhouders voorgelegd een shelf filing te doen waarin de 'authorized shares' van 250 miljoen naar 450 miljoen gaat (of in die orde van grootte).
[verwijderd]
0
quote:

Maximaal! schreef op 10 maart 2014 14:28:

Daarom kan PLUG ook qua koers last krijgen van de resultaten van FCEL en BLDP.

Gr ber
De risico's van daling worden steeds groter. Zo is het altijd. Elk aspect speelt een rol. Als er 1 gaat duiken, gaan ze allemaal. Dus daarom in de gaten houden ook als je er niet in zit (FCEL voor mij en ook HYGS).
[verwijderd]
1
EN we zijn weg dames en heren
ballard gaat procentueel gezien aan de leiding, maar Plug heerst in volume. Daar komen de eerste kopers... ze rennen op de schappen af maar de voorraad is mondjesmaat... de shorts zijn niet populair, bermudas ook niet, maar de naaldhakken, ladderkousen en voorbinders vliegen werkelijk de deur uit...
[verwijderd]
0
mjmj
0
pfft niet bij te houden die lui met die naaldhakken. Ik durf de achtervolging niet in te zetten. Beetje hype achtige vormen krijgt het nu. Ik hoop nog steeds dat marique nog even langs komt om te vertellen dat die lui helemaal geen kleren aan hebben.
mjmj
0
A Marique is langs geweest in de KK maar wel met het volgende commentaar op ballard:@mjmj

Wat ik zie is dat omzet en brutowinst (gross margin) sinds 2011 flink groeit.
Is dit een jong bedrijf?
Dat kan verklaren waarom de adjusted ebitda ook sterk verbetert.
Zo doorgroeiend is over 1 á 2 jaar deze adj. ebitda. ook positief.
Dat wil nog niet zeggen dat dan ook het bedrijfsresultaat (ebit of operational result) positief is.
Pas als ook ebit positief is én hoger dan de financieringskosten is er sprake van winstgevendheid.
Kan zo te zien nog effe duren.
[verwijderd]
0
quote:

mjmj schreef op 10 maart 2014 16:33:

A Marique is langs geweest in de KK maar wel met het volgende commentaar op ballard:@mjmj

Wat ik zie is dat omzet en brutowinst (gross margin) sinds 2011 flink groeit.
Is dit een jong bedrijf?
Dat kan verklaren waarom de adjusted ebitda ook sterk verbetert.
Zo doorgroeiend is over 1 á 2 jaar deze adj. ebitda. ook positief.
Dat wil nog niet zeggen dat dan ook het bedrijfsresultaat (ebit of operational result) positief is.
Pas als ook ebit positief is én hoger dan de financieringskosten is er sprake van winstgevendheid.
Kan zo te zien nog effe duren.
Daar hebben we Marique niet voor nodig he.

Een leek kan dat googlen. Het probleem met accountants is, dat ze de ballen verstand van macro hebben. Cijferstaarders.
nobahamas
0
Ik vind het eng worden, signalen van een bubble.
Zpo rond de 5 wil ik er wel instappen maar dit wordt met te gek.
242 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
910,59  +6,38  +0,71%  10 mei
 Germany40^ 18.773,50 +0,47%
 BEL 20 4.013,33 +0,70%
 Europe50^ 5.084,27 -0,02%
 US30^ 39.507,00 0,00%
 Nasd100^ 18.156,80 0,00%
 US500^ 5.221,51 0,00%
 Japan225^ 38.190,30 0,00%
 Gold spot 2.360,72 0,00%
 EUR/USD 1,0771 0,00%
 WTI 78,28 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

Accsys +5,43%
CM.COM +2,92%
NX FILTRATION +2,63%
RANDSTAD NV +2,61%
ForFarmers +2,43%

Dalers

Kendrion -2,99%
UMG -2,95%
Alfen N.V. -2,63%
EBUSCO HOLDING -2,29%
VIVORYON THER... -1,85%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront