Heijmans « Terug naar discussie overzicht

Heijmans - Juli 2014

707 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 32 33 34 35 36 » | Laatste
bartvde
0
quote:

Broke-even schreef op 7 juli 2014 20:00:

[...]Slechte verliezer?
[Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd.]
nee hoor maar leedvermaak daar hou ik niet van, zou jij ook niet moeten willen
en zoals je ziet heeft het ook invloed op de koers van Heijmans
Guus_Geluk
0
quote:

stockexchangestaartje schreef op 8 juli 2014 09:59:

In vergelijking met BAM (-40% in twee dagen) hebben we niets te klagen, maar jammer is het wel.
Het is gewoon absurd. Het gaat om een afboeking van 75 miljoen op 2 oude projecten. Inmiddels is er in een goede week meer dan 40% van de koers af en staat het aandeel inmiddels bijna op het laagste punt van de recessie.
[verwijderd]
0
Ballast heeft nog maar een solvabiliteit van 4%. Het verlies opde A 15 is bijna net groot als de huidige waarde van het bedrijf. Verwonderd mij dat ze nog zo relatief hoog staan, maar dat zal vast komen doordat een groot deel in vaste handen is. Andere bouwbedrijven komen er nu achter dat marge boven volume beleid noodzakelijk is om te overleven. Gelukkig dat Heijmans daar al tijdje mee bezig is en zo wat meer vet op de botten heeft om eventuele tegenvallers op te kunnen vangen. Bouwaandelen worden nu in collectief verkocht. Maar goed Heijmans zal hopelijk volgende maand met de cijfers laten zien weer in stabiel vaarwater te varen. Dan zal er met een positieve outlook weinig meer nodig zijn om definitief op te stomen naar de 15.
[verwijderd]
1
[verwijderd]
0
Ook ABN Amro ziet woningverkopen toenemen

Na Rabobank, heeft ook ABN Amro zijn voorspelling voor de woningverkopen in 2014 naar boven bijgesteld.

Volgens de nieuwe prognose van de bank zullen er dit jaar 25 procent meer woningen worden verkocht. Eerder ging ABN Amro nog uit van een stijging met 15 procent.

Vorig jaar werden er volgens het Kadaster 110.094 huizen verkocht. Als de prognose van ABN Amro uitkomt, worden het er dit jaar ruim 137 duizend.

''De economie staat er toch wat beter voor dan gedacht. Daarnaast is de betaalbaarheid van koopwoningen verbeterd, als gevolg van de lage rente en de gedaalde prijzen'', verklaart Philip Bokeloh, econoom bij ABN Amro, de opwaartse bijstelling.

Restschulden

De huizenmarkt krijgt volgens hem ook een impuls van meer politieke duidelijkheid over het beleid op de woningmarkt. Het groeiend aantal huishoudens met restschulden na de verkoop van hun woning blijft echter voor een domper zorgen.

Rabobank, de grootste hypotheekverstrekker in Nederland, stelde zijn raming voor het aantal verkochte woningen in 2014 eerder dit jaar al naar boven bij naar 130.000 tot 140.000.

Bron: nu.nl
Bonus aanbieding
0
quote:

Guus_Geluk schreef op 8 juli 2014 10:45:

[...]

Het is gewoon absurd. Het gaat om een afboeking van 75 miljoen op 2 oude projecten. Inmiddels is er in een goede week meer dan 40% van de koers af en staat het aandeel inmiddels bijna op het laagste punt van de recessie.

Het gaat niet om de afboeking maar om de communicatie (tijdstip/wijze). Desalniettemin is je constatering laagste punt interessant. Toch wacht ik op stabilisatie voor ik BAM koop.
ABC1234
0
Toch gaat Heijmans er vandaag weer hard af. Relatief harder dan BAM zelfs.
Heeft iemand enig idee waar dit gaat stoppen? Gaan we helemaal terug naar de 10-11? Of blijven we hangen op de bodem van 12.00 van een tijdje terug.

