Heijmans « Terug naar discussie overzicht

Heijmans - Juli 2014

707 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 32 33 34 35 36 » | Laatste
[verwijderd]
0
voor wat het waard is:

Fitch positiever over Nederland

Nederland houdt de hoogste status AAA bij kredietbeoordelaar Fitch. Het bureau is positiever over de Nederlandse economie en stelde het vooruitzicht bij van negatief naar stabiel.

De verwachting is aangepast omdat de Nederlandse economie sneller uit het dal klimt dan Fitch bij de vorige beoordeling had verwacht. De overheidsfinanciën zijn verbeterd en de banken staan er beter voor. Verder noemt Fitch vooral de aantrekkende huizenmarkt. De bodem van de huizenmarkt werd volgens de beoordelaar vorig jaar bereikt, een jaar eerder dan het bureau had voorzien.

Ook het consumentenvertrouwen stijgt sneller dan verwacht en huishoudens geven weer meer geld uit. Fitch gaat er vanuit dat die trend zich voortzet en komt daarom tot een positievere verwachting voor de toekomst. Nederland raakte vorig jaar bij een andere kredietbeoordelaar, S&P, de hoogste status kwijt.
[verwijderd]
0
Zo dat is geen kattepis. Hier de hele tekst:

Miljardenfusie in bouwbranche VS

Gepubliceerd op 13 jul 2014 om 19:51 | Views: 816 | Onderwerpen: Verenigde Staten
Artikel
Reacties

LOS ANGELES (AFN) - Het Amerikaanse architecten- en ingenieursconcern Aecom neemt branchegenoot URS over voor 6 miljard dollar (4,4 miljard euro), inclusief schulden. De twee bedrijven hebben daarover een akkoord bereikt, zo werd zondag gemeld. De overnamesom wordt deels voldaan in contanten en deels in eigen aandelen.

Door de fusie ontstaat een bouwconcern met 95.000 werknemers in 95 landen en een jaaromzet van zo'n 19 miljard dollar. Daarmee wordt het een van de grootste spelers in die markt wereldwijd. Door samen verder te gaan verwachten Aecom en URS jaarlijkse kostenbesparingen te behalen die oplopen tot 250 miljoen dollar in 2016.
[verwijderd]
0
Als ze ook in Nederland meer vaste voet aan wal willen krijgen weet ik nog wel een mooi hapklaar brokje voor ze..
[verwijderd]
0
Heb je er vertrouwen in Matador dat we de bodem hebben gezien in de rampweek van vorige week dan?
Vorige week dacht je namelijk nog dat we terug naar 10.8 zouden gaan..

Ik hoop deze week op een beweging richting het 50-daags gemiddelde (12,64)
bartvde
0
quote:

The Matador schreef op 14 juli 2014 09:06:

Nog ff 1300 binnengehaald op 11.63 ben weer helemaal terug
gedurfd, ik durf niks bij te kopen tot ik de Q2 cijfers gezien heb
[verwijderd]
0
Ga ik idd nog steeds vanuit, na vorige week de snelle up tick kan het ook zo zijn dat er een snel herstel komt gaat het verder naar beneden middel ik weer bij, de cijfers zullen matig zijn dat is niets nieuws, de outlook is van meer waarde waardoor de koers een boost kan krijgen
tokajo
0
Even een overdenking:
Oranjewoud heeft helemaal geen last van de dreun van de bouwers.
Maar dit bedrijf is in principe ook bezig met integraal projectmanagement, en Strukton is toch genoemd als partner van Ballast Nedam in dat A15 project, dus die moet dan toch ook even een vuiltje te verwerken hebben.
Dus ik denk dat de klap daar nog moet komen, of de toekomst voor Heijmans kan wel eens heel donkergroen zijn als bljkt dat er nog goed geld te verdienen is aan dergelijke projecten.
[verwijderd]
0
we zullen het zien en er is een gezegde in Rotjeknor beter te duur dan niet te koop
[verwijderd]
0
De cijfers zullen inderdaad niet geweldig zijn nee. Maar ik ben wel benieuwd wat de markt nu eigenlijk "verwacht". In mijn beleving is het economische herstel verder gevorders sinds jaarcijfers, het consumentenvertrouwen gestegen, de huizenmarkt aangetrokken en toch staan we nu al 15-20% lager dan toen.

Allemaal door aanwijsbare redenen (gezonde correctie, winstwaarschuwing BAM) maar in vraag me af wat voor soort cijfers er nu ingeprijsd zitten. Zal de koers bij matige cijfers en een positieve uitlook omhoog schieten of juist naar beneden gaan. Ik heb werkelijk waar geen idee. Het enige dat ik weet is dat Heijmans van alle bouwers er veruit het beste voorstaat en dat dit LT geld moet gaan opleveren...
[verwijderd]
0
Wat ik wel moet melden is dat ik wel een kleinere positie aanhoud dan voorheen om van een eventuele correctie te kunnen profiteren, maar dit is meer veiligheid had er namelijk iets te veel
bartvde
0
quote:

tokajo schreef op 14 juli 2014 09:22:

Oranjewoud heeft helemaal geen last van de dreun van de bouwers.
Er is bijna geen free float in Oranjewoud, niet vergelijkbaar
[verwijderd]
0
bartvde
0
quote:

The Matador schreef op 14 juli 2014 09:39:

Een verwachting zonder negatieve verrassingen zal al een boost kunnen geven
yep maar andersom ook, ik durf mijn hand niet in het vuur te steken dat er geen tegenvallers zijn bij Heijmans
[verwijderd]
0
Als het goed is zijn er net zoveel tegenvallers als bij andere partijen.
Het grote verschil tussen BAM/Ballast en Heijmans in mijn beleving is dat bij Heijmans er marge is voor tegenvallers. Daardoor zal het niet (zo snel) gebeuren dat Heijmans uiteindelijk verliezen moet schrijven op projecten.

Kijk alleen al naar de Westfrisiaweg (ik heb de concrete cijfers niet paraat) waar Heijmans voor 209 miljoen inschreef en BAM voor 170.
Dat is 15% meer. Daar zit nu juist die ruimte voor tegenvallers.
voda
0
PERSBERICHT: Heijmans ontvangt definitieve gunning nieuwe huisvesting Eurojust
Heijmans gaat in opdracht van het Rijksvastgoedbedrijf de realisatie van
de nieuwe huisvesting van 'New Premises Eurojust' in Den Haag
realiseren. De definitieve gunning is vandaag bekend gemaakt. De
opdracht betreft een geïntegreerd contract (build en maintain) voor
het bouwen en onderhouden van een kantoor, parkeergarage en landschap.
Heijmans draagt zorg voor zowel alle bouwkundige, installatietechnische
als civiele voorzieningen. Met de opdracht is een waarde van circa EUR
105 miljoen gemoeid.

Eurojust is een Europees orgaan voor justitiële samenwerking en
sinds de oprichting in 2002 in Den Haag gevestigd. Het build en maintain
contract loopt 15 jaar met een optie tot vijf jaar verlenging. Het
kantoor heeft een bruto vloeroppervlak van 18.550 m2 en een drie-laagse
ondergrondse parkeergarage. De realisatie vindt plaats in de periode van
2014 tot en met 2016.

Over Heijmans

Heijmans is een beursgenoteerde onderneming die de activiteiten op het
gebied van vastgoed, woningbouw, utiliteit, wegen en civiel combineert.
Heijmans is actief in Nederland, België en Duitsland. Door te
sturen op een integrale aanpak en kwaliteit van de uitvoering bieden we
toegevoegde waarde voor onze klanten. Heijmans realiseert integrale,
innovatieve projecten voor grote klanten als bedrijven en overheden en
woningen voor beleggers en woonconsumenten. Met ruim 7.400 medewerkers
en in 2013 EUR 2,1 miljard omzet, bouwen we aan de ruimtelijke contouren
van morgen.

Voor meer informatie / niet voor publicatie:

Pers

Lonneke Wijnhoven

Communicatie

+31 73 543 52 17

lwijnhoven@heijmans.nl

Analisten

Frank Heerens

Investor Relations

+31 73 543 52 17

fheerens@heijmans.nl

This announcement is distributed by NASDAQ OMX Corporate Solutions on
behalf of NASDAQ OMX Corporate Solutions clients.

The issuer of this announcement warrants that they are solely
responsible for the content, accuracy and originality of the information
contained therein.

Source: Heijmans NV via Globenewswire

HUG#1821911


www.heijmans.nl

707 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 32 33 34 35 36 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 4 jun 2024 17:37
Koers 20,000
Verschil -0,200 (-0,99%)
Hoog 20,250
Laag 19,760
Volume 74.530
Volume gemiddeld 125.950
Volume gisteren 60.806

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront