Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
'Kortingen op adviesprijzen bij webwinkels misleiden consument'
Door
op maandag 29 maart 2021
Views: 5.482
Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate
Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!
Allemaal omdat politici extreme digibeten zijn, hebben nooit coding gedaan / geprogrammeerd, maar maken selfies met FB-Mark Sucker, de duivel zelf.
De consument wil graag misleid worden, wat maakt het uit? We denken dat iets duurzaam is, of lekkerder, of goedkoper, of beter, maar 9 van de 10 keer komen we bedrogen uit. Zo zit de commercie in elkaar. A-merken zijn vaak niet beter dan B-merken, iets wat op ooghoogte staat heeft meer marge, voordeelverpakking is nog wel eens duurder, zo zijn er tal van voorbeelden. Kijk goed uit je doppen, kijk naar reviews en vergelijk, zou ik willen adviseren.
Niet alleen de webshop. Shops van kranten en anderen maken het nog veel bonter. Voorbeeld: Laptop van € 799,- voor € 299,-. € 799,- is de prijs van een nieuwe en € 299,- de prijs van een gebruikte en opgelapte laptop. Ook webshops als Gall en Gall. Ga je googlen op hun aanbiedingen met bijvoorbeeld 50% korting, zie je dat dezelfde wijnen elders voor dezelfde prijs of iets duurder verkocht worden. Benieuwd of er voor wijnen ook advies verkoopprijzen zijn.
"Ook zeiden ze periodiek nieuwe adviesprijzen van de fabrikanten te ontvangen, maar komen ze er niet aan toe om de prijzen op hun website aan te passen." Veel grote ketens hanteren dynamische verkoopprijzen, voornamelijk in webshops. Die kunnen doorlopend veranderen, in de praktijk zelfs meerdere keren per dag, afhankelijk van wat de concurrentie doet. Maar een aanpassing van de adviesprijs op de website is te veel werk? Klinkt als opzettelijke onkunde.
bedrijven mogen hun eigen van-voor prijzen hanteren als het gaat om prijzen van goederen die de winkel ook de afgelopen maanden ook voor die van prijs heeft verkocht. heeft een winkel geen eigen prijs historie, dan mag er gewerkt worden met met de inkoopprijs plus een gebruikelijke marge, als een inkoop dus 799 is en de winstmarge 30% kan de van-prijs nooit hoger zijn dan 1256 incl btw.
Heerlijk toch: slim inkopen vanuit je eigen luie stoel :-) Dank zij de dagelijkse 1 + 1 aanbiedingen heeft mijn vrouw nog een leuk anti-corona-uitje: vervaldatum : gebruik = aankoophoeveelheid. De hele dag met Josti opgescheept zitten is óók niet alles, nietwaar??? Vroeger waren er nog maxima (met name vanwege de massale aankopen door Turkse supermarkteigenaren, die vervolgens in hun eigen winkel weer korting gingen geven), maar die tijd lijkt voorbij. En zelf koop ik lustig op internet (heb een bloedhekel aan winkelen, behalve in die heerlijke kringloopzaken voor boeken, legpuzzels en ook nog wel CD's). Hoe graag de overheid ook inflatie (voor de eigen schulden) wil: de portemonnee van Henk en Ingrid is uitsluitend gebaat bij deflatie, en daar horen échte koopjes zéker bij!
Veel mensen, vrouwen? vinden het heerljk om zich bevindend in een woelige menigte in bakken te graaien, en vervolgens koopjes mee naar hus te nemen, die linea recta weer naar de kringloopwinkel gebracht kunnen worden, waar weer andere liefhebbers er vreugde aan beleven om ze mee naar huis te nemen, tot ze na nog wat liefhebbers? uiteindelijk een rustplaats vinden op de vuilverbranding;)
Aantal posts per pagina:
20
50
100