SBM Offshore « Terug naar discussie overzicht

SBM Offshore - on topic - september 2016

395 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 16 17 18 19 20 » | Laatste
A3aan
0
Nu even serieus! Waar komt die 10% daling voor morgen vandaan?? Waar is dat op gebaseerd??
[verwijderd]
0
quote:

gerben22 schreef op 4 september 2016 21:47:

[...]

De laatste futures kun je zien op Investing.com.
Is overigens een zeer interessante site.
Ik vermoed dat je de futures voor de indexen bekeken hebt en mogelijk de koersdaling SBM van afgelopen vrijdag ook voor futures hebt aangezien.

Gezien het door Petrobras geventileerde standpunt vrijdagavond denk ik aan een kleine rebound morgen, als de oliefutures sterk oplopen, dan mogelijk zelfs een flinke rebound.

Overigens vond ik een daling vrijdag wel terecht, hebben we een oude steun op 11,30 getest en gehouden. De gokkers kunnen afwachten of we die steun nog een keer gaan testen.

KC
Bokie
0
quote:

knife catcher schreef op 4 september 2016 22:32:

[...]

Ik vermoed dat je de futures voor de indexen bekeken hebt en mogelijk de koersdaling SBM van afgelopen vrijdag ook voor futures hebt aangezien.

Gezien het door Petrobras geventileerde standpunt vrijdagavond denk ik aan een kleine rebound morgen, als de oliefutures sterk oplopen, dan mogelijk zelfs een flinke rebound.

Overigens vond ik een daling vrijdag wel terecht, hebben we een oude steun op 11,30 getest en gehouden. De gokkers kunnen afwachten of we die steun nog een keer gaan testen.

KC
Blijkbaar heb ik wat gemist. Welk standpunt van Petrobas van vrijdagavond bedoel je. Wat werd er gezegd, geschreven ?
[verwijderd]
0
quote:

Bokie schreef op 4 september 2016 23:19:

[...]

Blijkbaar heb ik wat gemist. Welk standpunt van Petrobas van vrijdagavond bedoel je. Wat werd er gezegd, geschreven ?
Petrobras heeft nog eens benadrukt dat het opzeggen van contracten niet aan de orde is, opzegging zou leiden tot een verlies van tussen de 12 en 13 miljard; afgezien van de indirecte kosten voor de maatschappij (invloed op binnenlandse prijzen)

Stond dacht ik als eerste in de Braziliaanse versie(?) van het Reuters artikel

overigens heb ik ook - meen in dezelfde versie - gelezen dat SBM ook verzuimd zou hebben leniency aan te vragen gekoppeld aan de overeenkomst....

Zou niet slim zijn, maar regels zijn regels natuurlijk

KC
ff_relativeren
0
@ Bokie,

hierbij de link naar het Reuters-artikel :
www.reuters.com/article/uk-petrobras-... .

The deal failed to provide authorities with enough data, documents and other information to assist in further investigations of corruption at Petrobras, the board said.

(...)

Without the deal, Petrobras might be forced to cancel contracts with SBM that could cut output by 15 percent between 2016 and 2020 and cost Petrobras $12.7 billion in revenue, Brazil's transparency, regulation and control ministry (TRCM), said in a statement on Thursday.

(...)

The review panel said prosecutors were giving up too much in exchange for the fines to be paid by SBM. It also said the company had been more forthcoming with prosecutors in the United States and Europe about crimes in Brazil than it had with authorities in the South American country.
ff_relativeren
0
interessante quote hierboven, dat het Braziliaanse OM teveel op zou geven in vergelijk tot het bedrag dat in de (afgewezen) schikking staat. (Reuters artikel)

Nu is het kennelijk afwachten of de Board bij SBM Offshore het daarmee eens is,
en zich bereid verklaart om opnieuw te onderhandelen.
Uiteraard niet met zoveel woorden, maar met het bekende adagio :
"de gesprekken verlopen constructief".
Chela
1
quote:

Chela schreef op 4 september 2016 23:47:

[...]
Welnu, met enige moeite de eerste 25-30 paginas doorgeploegd en kan dan eigenlijk niet anders concluderen dat de zg. Vijfde Kamer met de gesloten overeenkomst regelrecht de vloer aanveegt. De kritiek is stevig en fundamenteel, zeker ook richting SBM. Tenminste zo zie ik het (als leek).

Enkele citaten (google translate) uit de link onderaan:

Pag.16:..therefore there is not any opportunity to give full discharge to the legal person cause of damage, if not total and absolute identification of the damage throughout its extension, and its respective reparation is given.

Pag.16:If no precise identification and quantification of damage resulting from illicit practices is given, the leniency agreement must leave expressed that the legal entity is not free from the obligation to fully repair the damage, as regards to the illicit practices that it has admitted.

Pag.23: Reading the submitted leniency agreement, as well as the annex do not reveal the benefit to the investigation, which, as we repeat, is absolutely indispensable

Page 24: Be aware also of the clauses 4.2 and 4.5 which leave too wide the possibility of SBM to deny access to documents and information to MPF because of privacy standards, confidentiality and secrecy. If such standards exist, and to demand that they be immediately brought to the table, so that we can assess whether or not to impose restrictions that can derail the agreement. (onverenigbaar met een essentieel onderdeel van de leniency-overeenkomst: het doen van onderzoek)

En dan dit:
Pag.26: It should be pointed out that, strictly speaking, no one has even clarity on which companies are object of the leniency-agreement . The agreement refers to the responsible collaborators as SBM Offshore N.V. and SBM Holding Inc. SA, the first based in the Netherlands and the second based in Switzerland.

Hoe dit nu te interpreteren?
Is het inderdaad prutswerk van de betrokken partijen (inclusief het MPF te Rio!) of heeft deze 'toezichthoudende' Vijfde Kamer van het MPF te Brasilia gewoon veel meer een strafrechtelijke insteek met andere accenten?
Mijn gevoel zegt: de competentiestrijd wordt hier weer flink aangewakkerd door het MPF met SBM Offshore als lijdend voorwerp de komende maanden.
Zeg het maar.

www.mpf.mp.br/pgr/documentos/IC1.30.0...

Edit: bovenstaand slaat op het 71 bladzijden tellende verslag van de Vijfde Kamer van het MPF (Ministerio Publico Federal) in de hoofdstad Brasilia. (zie link)
Dutchtenor
0
Zeer bescheiden inkoop afgelopen vrijdag; 330000 stuks. Totaal 903000 stuks vorige week, nu 13,09%
Is eigenlijk wel rustgevend dat de koers al enigszins herstelde zonder geforceerde inkoop door SBM.
gpjf
0
Blijkbaar heeft SBM toch een plan met die inkoop anders zou je toch verwachten dat ze op deze relatief lage koers fors zouden inkopen?
[verwijderd]
0
quote:

gpjf schreef op 5 september 2016 08:54:

Blijkbaar heeft SBM toch een plan met die inkoop anders zou je toch verwachten dat ze op deze relatief lage koers fors zouden inkopen?
ze bepalen zelf niet de inkoop, alleen nog het stoppen of opschorten
Inkoop is uitbesteed en geschied volgens mij met de voorwaarde de markt niet te beinvloeden

KC
gpjf
0
Ok , dat wist ik niet want heb steeds het gevoel gehad dat ze daarmee ook strategisch bezig waren om de koers een duw in de rug te geven. Anderzijds had ik dan wel verwacht dat men op dit relatief lage niveau afgelopen vrijdag, meer zou hebben ingekocht . Enfin we wachten maar weer af.
ff_relativeren
0
de inkoop van eigen aandelen is toch aardig versneld.
Tot de vorige update werden er in 3 dagen voor € 5 miljoen aan aandelen ingekocht.
Afgelopen week werd er binnen 2 dagen al voor € 6 miljoen aan aandelen ingekocht.

Kort door de bocht : in 33% minder dagen werd er 20% meer ingekocht (in euro's).

bron : www.sbmoffshore.com/investor-relation... .
[verwijderd]
0
quote:

ff_relativeren schreef op 5 september 2016 09:17:

de inkoop van eigen aandelen is toch aardig versneld.
Tot de vorige update werden er in 3 dagen voor € 5 miljoen aan aandelen ingekocht.
Afgelopen week werd er binnen 2 dagen al voor € 6 miljoen aan aandelen ingekocht.

Kort door de bocht : in 33% minder dagen werd er 20% meer ingekocht (in euro's).

bron : www.sbmoffshore.com/investor-relation... .

vrijdag bij hoge omzet op de beurs inderdaad de mogelijkheid meer in te kopen zonder de markt te beinvloeden
ff_relativeren
0
quote:

ff_relativeren schreef op 5 september 2016 09:17:

de inkoop van eigen aandelen is toch aardig versneld.
Tot de vorige update werden er in 3 dagen voor € 5 miljoen aan aandelen ingekocht.
Afgelopen week werd er binnen 2 dagen al voor € 6 miljoen aan aandelen ingekocht.

Kort door de bocht : in 33% minder dagen werd er 20% meer ingekocht (in euro's).

bron : www.sbmoffshore.com/investor-relation... .

in aantallen ingekochte aandelen :

In augustus 373.000 aandelen ingekocht.
Op 1 en 2 september 530.000 aandelen ingekocht.
Een verschil van 30% in aantallen aandelen.
ff_relativeren
0
quote:

JInv schreef op 5 september 2016 09:30:

Shorters aan het dringen om te coveren?!
Of een stel onnozelaars die de ernst niet (willen) zien van de recente ontwikkelingen.
Of SBM is aan het inkopen.
Of omdat de prijs van Crude Oil omhoog gaat deze ochtend ..

[verwijderd]
0
In ieder geval ligt er een heleboel schalie olie productie nu stil. Daar ergens in Amerika. Gisteren op teletekst...Arizona of zo? In ieder geval, leggen verscheidene staten die productie stil, vanwege aardbevingen, die er door ontstaan zijn :D

Daarnaast geloof ik, dat ene iemand hier, mijn complottheorie niet helemaal begreep. Geeft niet. Komt nog wel :D

Stijgende lijn. Happy ;P
ff_relativeren
0
wel een beetje zuur voor SBM Offshore dat zij op 2 september in een persberichtje melden dat zij om duidelijkheid gaan vragen in Brazil,

terwijl dit forum -met dank aan @ knife catcher- al op 1 september het 71 bladzijden lange rapport in handen heeft waar alle redenen in staan.

395 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 16 17 18 19 20 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 mei 2024 17:35
Koers 13,990
Verschil -0,220 (-1,55%)
Hoog 14,340
Laag 13,990
Volume 428.883
Volume gemiddeld 544.402
Volume gisteren 428.456

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront