Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Verkiezingen 2023

6.693 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 331 332 333 334 335 » | Laatste
Charlemagne
1
Zag ooit interview op Franse TV ( ik woonde in Fr.) verkiezingsdebat tussen Sarkozy rechts en Mme Segolene Royale links : zij mocht beginnen, enorm wollig Bontenbalachtig verhaal over waardes en normen en blabla en gaap en nog meer getuur in de lucht en 'les pauvres ouvriers' en het boze grootkapitaal, geen touw aan vast te knopen......10 min gezever.....

en toch mocht Sarkozy en die zie letterlijk :

ecoute Mme quand moi je va etre elu president . voila ce que je vais faire : en noemde 10 speerpunten aan het volk, hij telde ze op zijn hand, was in 3 minuten klaar...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Dat ga ik doen....

De volgende morgen werd hij met een landslide gekozen. En dat geachte Bontenbal is wat het volk - ik - wil weten

Als die man had gezegd :
ik ga dat op lossen en dit ga ik oplossen en dat wil ik straks doen en zo ga ik dat doen en iedereen die mee wil doen mag aan boord etc etc

had hij onmiddellijk mijn stem, maar dat zei hij niet...... wat hij wel zei weet ik niet want in slaap gevallen....
JP Samosa
0
quote:

josti5 schreef op 16 augustus 2023 09:15:

[...]

Nog nauwelijks aan de macht, en meteen al weer gaan uitsluiten: typisch vertegenwoordiger van de oude politiek, en niet bepaald democratisch.
Hij herinnert wél aan de verscheurdheid inzake de PVV indertijd (wie kan zich die mallotige partijvergadering nog herinneren?), maar de totale ineenzakking door het verraad van de aloude steun, de boeren en het gedoe rond Omtzigt (eerder al op een onverkiesbare plaats gezet), is hij blijkbaar vergeten.

Laat het CDA maar opgaan in de gristenunie: daar hoort het restant thuis.
Klopt,
Alleen, kan niet vanwege Asiel.
Bikker wil de grens wagenwijd open voor iedereen. Cda niet
Dus dat is de derde partij die ook al geen optie is voor het Cda.

Het niet enkel at the top waar het lonely kan worden…..
GakGak
0
quote:

Charlemagne schreef op 16 augustus 2023 17:02:

Zag ooit interview op Franse TV ( ik woonde in Fr.) verkiezingsdebat tussen Sarkozy rechts en Mme Segolene Royale links : zij mocht beginnen, enorm wollig Bontenbalachtig verhaal over waardes en normen en blabla en gaap en nog meer getuur in de lucht en 'les pauvres ouvriers' en het boze grootkapitaal, geen touw aan vast te knopen......10 min gezever.....
.
.
.
Dat ga ik doen....
De volgende morgen werd hij met een landslide gekozen. En dat geachte Bontenbal is wat het volk - ik - wil weten
Als die man had gezegd :
ik ga dat op lossen en dit ga ik oplossen en dat wil ik straks doen en zo ga ik dat doen en iedereen die mee wil doen mag aan boord etc etc

had hij onmiddellijk mijn stem, maar dat zei hij niet...... wat hij wel zei weet ik niet want in slaap gevallen....
.
dormir c´est partir un peu.
GakGak
0
www.nporadio1.nl/fragmenten/geld-of-j...
.
Micky (hardstikke demissionair) minister heeft goede zin en komt met veel concrete (?) uitspraken.
.
We moeten heel goed opletten wat we doen / investeren in de goede sector / kijken naar de mensen die het moeilijk hebben in de samenleving .

Energieplafond ?....Daar moet het gesprek over gaan (?)
.
Milde recessie en goedkopere supermarkten in Duitsland ?
Onderzoek naar prijsbeperkende maatregelen, duurt ongeveer 1 jaar en dan....evalueren.....
...................

Hoe dan ? / hoe vaag kun je zijn ?
Charlemagne
1
Rob Jetten heeft het licht gezien, hij en de jonge garde gaan het allemaal anders doen. Anders? Maar Jetten was toch.....???? en zit al 12 jaar daar? Hoezo anders, waarom deed hij dat 'anders' dan niet eerder toen hij aan de knoppen zat? Reken er maar op dat er niets gaat veranderen en zeker niet met deze nieuwe - eigenlijk oude garde..... Dat er nog iemand op D66 stemt en dit soort praatjes voor zoete koek slikt gaat mijn pet te boven, maar ja ik begrijp best dat er ook andersdenkenden zijn. D66 begrijp dat overigens niet want daar telt maar 1 mening: wij moeten dus vooral ophouden met nadenken dat doen zij immers voor ons? Dus waarom zou je dat zelf doen?
voda
0
Ik ga bij deze verkiezingen na heel erg lang Wilders gestemd te hebben, nu voor de BBB.
Al is het alleen maar voor het behoud van de salderings regeling!

boerburgerbeweging.nl/fractienieuws/b...
DeZwarteRidder
0
Nieuwe VVD-leider zet de deur voor PVV op een kier: ‘Eerst is de kiezer aan zet’

Dilan Yesilgöz (VVD) breekt met de harde PVV-blokkade van voorganger Mark Rutte. De nieuwe liberale leider zet de deur naar samenwerking met Wilders op een kleine kier, ze wil ‘vooruitkijken’. Pas na het PVV-partijprogramma besluit de VVD of samenwerking mogelijk is.
Niels Klaassen 18 aug. 2023 Laatste update: 15:21

Na voorwerk van VVD-Kamerlid Brekelmans lijkt ook lijsttrekker Dilan Yesilgöz te breken met de liberale banvloek over de PVV. Samenwerken met Wilders is niet langer absoluut taboe, is de boodschap van de nieuwe VVD-leider: ,,Wie met wie is typisch Haags gedoe", zei Yesilgöz op vragen over de PVV na afloop van de eerste ministerraad na de zomerstop.

,,Het gaat om problemen van mensen en oplossingen die we bieden. Dan moet je kijken met wie je het beste kunt samenwerken om dat voor elkaar te krijgen, en ik zal iedere partij beoordelen op de plannen die zij neerleggen. Eerst moet de kiezer zich uitspreken.”
Gedoogcoalitie

Na de gedoogcoalitie (2010-2012) met de PVV en Wilders’ minder-Marokkanen-uitspraak in 2014 wierpen veel partijen - waaronder de VVD - een blokkade op. Samenwerken met Wilders is daardoor uitgesloten, herhaalde bijvoorbeeld de nieuwe CDA-lijsttrekker Henri Bontenbal maandag nog. Maar de VVD breekt met die koers: Yesilgöz stelt dat de uitspraak van Wilders over Marokkanen ‘walgelijk’ is, maar meldde in één adem dat ze wel ‘vooruit’ wil kijken.

,,Ik heb Wilders zelf gehoord dat hij over ego’s heen wil stappen en een frisse start wil maken. Dus ik ben benieuwd waarmee hij komt. Ik zal iedere lijsttrekker beoordelen op de plannen.”

'Kan toch niet waar zijn’

De kans is klein dat de VVD na publicatie van het PVV-programma graag met Wilders samenwerkt: de verkiezingsprogramma's van Wilders zijn radicaal-rechts en bevatten onder meer plannen voor een asielstop en een ministerie van ‘De-islamisering'. Wilders zelf zal zijn toon niet matigen, weten vertrouwelingen van de PVV-leider: hij gelooft niet in een mildere opstelling.

Dus als Yesilgöz de deur ná bekendmaking van het PVV-programma verder open zet, zal er binnen de VVD een stevige discussie ontstaan. Na de eerdere flirt van Tweede Kamerlid Brekelmans reageerden diverse liberalen al direct dat samenwerking met Wilders taboe moet blijven. De JOVD, de jongerentak van de VVD, liet weten dat de PVV ‘heel ver afstaat van de basisbeginselen van de VVD'. Oud-VVD-leider Ed Nijpels refereerde aan Brekelmans’ voorzichtige toenadering naar Wilders en meldde: ‘Is dit de nieuwe koers van de VVD? Kan toch niet waar zijn’.
Willempie3
1
quote:

voda schreef op 18 augustus 2023 13:28:

Ik ga bij deze verkiezingen na heel erg lang Wilders gestemd te hebben, nu voor de BBB.
Al is het alleen maar voor het behoud van de salderings regeling!

boerburgerbeweging.nl/fractienieuws/b...
Ik snap dat je voor de salderingsregeling bent als je zonnepanelen hebt, maar naarmate meer mensen die hebben zal deze uiteindelijk steeds onhoudbaarder worden. Als iedereen ze heeft wekt iedereen in de zomer teveel stroom op voor zichzelf. Maar in de winter heeft iedereen dan te weinig stroom. Iemand zal moeten betalen voor de gascentrales die dan toch moeten draaien. En dan heb je ook nog dag en nacht het hele jaar door. Het dag/nacht probleem kun je nog met een thuisbatterij van een paar duizend euro oplossen, maar zomer/winter niet.
JP Samosa
0
quote:

Willempie3 schreef op 18 augustus 2023 16:33:

[...]

Ik snap dat je voor de salderingsregeling bent als je zonnepanelen hebt, maar naarmate meer mensen die hebben zal deze uiteindelijk steeds onhoudbaarder worden. Als iedereen ze heeft wekt iedereen in de zomer teveel stroom op voor zichzelf. Maar in de winter heeft iedereen dan te weinig stroom. Iemand zal moeten betalen voor de gascentrales die dan toch moeten draaien. En dan heb je ook nog dag en nacht het hele jaar door. Het dag/nacht probleem kun je nog met een thuisbatterij van een paar duizend euro oplossen, maar zomer/winter niet.
Kan je die panelen bij te warm niet gewoon afzetten. De stekker eruit.
Zal wel niet……
Moet in de toekomst echter mogelijk zijn
JP Samosa
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 18 augustus 2023 16:21:

Nieuwe VVD-leider zet de deur voor PVV op een kier: ‘Eerst is de kiezer aan zet’

Dilan Yesilgöz (VVD) breekt met de harde PVV-blokkade van voorganger Mark Rutte. De nieuwe liberale leider zet de deur naar samenwerking met Wilders op een kleine kier, ze wil ‘vooruitkijken’. Pas na het PVV-partijprogramma besluit de VVD of samenwerking mogelijk is.
Niels Klaassen 18 aug. 2023 Laatste update: 15:21

Na voorwerk van VVD-Kamerlid Brekelmans lijkt ook lijsttrekker Dilan Yesilgöz te breken met de liberale banvloek over de PVV. Samenwerken met Wilders is niet langer absoluut taboe, is de boodschap van de nieuwe VVD-leider: ,,Wie met wie is typisch Haags gedoe", zei Yesilgöz op vragen over de PVV na afloop van de eerste ministerraad na de zomerstop.

,,Het gaat om problemen van mensen en oplossingen die we bieden. Dan moet je kijken met wie je het beste kunt samenwerken om dat voor elkaar te krijgen, en ik zal iedere partij beoordelen op de plannen die zij neerleggen. Eerst moet de kiezer zich uitspreken.”
Gedoogcoalitie

Na de gedoogcoalitie (2010-2012) met de PVV en Wilders’ minder-Marokkanen-uitspraak in 2014 wierpen veel partijen - waaronder de VVD - een blokkade op. Samenwerken met Wilders is daardoor uitgesloten, herhaalde bijvoorbeeld de nieuwe CDA-lijsttrekker Henri Bontenbal maandag nog. Maar de VVD breekt met die koers: Yesilgöz stelt dat de uitspraak van Wilders over Marokkanen ‘walgelijk’ is, maar meldde in één adem dat ze wel ‘vooruit’ wil kijken.

,,Ik heb Wilders zelf gehoord dat hij over ego’s heen wil stappen en een frisse start wil maken. Dus ik ben benieuwd waarmee hij komt. Ik zal iedere lijsttrekker beoordelen op de plannen.”

'Kan toch niet waar zijn’

De kans is klein dat de VVD na publicatie van het PVV-programma graag met Wilders samenwerkt: de verkiezingsprogramma's van Wilders zijn radicaal-rechts en bevatten onder meer plannen voor een asielstop en een ministerie van ‘De-islamisering'. Wilders zelf zal zijn toon niet matigen, weten vertrouwelingen van de PVV-leider: hij gelooft niet in een mildere opstelling.

Dus als Yesilgöz de deur ná bekendmaking van het PVV-programma verder open zet, zal er binnen de VVD een stevige discussie ontstaan. Na de eerdere flirt van Tweede Kamerlid Brekelmans reageerden diverse liberalen al direct dat samenwerking met Wilders taboe moet blijven. De JOVD, de jongerentak van de VVD, liet weten dat de PVV ‘heel ver afstaat van de basisbeginselen van de VVD'. Oud-VVD-leider Ed Nijpels refereerde aan Brekelmans’ voorzichtige toenadering naar Wilders en meldde: ‘Is dit de nieuwe koers van de VVD? Kan toch niet waar zijn’.
Kan Nijpels, na zijn denkbeeldige flirt met Linda de mol, nu ns een keer stil in zijn hok blijven. Edje is ook n mannetje wat in talkshows zo lang mogelijk aan het woord wil blijven. Dat begint op te vallen.

De waarheid is natuurlijk dat Yesilgöz op voorhand niemand uitsluit. Dat heet democratie,Edje kadetje
Heel slim gedaan,Dilan
Willempie3
1
De samenwerking van VVD en CDA met de PVV is in 2011 stukgelopen omdat Wilders minder hard wilde bezuinigen dan CDA en VVD. Achteraf bleek dat Wilders gelijk had en er is in de volgende jaren teveel bezuinigd onder Rutte. De Nederlandse economie heeft daardoor meer krimp gehad dan de rest van de EU.
De PvdA is daar genadeloos op afgerekend en storte in elkaar van 38 naar 9 zetels. Onder Rutte zijn bijvoorbeeld de pensioenen 10 jaar niet geindexeerd terwijl hier best ruimte voor was. VVD en CDA blijven altijd maar vasthouden aan hun calvinistische begrotingsregels wat ze al sinds Wiegel en Lubbers doen. Dat is slim als je je eigen huishouden hebt, maar niet als je met een Zuid Europese meerderheid in dezelfde Eurozone zit.
Iedere Euro die wij bezuinigen verliezen we uiteindelijk toch weer aan Frankrijk, Spanje en Italie. Want wij staan garant voor die landen als ze omvallen. Of de ECB drukt geld bij om ze te redden en dan devalueert onze munt dus ook. Zo min mogelijk schulden maken werkt dan in je nadeel.
Maar of Yesilgöz werkelijk met de PVV gaat samenwerken ? Ik kan het me nauwelijks voorstellen. Ik ben bang dat ze toch voor PvdA-GL gaat kiezen als het er op aan komt. De meerderheid in de eerste kamer is anders ook nog vrij lastig: Dan heb je met PVV 4, BBB 16, VVD 10 pas 30 zetels. Met SGP 2, FVD 2 en JA21 3 kom je dan op 37 zetels. Dan moet je nog steeds het kreupele CDA 6 onder Bontebal meekrijgen. Het is heel wat makkelijker om de 14 zetels van GL-PvdA te gebruiken. Dan heb je al een meerderheid van 40 zetels met VVD en BBB samen.
josti5
0
objectief
0
quote:

Willempie3 schreef op 19 augustus 2023 13:34:

De samenwerking van VVD en CDA met de PVV is in 2011 stukgelopen omdat Wilders minder hard wilde bezuinigen dan CDA en VVD. Achteraf bleek dat Wilders gelijk had en er is in de volgende jaren teveel bezuinigd onder Rutte. De Nederlandse economie heeft daardoor meer krimp gehad dan de rest van de EU.
Je kunt het best opnieuw op de PVV stemmen, schijnbaar begrijp je niks van politiek want de kandidate Y. van de VVD probeert hiermee enkel stemmen terug te krijgen van de ultra rechtse stemmers. De VVD gaat echt niet luisteren naar de complotten van Wilders.
JP Samosa
1
quote:

objectief schreef op 19 augustus 2023 13:49:

[...]

Je kunt het best opnieuw op de PVV stemmen, schijnbaar begrijp je niks van politiek want de kandidate Y. van de VVD probeert hiermee enkel stemmen terug te krijgen van de ultra rechtse stemmers. De VVD gaat echt niet luisteren naar de complotten van Wilders.
Juist, en ook daarom een uitstekende zet van Yesilgöz, onze toekomstig minister president
ffff
1
Ik constateer dat de "move" van Dilan Yesilgöz dan toch wat aandacht heeft gekregen. Ik vind het een verstandige opstelling. Principieel ben ik er altijd tegen om mensen van te voren al uit te sluiten zoals in Nederland de PVV, in België het Vlaams Belang, vroeger het Vlaams Blok en in Duitsland Alternative für Deutschland dat momenteel echt aan een opmars bezig is.

Als je kiest voor democratie, wat ook maar een keuze is, dan moet je consequent zijn en in ieder geval niet grote groepen uit de bevolking bij voorbaat al uitsluiten. Wel aardig was deze week de reportage in Nieuwsuur over het wel of niet eens zijn, met het isoleren van AfD. Nu al twintig jaar dezelfde meningen als ten tijde van Vlaams Blok en nu in Duitsland.

Rene is een fervente PVV-aanhanger. Peter een fervente VVD-stemmer. Hoewel Rene en ik het over menig onderwerp fundamenteel oneens waren, wij konden wel altijd met elkaar gewoon op een normale manier spreken.

Rationeel is een fervente Forum voor Democratie- aanhanger. En pecies zoals bij Rene...met Rationeel kon je normaal blijven discussiëren en het oneens blijven. Maar zware censuur toepassen, bij voorbaat uitsluiten: DAT vind ik een verkeerde keuze.

Overigens, wat zal Mevrouw Dilan Yesilgöz het toch moeilijk krijgen, want ik volg alles goed en blijf erbij: D'r is NIKS veranderd in politiek Nederland.

Verder John en Willempie: De CDA -er heet BonteNbal......... Plaagstootje hoor.

Peter
DeZwarteRidder
2
quote:

JP Samosa schreef op 19 augustus 2023 14:57:

[...]Juist, en ook daarom een uitstekende zet van Yesilgöz, onze toekomstig minister president
Het enige wat Yesilgöz zegt is dat ze Wilders niet uitsluit voordat ze het verkiezingsprogramma heeft gezien.
En aangezien Wilders te dom is om een regeerbaar programma te schrijven, gaat de PVV regelrecht de prullenbak in.
JP Samosa
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 19 augustus 2023 15:41:

[...]
Het enige wat Yesilgöz zegt is dat ze Wilders niet uitsluit voordat ze het verkiezingsprogramma heeft gezien.
En aangezien Wilders te dom is om een regeerbaar programma te schrijven, gaat de PVV regelrecht de prullenbak in.
Je eerste zin is helemaal juist.
De tweede zin is nogal dommig
objectief
1
quote:

voda schreef op 18 augustus 2023 13:28:

Ik ga bij deze verkiezingen na heel erg lang Wilders gestemd te hebben, nu voor de BBB.
Al is het alleen maar voor het behoud van de salderings regeling!

Goeie keuze in het belang van je eigen portemonnee, maar de BBB is er wel voor de boerenbelangen en niet voor andere burgers; al doen ze misschien alsof.
Willempie3
2
Omdat Yesilgöz zelf van buitenlandse komaf is, is het in feite bijna onmogelijk voor haar om met de PVV samen te werken. Een vermindering van de instroom van asielzoekers is volgens een grote meerderheid van de Nederlanders zeer gewenst. Het nare is nu dat een groot deel van de kiezers toch links zal stemmen omdat ze nu eenmaal niet rijk zijn of afhankelijk van uitkeringen en sociale huurwoningen. Helaas krijg je dan bij PvdA-GroenLinks, D66, Volt, en de CU altijd de vrije toegang van asielzoekers er bij, inclusief voorrang op huurwoningen.

De PvdA zou moeiteloos de grootste partij kunnen worden als ze net als in Denemarken een streng asielbeleid zou voeren. Helaas voor Nederland zit dat er niet in en zullen we ook na de verkiezingen weer een links-rechts kabinet krijgen dat op asielgebied niets gaat veranderen.
6.693 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 331 332 333 334 335 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
904,32  +4,72  +0,52%  15:18
 Germany40^ 18.652,70 +0,83%
 BEL 20 3.986,30 -0,73%
 Europe50^ 5.037,59 -0,01%
 US30^ 39.002,80 -0,12%
 Nasd100^ 18.105,20 +0,17%
 US500^ 5.189,67 +0,06%
 Japan225^ 38.126,00 -0,79%
 Gold spot 2.314,04 +0,22%
 EUR/USD 1,0755 +0,06%
 WTI 79,11 -0,08%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

BESI +3,32%
ForFarmers +3,27%
Nedap N.V. +3,22%
NSI +1,86%
Kendrion +1,82%

Dalers

TKH -3,10%
AMG Critical ... -3,09%
VIVORYON THER... -2,53%
Air France-KLM -1,96%
CTP -1,89%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront