Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
'Air France op de rand van de afgrond'
Door
op vrijdag 3 juli 2020
Views: 35.131
Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate
Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!
Ik vlieg nooit Air France of KLM omdat hun vliegtarieven veel te duur zijn. De volgende stap zal wel zijn dat het bedrijf opgesplitst wordt in een Frans en Nederlands deel, die beiden genationaliseerd gaan worden en dat aandeelhouders hun geld kwijt zijn.
Fransen zijn net als Boursin
toen klm er alleen voor stond was het beter,nooit met die fransoosen moeten fuseren,grootste fout ooit het blauw moet 100% hollands zijn.meneer waren buffet heeft alle vliegtuig maatschapij aandelen eruit getieft een hele mooie zet van die man,er wordt geen cent verdient in d3ze tak alles opgeblazen omzet met een vinger in de pap van de staat, alla wirecard stories bij 90% van deze tak van sport.verbaasd dat klm ni op 0.50ct staat.
je weet niet hoe het zit. pensioenfondsen zijn gesplitst vliegers, ander personeel. vliegers pf zit bomvol door goede beleggingen en is al jaren premievrij. dat de tent kapot gaat moge duidelijk zijn. iedere keer te zacht ingegrepen. tentje moet gewoon volgens US model gaan draaien. de arrogantie moet er af. ze zijn niets meer dan een transportmaatschappij. zie EY en Rayanair. Eigen broek ophouden
gezien de resultaten zou het aandeel naar 1 euro moeten: Negatief eigen vermogen! Vroeger ging je dan naar het strafbankje van de beurs. 3 mrd. extra oplopende schuldenpositie; dat is exclusief de 10 mrd die er nog in gaat van de franse en ned staat. aantal lease vliegtuigen meer dan 60% van de 555 toestellen. hier kan je niet op bezuinigen zonder penalty. is een blok aan het been. eigen toestellen onverkoopbaar. kortom een veel te grote vloot voor de rebounce naar 60-80% vluchten pre-corona. moeten nog minstens 100 toestellen kwijt. De subsidie: hoeveel NOW en vergelijkbare "giften" zijn er verwerkt in de cijfers?? dat zou ik willen weten maar is niet te vinden in persbericht. 4mdr verlies + de giften = echte verlies. Altmann-Z score: niet eens meer uit te rekenen, zo slecht. Los van de overheidstiet is dit bedrijf gewoon kapot. sluiten en doorstarten lijkt me.
KLM is onze nationale trots in stand gehouden met miljardenleningen door de overheid, leningen onder voorwaarden verstrekt en met belastinggeld worden aandelen opgekocht met als resultaat ook hier een enorm beleggingsverlies. Dit kan zo toch niet doorgaan en is zeer concurrentievervalsend t.o.v. maatschappijen als Ryanair, Easyjet, Corendon e.a. KLM heeft bedrijfseconomisch gezien geen bestaansrecht en is technisch failliet.
Aantal posts per pagina:
20
50
100