Ik zou eigenlijk bij willen kopen maar vraag me af of we niet nog verder door het putje gaan. Ik vind sowieso de koersreactie erg overdreven aangezien in mijn beleving Heijmans door het marge boven volumebeleid in niets lijkt op BAM...
bakkie koffie
0
"Toch gaat Heijmans er vandaag weer hard af. Relatief harder dan BAM zelfs"

bam nu min 7% en Heijmans nu -4%
hoezo dan nu relatief harder
[verwijderd]
0
Imo komt deze daling bij Heijmans enkel en alleen door mensen die momenteel alle bouwaandelen eruit gooien, dan wel mensen die Heijmans verkopen om te kunnen middelen bij BAM.

Ik neig wederom naar bijkopen op deze niveaus. Bij de vorige daling van eind mei had ik overigens al aardig wat uitgebreid op 12,06 dus even zien of ik dat nu weer ga doen. Ben sowieso voornemens om het allemaal wat verder af te dekken met een putje. Dat voorkomt een hoop nare verrassingen, tegen een relatief gering bedrag.
ABC1234
0
Ik heb een redelijke positie in Turbo Long 11,02.
Ik zat vrij safe vorige week maar nu begin ik me toch langzaam een beetje zorgen te maken.

Morgen maar eens even afwachten.... Hopelijk is het "bouwputje" nu wel een beetje leeg..
[verwijderd]
0
Ik heb net de koers 'gestut' met een aankoopje rond de 12,03
RSI schuurt de rode lijn met de waarde 30 en williams%r nu ook op -100 dus eens even zien of dit een goed moment is geweest.
[verwijderd]
0
quote:

stockexchangestaartje schreef op 8 juli 2014 16:52:

Ik heb net de koers 'gestut' met een aankoopje rond de 12,03
RSI schuurt de rode lijn met de waarde 30 en williams%r nu ook op -100 dus eens even zien of dit een goed moment is geweest.
Normaal gesproken wordt ie nog even onder de 12 geduwd. Zo gaat het al een aantal jaar met Heijmans.
ABC1234
0
Grote vraag wat er nu gaat gebeuren. Vanaf morgen weer een rebound up, of helemaal naar beneden..
[verwijderd]
0
Ik heb geen glazen bol, maar verwacht wel binnen enkele dagen weer een beweging terug richting het 50 daags gemiddelde dat nu op 12,77 ligt. Candlestick is onder de onderste bollinger band doorgeschoten wat icm de andere indicatoren en het fundamentele plaatje niet zou moeten blijven voortduren.
Brokie Even
0
Ik vind het tot nu toe allemaal wel komisch. Pas als Heijmans ook nog lijken uit de kast gaat trekken, dan wordt het naar... Maar volgens mij valt dat allemaal reuze mee. Als ik nog flink onder de 11,70 gaat koop ie waatschijnlijk nog wel bij ook. :=D
[verwijderd]
0
Heijmans krijgt ook rake klappen, dit dankzij BAM.
18 juni verhoogde Rabobank haar koersdoel Heijmans.
De Rabomannen zijn ook de weg kwijt.

AMSTERDAM (AFN) - Rabobank heeft zijn beleggingsadvies voor Heijmans verhoogd van hold naar buy en stelt het koersdoel met 1 euro opwaarts bij tot 15 euro. De bank handhaaft het hold-advies voor BAM met een koersdoel van 3,80 euro en introduceerde taxaties voor Ballast Nedam, waarvoor nog geen advies geldt.
Rabo constateert dat de Nederlandse bouw- en huizenmarkt geleidelijk herstelt, maar voegt daar aan toe dat het nog tot de tweede helft van volgend jaar zal duren voordat de opgaande lijn resulteert in betere resultaten.
De bank besloot tot de adviesverhoging voor Heijmans omdat dat bedrijf ,,de crisis niet heeft verwaarloosd''. Rabo wijst op de wijzigingen in de manier waarop Heijmans werkt en op de nadruk op innovatie. Bij BAM wil Rabo eerst meer bewijs zien dat het bedrijf probleemprojecten uit het verleden onder controle heeft. Omdat Rabo betrokken is bij een mogelijke kapitaalverhoging bij Ballast Nedam heeft de bank geen advies voor de bouwer.
Rond 14.35 uur noteerde Heijmans 0,9 procent hoger op 12,82 euro.
707 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 32 33 34 35 36 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 17,440
Verschil +0,480 (+2,83%)
Hoog 17,560
Laag 17,040
Volume 73.342
Volume gemiddeld 116.059
Volume gisteren 111.638

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront