Heijmans « Terug naar discussie overzicht

Heijmans - Juli 2014

707 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 32 33 34 35 36 » | Laatste
ABC1234
0
Iedere dag eindigen we met een mooie upswing maar de volgende ochtend lijkt al die positiviteit er elke keer weer uit.
Gezien het huidige sentiment zou een dagje stabiliseren morgen al geweldig zijn.
Nadat iedereen dan in het weekend heeft ingezien dat deze daling buitenproportioneel is kunne we vanaf maandag dan up!
Bonus aanbieding
0
quote:

bartvde schreef op 10 juli 2014 11:55:

[...]
ja je vond het toch zo lachen bij BAM? Zie hier de effecten.
Dat ik dergelijke woorden zou hebben gebruikt kan ik mij niet voorstellen. Wel ben ik van mening dat de koersval voorzienbaar was, maar dit is wel meer dan ik van te voren zou hebben gedacht.
[verwijderd]
0
quote:

ABC1234 schreef op 10 juli 2014 18:12:

Iedere dag eindigen we met een mooie upswing maar de volgende ochtend lijkt al die positiviteit er elke keer weer uit.
Gezien het huidige sentiment zou een dagje stabiliseren morgen al geweldig zijn.
Nadat iedereen dan in het weekend heeft ingezien dat deze daling buitenproportioneel is kunne we vanaf maandag dan up!

Dat zou een terechte ontwikkeling zijn.
aandeeltje!
0
quote:

bartvde schreef op 10 juli 2014 15:16:

inderdaad en die onzekerheid wil ik eerlijk gezegd niet meer hebben, ik sluit niet uit dat er bij BAM nog meer gaat tegenzitten. Niet voor niks zijn de meeste koersdoelen rond de huidige koers, er valt niet heel veel aan herstel te halen denk ik.
Het laatste wat interessant is, zijn de koersdoelen. Die zijn allemaal aangepast op grond van de waarschuwing, maar er ontbreekt nog wel wat info die uit de publicatie van de cijfers zullen blijken, de analisten konden niet anders dan naar beneden bijstellen....
ABC1234
0
Europese beurzen gaan licht hoger openen. Zou het nu eindelijk een zwarte/lichtgroene dag worden voor Heijmans?
De indicatieve opening van "slechts" -2% geeft hoop!
[verwijderd]
0
Ik zou wel willen blijven bijkopen, maar het is nu wel even genoeg denk ik. Volgens mij zit ik nog aardig goed met een gemiddelde aankoopkoers van 9,71.
[verwijderd]
0
Ja er wordt lekker gekocht nu. 10.000 stuks alweer in de eerste 5 minuten.
Het voordeel van zo'n daling is dat je daarna weer lekker kan stijgen. :)
[verwijderd]
0
Ik zie toch nog een verdere daling tot de steun 10.8 eerst ff een lagere top zetten, vanaf sept omhoog
ABC1234
0
Misschien volgende week als de AEX echt gaat corrigeren. Maar waarom 10.8?
Er ligt ook nog een steun op 11.07 in mijn beleving..
[verwijderd]
0
quote:

The Matador schreef op 11 juli 2014 09:19:

Ik zie toch nog een verdere daling tot de steun 10.8 eerst ff een lagere top zetten, vanaf sept omhoog
Ik zie een daling die nergens op gebaseerd is. De koers zou op 15 euro moeten staan nu. De positie van Heijmans wordt alleen maar sterker door het nieuws van afgelopen weken. Ik denk niet dat er veel nodig is om weer flink te gaan stijgen nu. Een positief berichtje vanuit Heijmans zou leuk zijn.
ABC1234
0
Klopt, maar dat sentiment is toch wel aardig ingeprijst nu.
Tot de low van 11.16 gisteren waren we 16% gedaald. Op basis van sentiment terwijl er fundamenteel niets aan de hand is.
Vandaag sluiten boven de 11.6 zou mij de bevestiging geven dat dit een nieuwe LT-bodem is:)
[verwijderd]
0
En we hadden al een daling achter de rug. Totaal zijn we 30% gedaald sinds de top van 14.47, terwijl het fundamentele plaatje alleen maar verbeterd is. De orderportefeuille raakt weer flink gevuld en de markt waarin Heijmans opereert trekt aan.

De huidige problemen bij BAM en Ballast Nedam zijn puur te wijten aan inschattingsfouten bij de bedrijven zelf. Ze zijn onzorgvuldig geweest bij het aannemen van opdrachten. Heijmans geeft al jaren aan een ander beleid te voeren en geen projecten te willen kopen. Nu de markt aantrekt gaan ze daar zeker van profiteren, terwijl de andere bedrijven eerst nog met een rugtas vol met probleemprojecten zitten.
ABC1234
0
Ik denk dat het probleem hem zit in dat er veel beleggers een gemiddeld aankoopkoers onder de 12 hebben/hadden. Met de onzekerheid in de sector zijn er afgelopen week gigantisch veel beleggers die hun "winst" hebben genomen en wachten tot rustigere tijden.

Ik denk persoonlijk dat we moeten hopen dat de AEX nog een reboundje naar 408-409 maakt alvorens naar 396 terug te zakken. Dat zou namelijk de tijd creeren die nodig is om de rust binnen de sector enigszins terug te laten keren. Wanneer de AEX dan gaat corrigeren gaat de bouw niet zo hard mee.
Brokie Even
0
Zo, straks weer flink wat paticuliertjes afgeschud. Dan kunnen de grote mannen weer voor een prikkie instappen. Het blijft een leuk spelletje. :P
ABC1234
0
Zou dit koersreactie veroorzaken?
Volume laag omdat de paniek weg is, of volume laag omdat het vrijdag is.

Als de AEX de correctie naar 396 achter de rug heeft en we staan nog op dit niveau, koop ik bij.
ABC1234
0
quote:

stockexchangestaartje schreef op 9 juli 2014 14:59:

Technisch is het echt zwaar oversold nu en ook fundamenteel is er geen reden om lager te gaan. Ik verwacht dat de 11,60 van vanmorgen tot een nieuwe langetermijn bodem is verworden. Maar we moeten niet vergeten dat bij (nieuwe) paniek bij de andere bouwers ook Heijmans tijdelijk meegesleurd kan worden in het koersgeweld en negatieve sentiment. Voor nu is een beweging boven de 13,20 nodig om de dalende toppenlijn vanaf februari te gaan breken. Deze was eigenlijk al opwaarts doorbroken maar met deze huidige daling is er een nieuwe (vijfde) top bijkgeomen. 31 juli ligt deze dalende toppenlijn op de 13 en 1 september op de 12 euro. Na de zomer verwacht ik nog steeds een beweging naar 15 - 17,50 euro.

Wie weet sluiten we boven de 11.60 en kunnen we dit als nieuwe steun gaan hanteren?
707 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 32 33 34 35 36 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 mei 2024 17:35
Koers 17,400
Verschil +0,360 (+2,11%)
Hoog 17,500
Laag 17,000
Volume 135.069
Volume gemiddeld 133.444
Volume gisteren 46.485

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront