SBM Offshore « Terug naar discussie overzicht

SBM Offshore - on topic - september 2016

395 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 » | Laatste
Chela
0
quote:

AdrianaRich schreef op 5 september 2016 15:19:

Over het stukje tekst 'van' Chela :D

Een heel vreemd stukje tekst. Hoe ik het ook lees en herlees, ik zie daarin feitelijk staan, dat het SBMO extra moeilijk wordt gemaakt.

Zijn dit twee Braziliaanse ministeries die elkaar dwars zitten?

Van pijnmomentje naar leermomentje naar [i]groeimoment[i] !!!
Je komt denk ik in de buurt :-).
Wel eens gehoord van competentiestrijd?
[verwijderd]
0
quote:

Chela schreef op 5 september 2016 15:32:

[...]
Je komt denk ik in de buurt :-).
Wel eens gehoord van competentiestrijd?
Ja. 'Competentiestrijd' is, gek genoeg, niet de strijd over wie iets het beste kan, maar wie ergens toe bevoegd is .

Zal wat zijn, daar in Brazilië.

Voor de 'bewijs dat eens' behoeftigen ;P
nl.wiktionary.org/wiki/competentiestrijd

:D
Chela
0
quote:

AdrianaRich schreef op 5 september 2016 15:19:

..
Of is er sprake van overname door Shell, van Petrobras? Weten we dat nog niet helemaal?
Haha, dat gaat niet gebeuren:
1. Petrobras is als staatsolie-en gasbedrijf een instituut in Brazilië
2. Shell had zich al bijna verslikt in de overname van BG (met redelijk wat belangen in de Braziliaanse offshore) en moet voorlopig assets verkopen om schulden af te lossen.

Mocht het toch zover komen, dan verplicht ik mij de helft van Kostunrix' teenslipper voor mijn rekening te nemen :-)
Dutchtenor
0
quote:

Chela schreef op 5 september 2016 16:13:

[...]
Mocht het toch zover komen, dan verplicht ik mij de helft van Kostunrix' teenslipper voor mijn rekening te nemen :-)
Om het jou makkelijk te maken -en onder de strikte voorwaarde van correcte bereiding (en goedkeuring door verschillende instanties)- wil ik daar wel weer de helft van consumeren.
[verwijderd]
0
Hahahahaaa !!!!!!!!!

Mensen, dan lever ik het zoutvaatje erbij ;P

I'll make you eat your words...maar dan wel heerlijk gekruid :D
Kostunrix
0
quote:

Dutchtenor schreef op 5 september 2016 16:22:

[...]
Om het jou makkelijk te maken -en onder de strikte voorwaarde van correcte bereiding (en goedkeuring door verschillende instanties)- wil ik daar wel weer de helft van consumeren.
Ik begin onmiddellijk met het uitbreiden van mijn long-positie in Shell om zodoende meer stemrecht te krijgen ;-)
[verwijderd]
0
m.youtube.com/watch?v=ZN4g9nBnb60

Hedenavond kunnen de teenslippers versneden worden

Wie het verhaal het eerst uit heeft mag het samenvatten
Eerst ondertitelen (cc) dan vertalen

Naar Ruud, Frankrijk

Have fun

KC
Chela
0
quote:

Kostunrix schreef op 5 september 2016 17:12:

[...]

Ik begin onmiddellijk met het uitbreiden van mijn long-positie in Shell om zodoende meer stemrecht te krijgen ;-)
Ben niet zo van de complottheorieën à la Adriana maar nu bekruipt mij toch het gevoel dat hier een kool gestoofd wordt.
Zal m'n zorgpolis eens natrekken :-)
Chela
0
quote:

knife catcher schreef op 5 september 2016 17:33:

..
Wie het verhaal het eerst uit heeft mag het samenvatten
Eerst ondertitelen (cc) dan vertalen

Naar Ruud, Frankrijk

Have fun

KC
Ze krijgen het daar met de paplepel ingegoten.
Wie wil deze twee minuten even vertalen?
De ondertiteling heb ik al verzorgd.

www.youtube.com/watch?v=O3v3wtoYpA0
[verwijderd]
0
quote:

Chela schreef op 5 september 2016 18:20:

[...]
Ze krijgen het daar met de paplepel ingegoten.
Wie wil deze twee minuten even vertalen?
De ondertiteling heb ik al verzorgd.

www.youtube.com/watch?v=O3v3wtoYpA0
Vertalen kun je gewoon aanklikken, of het nu bengaals of engels is maakt niet uit;-)
[verwijderd]
0
@ Chela....Zelfs ik ben niet zo van die complottheorieën...maar wel van goed dóórdenken...en dan soms aannemen, soms ook niet ;D

@knife catcher...en Chela : wie kan dié ondertiteling nou snappen? Ik kan er geen kaas van maken, hoewel ik normaal goed ben in mijn talen...

Hmmm. Tijd om Portugees te leren dus ;D

'Wie geen pad ziet, moet zich een weg banen ' (ikzelf :D)
Chela
0
quote:

AdrianaRich schreef op 5 september 2016 18:28:

Ik kan er geen kaas chocola van maken, hoewel ik normaal goed ben in mijn talen...

Hmmm. Tijd om Portugees Nederlands te leren dus ;D

'Wie geen pad ziet, moet zich een weg banen ' (ikzelf :D)
Oké, oké, nu maar weer on-topic dan.
matad
0
[quote alias=Ferdo id=9559634 date=201609020932]
wat een apenland is dat brazilie ook
[/quote

Leeft u in de omgekeerde wereld?
Wie koopt er in hemelsnaam om en wie is er eigenaar ? U toch.
matad
0
quote:

knife catcher schreef op 2 september 2016 10:03:

Pm heeft op 10,50 zijn positie short uitgebreid,zal veel dagen een bruinebroek gehad hebben,laat hem nu een beetje blij zijn

10.30 was mooi om in te stappen of short te dekken

voor de rekenaars: 15 miljard verlies voor petrobras als sbm de boten loskoppelt.

ze gaan het boor petrobras echt wel oplossen

Verbaast me dat u onder uw bureau vandaan bent gekomen toen u daar, dacht vorige week, lachend onderdook op mijn opmerking dat SBM nog geen vijf euro waard is en je enkel uit dit aandeel moest zien te komen.
Meerdere overwegingen om weg te komen heb ik begin augustus opgesomd.
Vandaag even met de olie omhoog daarna op weg naar de vijf euro. Langzaam doch geheid.
Met vriendelijke groet en sterkte met u illusie.
matad
0
quote:

Ruud, Frankrijk schreef op 2 september 2016 15:45:

[...]
Ze hebben tot nu to slechts minder dan 6% gekocht en ze hebben geen verplichting om door te gaan.
Wie weet stoppen ze eerdaags, al is het wel relatief goedkoop inkopen nu.

Wat glibberigheid betreft denk ik, dat ik, met 30 jaar werken op vijf continenten, voor elk verhaal van jou er wel een tegenover kan zetten :-).

's Lands wijs, 's lands eer.
Waar we mee moeten leven is dat wij, in de westerse beschaving, het nodig vinden om alle anderen te vertellen hoe het moet. Wat wij corruptie noemen gaat in die landen onder een andere noemer en is daar volkomen acceptabel in de maatschappij.
Excessen, zoals nu in Malaisia, komen niet zo gek vaak voor.
Zonder smeerolie kom je nergens.

Het zal voor de westerse wereld nog niet meevallen om die corruptie, wat in principe in niet westerse landen een eeuwenoude traditie is, volledig uit te bannen.
Ik ben daar in principe wel voor, maar als dat uitloopt op instabiele situaties waarin niets meer werkt, dan zou ik ervoor kiezen om onze arrogante denkwijze even opzij te schuiven om dan toch maar gewoon smeerolie te gebruiken.

Ze zijn best inventief, die niet westersen, en ze vinden ons maar rare typetjes. Ze praten je naar de mond en doen verder toch gewoon wat ze zelf denken dat goed gaat.
Wij hebben nog steeds veel te veel te leren :-)

Have fun
Welke scholen hebt u gevolgd om in een adem te beweren dat:
"Zonder smeerolie kom je nergens" om vervolgens rustig verder te gaan met: "Het zal voor de westerse wereld nog niet meevallen om die corruptie, wat in principe in niet westerse landen een eeuwenoude traditie is, volledig uit te bannen." ?

Met vriendelijke groet.
matad
0
quote:

gpjf schreef op 5 september 2016 08:54:

Blijkbaar heeft SBM toch een plan met die inkoop anders zou je toch verwachten dat ze op deze relatief lage koers fors zouden inkopen?
Wachten uiteraard tot de koers duikt. Zo dom zijn ze echt niet.

Met vriendelijke groet.
[verwijderd]
0
quote:

matad schreef op 5 september 2016 20:51:

[...]

Verbaast me dat u onder uw bureau vandaan bent gekomen toen u daar, dacht vorige week, lachend onderdook op mijn opmerking dat SBM nog geen vijf euro waard is en je enkel uit dit aandeel moest zien te komen.
Meerdere overwegingen om weg te komen heb ik begin augustus opgesomd.
Vandaag even met de olie omhoog daarna op weg naar de vijf euro. Langzaam doch geheid.
Met vriendelijke groet en sterkte met u illusie.
Met zo een geheugen zou je beter moeten kunnen.
Begin augustus toen jij dieper short ging stonden we lager dan nu - twee beursdagen na het nieuws over het opschorten van de leniency deal

Ergo, je staat in de min. Je had vrijdag op 11.30 je positie kunnen draaien of in ieder geval coveren. Helaas, timen is best moeilijk.

Overigens sta ik nog steeds op het atandpunt dat wat jij argumenten noemt alleen maar een eigen mening is, zonder verdere onderbouwing.
( of je hebt geen positie en zit uit verveling te stangen, veel succes dan)

KC
Ruud, Frankrijk
0
quote:

knife catcher schreef op 5 september 2016 17:33:

m.youtube.com/watch?v=ZN4g9nBnb60

Naar Ruud, Frankrijk

KC
I'll have it finished in 2020.

Having fun
395 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 mei 2024 17:35
Koers 13,990
Verschil -0,220 (-1,55%)
Hoog 14,340
Laag 13,990
Volume 428.883
Volume gemiddeld 544.402
Volume gisteren 428.456

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront