Heijmans « Terug naar discussie overzicht

Heijmans - Juli 2014

707 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 32 33 34 35 36 » | Laatste
[verwijderd]
0
Nou niet zozeer de RABO mannen zijn de weg kwijt, als wel de beleggers die uit blinde paniek alle aandelen dumpen uit angst voor een BAM scenario.
Koop dan gewoon een putje om de boel af te dekken.
[verwijderd]
0
quote:

gretig schreef op 8 juli 2014 19:22:

Heijmans krijgt ook rake klappen, dit dankzij BAM.
18 juni verhoogde Rabobank haar koersdoel Heijmans.
De Rabomannen zijn ook de weg kwijt.

AMSTERDAM (AFN) - Rabobank heeft zijn beleggingsadvies voor Heijmans verhoogd van hold naar buy en stelt het koersdoel met 1 euro opwaarts bij tot 15 euro. De bank handhaaft het hold-advies voor BAM met een koersdoel van 3,80 euro en introduceerde taxaties voor Ballast Nedam, waarvoor nog geen advies geldt.
Rabo constateert dat de Nederlandse bouw- en huizenmarkt geleidelijk herstelt, maar voegt daar aan toe dat het nog tot de tweede helft van volgend jaar zal duren voordat de opgaande lijn resulteert in betere resultaten.
De bank besloot tot de adviesverhoging voor Heijmans omdat dat bedrijf ,,de crisis niet heeft verwaarloosd''. Rabo wijst op de wijzigingen in de manier waarop Heijmans werkt en op de nadruk op innovatie. Bij BAM wil Rabo eerst meer bewijs zien dat het bedrijf probleemprojecten uit het verleden onder controle heeft. Omdat Rabo betrokken is bij een mogelijke kapitaalverhoging bij Ballast Nedam heeft de bank geen advies voor de bouwer.
Rond 14.35 uur noteerde Heijmans 0,9 procent hoger op 12,82 euro.
die rabo mannen hebben voorkennis of ze gebruiken toch wel epo, zelden iets goeds dus.
[verwijderd]
0
Op naar de volgende steun dus met het sentiment van een negatieve markt richting de 10 koersdoel bam van ing verlaagt en nu maar hopen dat Heijmans geen verrassingen in petto heeft , negatieve wel te verstaan
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
Door het geklooi bij Bam is het resultaat dat de adviezen voor dit aandeel 40 procent lager liggen dan de vorige schatting, dat trekt de sector omlaag< Heijmans zal hierin helaas meegaan tot het tegendeel bewezen word bij de cijfertjes
ABC1234
0
Belangrijk om nu te stabiliseren. Ik heb het idee dat de grootste schrik onder beleggers er wel uit is en dat diegenen die uit de bouwaandelen wilden stappen er allemaal wel uit zijn.
Hopen op stabilisatie rond de 12-12.5 tot augustus en dan na goede cijfers (solvabiliteit, orderportefeuille, outlook en wellicht een extra bevestiging dat Heijmans haar projecten wel onder controle heeft) staat niets meer in de weg om richting de 14-15 te bewegen...
Bennyboy
0
quote:

ABC1234 schreef op 9 juli 2014 09:53:

Belangrijk om nu te stabiliseren. Ik heb het idee dat de grootste schrik onder beleggers er wel uit is en dat diegenen die uit de bouwaandelen wilden stappen er allemaal wel uit zijn.
Hopen op stabilisatie rond de 12-12.5 tot augustus en dan na goede cijfers (solvabiliteit, orderportefeuille, outlook en wellicht een extra bevestiging dat Heijmans haar projecten wel onder controle heeft) staat niets meer in de weg om richting de 14-15 te bewegen...
Mee eens, Heijmans hoeft van mij nu ook niet te reageren op de problemen bij de andere bouwers, of te verdedigen.. Laten we " rustig" de halfjaarcijfers afwachten.
Heijmans is een relatief kleine bouwer, veel kennis en innovatie, transparant , en maakt duidelijke keuzes in de projecten waar ze op inschrijven. Marge boven volume! De komende jaren kan er veel gebouwd worden, maar geld verdienen is een andere discipline.
ABC1234
0
Toch zou het wel heel lekker zijn als er een beetje goed nieuws naar buiten komt. Zijn er binnenkort nog grote projecten te vergeven? BAM zakt alleen maar verder weg nu ook de bankconvenanten in gevaar komen.
Hopelijk zien beleggers dit als een BAM-specifiek iets en niet sectorgerelateerd. Gezien de goede solvabiliteit van Heijmans is dit iets wat in mijn ogen nooit bij Heijmans een probleem kan gaan vormen. Het is echter wel te hopen dat we de bodem nu zo'n beetje gezien hebben..
[verwijderd]
0
Waar rook is is vuur en na de 2 andere miskleuners is iedereen ff voorzichtig wachten op de cijfers dus
NabeursInfoCorrectKaderen
0
Ik hoopte vanmorgen nog dat mijn verdubbeling precies op het laagste punt zou zijn. Het lijkt er nu op dat er toch nog wat bange verkopers zijn.

Als de koers nog lager gaat koop ik nog meer bij. Mijn eerste aankoop was op 9,27 euro.
Guus_Geluk
0
quote:

bartvde schreef op 9 juli 2014 11:59:

de stukken Heijmans worden steeds goedkoper
Het kan ook niet zo zijn dat alle Nederlandse bouwbedrijven verlies aan het maken zijn en dat Heijmans dikke winsten maakt. Of misschien wel maar het sentiment zal Heijmans ook meetrekken. Zie ook Ballast, daar is ook al een boel van de koers af.
[verwijderd]
0
quote:

Guus_Geluk schreef op 9 juli 2014 12:08:

[...]

Het kan ook niet zo zijn dat alle Nederlandse bouwbedrijven verlies aan het maken zijn en dat Heijmans dikke winsten maakt. Of misschien wel maar het sentiment zal Heijmans ook meetrekken. Zie ook Ballast, daar is ook al een boel van de koers af.
Natuurlijk Guus.
Bennyboy
0
quote:

Guus_Geluk schreef op 9 juli 2014 12:08:

[...]

Het kan ook niet zo zijn dat alle Nederlandse bouwbedrijven verlies aan het maken zijn en dat Heijmans dikke winsten maakt. Of misschien wel maar het sentiment zal Heijmans ook meetrekken. Zie ook Ballast, daar is ook al een boel van de koers af.
VWS heeft vorig jaar prima cijfers laten zien, dus het is niet allemaal kommer en kwel. En kijk eens naar de Duitse en Engelse bouwers.
bartvde
0
quote:

ABC1234 schreef op 9 juli 2014 12:49:

Tot hoever gaan we omlaag? Any thoughts:)
ik verwacht niet lager dan 11
[verwijderd]
0
Tja, je zag het al een beetje aankomen. Is al een half jaar aankloten met de koers. Hoop maar niet dat dit een kwestie voorkennis is.
[verwijderd]
1
RSI nu op een schamele 17 punten. Alleen in september vorig jaar stond de RSI nog even 4 punten lager. Toen we aan de vooravond van de stijging vanaf 7 euro stonden.
Momentum op niveaus van voorjaar 2012 toen de koers een alltime low van 5,25 euro noteerde. Duidelijk dus dat we in een paniekverkoopgolf zitten die op niets anders is gebaseerd dan angst en het plaatje technische zeer oversold maakt. Op zich wel een mooi uitgangspunt om hernieuwd momentum op te bouwen. Maar dat is dan ook het enigste positieve dat ik hieruit kan ontdekken.

BAM en Ballast staan er momenteel compleet anders (beroerder) voor dan Heijmans. Ballast met een solvabiliteit van 4% en een aangekondigde emissie die zeer waarschijnlijk too little to late zal zijn. En ook BAM die geen al te hoge solvabiliteit heeft en bankconvenanten dreigt te gaan schenden.

Helaas is de angst voor bedrijven uit deze sector nu zo groot dat men het als reden ziet om ook Heijmans te verkopen.
Eigenlijk pure discriminatie. Ik vind dat je bedrijven moet beoordelen op hun prestaties en niet op hun afkomst. Waar kan ik mij melden voor deze racistische verkoophandelingen die nu het onschuldige Heijmans treffen? ;)
ABC1234
0
Wat dat betreft is het wel vervelend dat het nog zo "lang" duurt voordat de cijfers komen. Het volume vandaag is wel weer "normaal" wat mij de hoop geeft dat de verkoopgolf voorbij is maar het nu vooral ontbreekt aan beleggers die in durven te stappen waardoor die paar verkopers direct voor verkoopdruk zorgen.

Vorige week leek niets de opmars terug naar 14 in de weg te staan, BAM komt met een winstwaarschuwing en direct zijn alle Heijmans-beleggers in paniek. Het is en blijft een onvoorpelbaar zootje ongeregeld, die beleggers..
707 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 32 33 34 35 36 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 mei 2024 17:35
Koers 17,400
Verschil +0,360 (+2,11%)
Hoog 17,500
Laag 17,000
Volume 135.069
Volume gemiddeld 133.444
Volume gisteren 46.485

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront