Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'AF-KLM meest kwetsbaar voor duurdere brandstof'

Lees over dit aandeel ook

  1. 13 mei Air France-KLM lost laatste deel Oceane-obligaties af
  2. 08 mei Air France-KLM heeft een serieus kostenprobleem, en dat is niet voor het eerst

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

10 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 7 plusmin 6 januari 2020 14:42
    quote:

    havik of duif schreef op 6 januari 2020 14:16:

    Wanneer noodzakelijk komt er een brandstof toeslag of gaat de ticketprijs worden aangepast. Graag uitleg waarom andere maatschappijen geen last hebben van hogere olieprijzen die op de wereldmarkt worden bepaald.
    Kan diverse oorzaken hebben:
    - wat oudere vloot dus minder 'zuinige' toestellen.
    - basis in NL waar ze dus veel tanken en de fuel-accijns is enorm hier.
    - andere brandstof-contracten
  2. forum rang 4 havik of duif 6 januari 2020 14:50
    Men gaat in het voorbeeld uit van 10 dollar per ton (1000 liter) terwijl de olieprijs 1,27% stijgt voor een vat van 159 liter. De Euro stijgt en het Engelse pond daalt t.o.v. de dollar. Met een sterke Euro t.o.v de dollar is de olieprijsstijging in werkelijk gering. Maar ik blijf het wel vreemd vinden dat er nu zoveel over Air France / KLM wordt geplaatst door deze redactie.
    Als je meer Engelse ponden op tafel moet leggen voor Amerikaanse dollars hoe kun je dan blijven volhouden dat het voor de Engelse luchtvaartmaatschappijen minder gevolgen heeft t.o.v niet Engels maatschappijen.
  3. forum rang 4 havik of duif 6 januari 2020 14:58
    quote:

    plusmin schreef op 6 januari 2020 14:42:

    [...]

    Kan diverse oorzaken hebben:
    - wat oudere vloot dus minder 'zuinige' toestellen.
    - basis in NL waar ze dus veel tanken en de fuel-accijns is enorm hier.
    - andere brandstof-contracten
    J.l. juli betreurde het kabinet nog dat er geen accijns wordt geheven op kerosine. Invoering hiervan wordt overwogen per 2021 of 2022.
  4. forum rang 4 Mijn Vriend 6 januari 2020 16:08
    quote:

    havik of duif schreef op 6 januari 2020 14:58:

    [...]J.l. juli betreurde het kabinet nog dat er geen accijns wordt geheven op kerosine. Invoering hiervan wordt overwogen per 2021 of 2022.
    Het kabinet??? Dat wordt helemaal niet in Den Haag besloten, in Parijs of Berlijn, maar niet in Den Haag. Zie ook Rutte en ASML vandaag.
  5. forum rang 8 Wilbar 6 januari 2020 16:48
    quote:

    havik of duif schreef op 6 januari 2020 14:16:

    Wanneer noodzakelijk komt er een brandstof toeslag of gaat de ticketprijs worden aangepast. Graag uitleg waarom andere maatschappijen geen last hebben van hogere olieprijzen die op de wereldmarkt worden bepaald.
    Stuur een mailtje met je vraag naar AFN/BLOOMBERG.
10 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

10,700 20 mei
+0,140 +1,33%
Premium

Air France-KLM heeft een serieus kostenprobleem, en dat is niet voor het eerst

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links